Advies gravelbike

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
ErikT
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 10 oktober 2020, 10:50

Goedemorgen!

Ik rij nu nog op een Merida Speeder, maar omdat ik sinds kort in Zeist werk en je daar mooie paden kan nemen ben ik op zoek naar een gravelbike.

Ik ben op zoek naar een gravelbike van ongeveer 1500,-. Ik twijfel nu tussen de Cube Nuroad race en de Scott Speedster 30 gravel 2021. Welke zouden jullie aanraden?

Andere opties (zonder een hele lange levertijd) zijn natuurlijk ook welkom! Ik ben 1.92, dus ik ben wel zoek naar een 61cm.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16848
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Over het algemeen krijg je bij Cube wat hoogwaardiger onderdelen voor dezelfde prijs als bij Scott. Vooral bij de echte instappers is dat imo vaak een reden om dan voor een Cube te gaan. Dan zit je met een Cube nog net op acceptabel niveau, bij Scott is het dan eigenlijk tè basic.

Maar in deze prijsklasse speelt dat minder. De Cube heeft op enkele punten nog steeds de betere onderdelen, maar de Scott is ook gewoon netjes functioneel afgemonteerd.
Ik zou het daarom laten afhangen van welke je het mooist vindt. In mijn ervaring fietsen mooie fietsen namelijk altijd fijner dan minder mooie :D
Maar serieus, voor mij speelt het wel een rol hoe een fiets eruit ziet. Ik moet daar blij van worden.

Kijk overigens verder dan 12Go, als er een goede dealer van een van deze merken bij jou in de buurt zit krijg je waarschijnlijk dezelfde prijs en wellicht een wat persoonlijker benadering/service.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie