Topic nvt meer mag verwijderd worden thx

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Beste biker 🚴🏼💨

Momenteel rij ik op een diverge sport carbon 2021
maar ik overweeg sterk deze in te ruilen voor een grail CF SL 8.0 of Di2 zijn er leden die ervaring hebben met the grail cf sl 8.0 ?
en deze willen delen of advies, nl hoor van sommige die zeggen de technieken die Specialized in de Diverge heeft met future shox kan niet tippen aan Canyon ?
Laatst gewijzigd door userlee op za 2 april 2022, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Gebruikersavatar
ramon2
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 8 oktober 2014, 13:55
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Beste Userlee,

Ik snap het niet, je heb een vrijwel nieuwe fiets, model 2021, een topper volgens mij en ik neem aan dat je deze bewust heb gekocht?
En nu overweeg je over te stappen naar een andere fiets, hoeveel heb je er al op gefietst? en waarom?
Geld te veel? kleur niet mooi? of een andere reden?

Sorry voor de botte vragen maar ik kan daar soms niet helemaal bij fietsen met die gravelbike lekker gaan door de bossen enz. ff een paar goeie ritten rijden en geniet van deze mooie bike.

Groeten Ramon
Specialized Epic, Giant Revolt, Trek Emonda
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Ha,

Ik heb ook een diverge 2021. Ben wel benieuwd wat je tegen valt aan de diverge?

Kennis van me hebben een grail/kona en die hebben een keer een stukkie op mijn diverge gereden. Die waren onder de indruk van het comfort van een future shock. Waarbij stuurgedrag nog net zo direct is.

Wellicht vind je de diverge te comfortabel? Of wat zoek in een in gravel bike wat de diverge je niet biedt?

Beide zijn hele goed fietsen. De grail heeft een carbon splitpen als zadelpen, das een hele fijne optie. Ik heb die nl in mijn canyon endurace racefiets en heb die in mijn diverge gezet. Wereld van verschil met de alu pen die er in zat.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja ik ben ook wel benieuwd. Mijn voorkeur zou zeker uit gaan naar de Diverge als ik zou mogen kiezen, grootste nadeel van de grail lijkt mij dat je niet naar een andere voorbouw/stuur kan als dat rare ding je toch niet ligt.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

ramon2 schreef: vr 23 oktober 2020, 09:48 Beste Userlee,

Ik snap het niet, je heb een vrijwel nieuwe fiets, model 2021, een topper volgens mij en ik neem aan dat je deze bewust heb gekocht?
En nu overweeg je over te stappen naar een andere fiets, hoeveel heb je er al op gefietst? en waarom?
Geld te veel? kleur niet mooi? of een andere reden?

Sorry voor de botte vragen maar ik kan daar soms niet helemaal bij fietsen met die gravelbike lekker gaan door de bossen enz. ff een paar goeie ritten rijden en geniet van deze mooie bike.

Groeten Ramon
Beste Ramon,

Nu rond 800Km
Puur uit nieuwsgierigheid en hoe mensen over grail praten. Diverge kwam met toeval op mn pad was idd niet mn eerste keus.
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Marcel964 schreef: vr 23 oktober 2020, 10:15 Ha,

Ik heb ook een diverge 2021. Ben wel benieuwd wat je tegen valt aan de diverge?

Kennis van me hebben een grail/kona en die hebben een keer een stukkie op mijn diverge gereden. Die waren onder de indruk van het comfort van een future shock. Waarbij stuurgedrag nog net zo direct is.

Wellicht vind je de diverge te comfortabel? Of wat zoek in een in gravel bike wat de diverge je niet biedt?

Beide zijn hele goed fietsen. De grail heeft een carbon splitpen als zadelpen, das een hele fijne optie. Ik heb die nl in mijn canyon endurace racefiets en heb die in mijn diverge gezet. Wereld van verschil met de alu pen die er in zat.
Beste Marcel,

puur uit nieuwsgierigheid dat ik the grail overweeg
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Ik heb de Grail 8 SL Di2 en was ook wel een beetje huiverig voor het dubbele stuur. Moet zeggen dat het zeker wel bevalt maar de demping is volgens mij minimaal, als je de handen bovenop in het midden zet voel je wel enig demping maar meer naar buiten niet. Fiets bevalt verder heel goed goed, vooral de GRX Di2 2x11 groep. Ik heb de Diverge ook overwogen maar prijstechnisch gekozen voor de Grail, ook de levertijd van de Diverge was onbekend, en toen was ineens de Grail weer leverbaar met de 2021 modellen. Keuze snel gemaakt.
Laatst gewijzigd door i-toon op vr 23 oktober 2020, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

maverick76 schreef: vr 23 oktober 2020, 16:29 Ja ik ben ook wel benieuwd. Mijn voorkeur zou zeker uit gaan naar de Diverge als ik zou mogen kiezen, grootste nadeel van de grail lijkt mij dat je niet naar een andere voorbouw/stuur kan als dat rare ding je toch niet ligt.
Beste Maverick,

Puur uit nieuwsgierigheid en idd als dubbel dek niet bevalt...
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

i-toon schreef: vr 23 oktober 2020, 19:48 Ik heb de Grail 8 SL Di2 en was ook wel een beetje huiverig voor het dubbele stuur. Moet zeggen dat het zeker wel bevalt maar de demping is volgens mij minimaal, als je de handen bovenop in het midden zet voel je wel enig demping maar meer naar buiten niet. Fiets bevalt verder heel goed goed, vooral de GRX Di2 2x11 groep.
Beste i-toon,

Bedankt voor reactie en delen van ervaring
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 18 augustus 2014, 14:50
Mijn mountainbike: Evil following I

Hier ook al maanden naar de grail 8.0 di2 aan het loeren, kende die future shock niet.

Lijkt me beter icm met de bladveer zadelpen, wel heeeel prijzig die specialized Diverge Expert Carbon
Pyga oneten29 Gif groen

Practice makes perfect, unless your practice is wrong!!
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

wiely schreef: vr 23 oktober 2020, 20:32 Hier ook al maanden naar de grail 8.0 di2 aan het loeren, kende die future shock niet.

Lijkt me beter icm met de bladveer zadelpen, wel heeeel prijzig die specialized Diverge Expert Carbon
Beste Wiely,

sws 🚴🏼 biken duur sport zoveel hobby’s die duur zijn. En helaas yup zo zijn er noch wel heel veel merken die ik persoonlijk te duur vind haha maar dat is mijn mening
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb zelf een Giant Revolt carbon met D-fuse zadelpen welke ook echt wel werkt en compfie is. Ook is het stuur een D-fuse met platte flats waardoor en toch ook wel merkbare flex zit in het stuur, zelfs met mijn 67 kg.

Zelfs ben ik niet zo van de gadgets vanwege meer kans dat het stuk gaat zoals bij de future shock. De eerste generatie had wel veel issues maar de nieuwe lijkt me wel echt fijn werken.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

maverick76 schreef: za 24 oktober 2020, 12:31 Ik heb zelf een Giant Revolt carbon met D-fuse zadelpen welke ook echt wel werkt en compfie is. Ook is het stuur een D-fuse met platte flats waardoor en toch ook wel merkbare flex zit in het stuur, zelfs met mijn 67 kg.

Zelfs ben ik niet zo van de gadgets vanwege meer kans dat het stuk gaat zoals bij de future shock. De eerste generatie had wel veel issues maar de nieuwe lijkt me wel echt fijn werken.
Beste Maverick,

Naast dat het met toeval op mn pad is gekomen DIV3RG3 heb ik het toch gedaan...idd na’t lezen van reviews over the new diverge
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 18 augustus 2014, 14:50
Mijn mountainbike: Evil following I

i-toon schreef: vr 23 oktober 2020, 19:48 Ik heb de Grail 8 SL Di2 en was ook wel een beetje huiverig voor het dubbele stuur. Moet zeggen dat het zeker wel bevalt maar de demping is volgens mij minimaal, als je de handen bovenop in het midden zet voel je wel enig demping maar meer naar buiten niet. Fiets bevalt verder heel goed goed, vooral de GRX Di2 2x11 groep. Ik heb de Diverge ook overwogen maar prijstechnisch gekozen voor de Grail, ook de levertijd van de Diverge was onbekend, en toen was ineens de Grail weer leverbaar met de 2021 modellen. Keuze snel gemaakt.
Heb je een pm gestuurd, maar je mailbox is vol.
Pyga oneten29 Gif groen

Practice makes perfect, unless your practice is wrong!!
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 18 augustus 2014, 14:50
Mijn mountainbike: Evil following I

i-toon schreef: vr 23 oktober 2020, 19:48 Ik heb de Grail 8 SL Di2 en was ook wel een beetje huiverig voor het dubbele stuur. Moet zeggen dat het zeker wel bevalt maar de demping is volgens mij minimaal, als je de handen bovenop in het midden zet voel je wel enig demping maar meer naar buiten niet. Fiets bevalt verder heel goed goed, vooral de GRX Di2 2x11 groep. Ik heb de Diverge ook overwogen maar prijstechnisch gekozen voor de Grail, ook de levertijd van de Diverge was onbekend, en toen was ineens de Grail weer leverbaar met de 2021 modellen. Keuze snel gemaakt.
Heb je een pm gestuurd, maar je mailbox is vol.
Pyga oneten29 Gif groen

Practice makes perfect, unless your practice is wrong!!
Plaats reactie