Postmount frame en flatmount remmen

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Ik zie helaas door de bomen het bos even niet meer. Op dit moment heb ik een postmount frame en vork (met Postmount TRP Spyre mechanische remmen). Is het mogelijk om met de juiste adapters op termijn eventueel te upgraden naar een set hydraulische flatmount remmen? Welke adapters moet ik voor en achter hebben? Alvast bedankt :-q
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Er zijn wel adapters voor, maar wat je -als je Shimano schakelspul hebt in elk geval- ook kunt overwegen is om een paar mountainbike PM-calipers aan de race-rem/shifters te knopen.

Hier wat adapters gevonden, wel vrij prijzig... ik zou de mtb-calipers prefereren :)
https://www.assolutions.ca/product-category/adapters/

Ik had het in eerste instantie andersom, een paar Spyre postmount calipers op een flatmount frame. Daar zijn genoeg adapters voor te vinden, maar met name voor staat dat niet echt strak en mijn remkabel maakte ook een wat scherpe bocht. Toen zag ik dat op ebay een set Spyre flatmount calipers helemaal niet zo duur waren en heb maar gewoon twee flatmount calipers gekocht :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

kermit schreef: vr 14 augustus 2020, 11:35 Er zijn wel adapters voor, maar wat je -als je Shimano schakelspul hebt in elk geval- ook kunt overwegen is om een paar mountainbike PM-calipers aan de race-rem/shifters te knopen.

Hier wat adapters gevonden, wel vrij prijzig... ik zou de mtb-calipers prefereren :)
https://www.assolutions.ca/product-category/adapters/

Ik had het in eerste instantie andersom, een paar Spyre postmount calipers op een flatmount frame. Daar zijn genoeg adapters voor te vinden, maar met name voor staat dat niet echt strak en mijn remkabel maakte ook een wat scherpe bocht. Toen zag ik dat op ebay een set Spyre flatmount calipers helemaal niet zo duur waren en heb maar gewoon twee flatmount calipers gekocht :)
Helder, dankjewel :-q
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nope, dat is alleen voor flatmount. Let trouwens bij die andere adapters ook op dat ze niet klakkeloos op elk frame passen. Ik zou dus ook voor Kermit zijn oplossing gaan: andere calipers
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Check! Mijn dank is groot :-q
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Op dat plaatje in de link zie je toch een postmount vork of haal ik nu dingen door elkaar?

Edit: ik zie het al, was in de veronderstelling dat bij flatmount op de vork de afstand tussen de bouten net zo groot was als achter.
Plaats reactie