Speling balhoofd verdwijnt niet na eerste hulp

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
depadenopdelanenin
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 15:45

yo-eddy schreef: zo 25 oktober 2020, 10:43 aardige spacer toren en dan je stuurpen negatief naar beneden :~

Verder wat Sura zegt en anders 5mm van je stuurbuis afzagen en de 1cm spacer op je stuurpen leggen en stuurpen omdraaien.
Op de foto lijkt de stuurpen naar beneden te wijzen, maar wijst (heel licht) naar boven.
Kennelijk default 30mm spacers. Wat is gebruikelijk dan?
depadenopdelanenin
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 15:45

suravida schreef: zo 25 oktober 2020, 10:33 Das te weinig! Je topcap heeft ook een rand, en die trek je er nu op klem. Maar waarschijnlijk is je expander omhoog gekomen bij het aandraaien. Even met een inbus 6 de expander in de vorkbuis losdraaien, omlaag tikken en alles nog een keer monteren, dan zou het opgelost moeten zijn. :-q
Dank voor de suggestie :-D
Dit klinkt als een makkelijkere oplossing dan er een stuk van afzagen.
Voordat ik die expander losdraai en omlaagtik wil ik wel wat beter begrijpen hoe het daarbinnen werkt. Ga ik me dan eerst nog even in verdiepen.
depadenopdelanenin
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 15:45

Yes! Dat was inderdaad de oplossing. De schroef waarmee de expander vastzat zat vrij los. Toen ik die nog losser draaide, kon ik de expander makkelijk wat naar beneden duwen. Toen die stevig vastgezet en de boel gemonteerd. Nu geen speling meer en weer wat geleerd. Bedankt voor de hulp!!
Plaats reactie