Gravel en powermeter

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Twix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 22:36

tiewrap schreef: wo 17 februari 2021, 10:30 Juist !

Hoe kom ik er nu achter welke het goed heeft ?
Eigenlijk is dat niet relevant. Als jij powermeter A altijd gebruikt en als waarheid ziet omdat je deze bv gebruikt hebt met een FTP test, dan weet je dat je benchmark FTP met powermeter A bv. 200 is. Als je dan met Powermeter A rijdt weet je welke zones je zit. Mocht je weten dat powermeter B altijd 10% minder aangeeft dan powermeter A, dan kan je prima hier je blokken op doen, maar dan uitgaan van 180 voor FTP. Zolang de delta tussen beide powermeters maar consistent 10% is, kan je prima trainen. Als je dan met maten aan het ouwehoeren bent, dan gebruik je natuurlijk je FTP op basis van de hoogste waarde, in dit geval powermeter A. Om te weten welke het goed heeft zou je op een geeikte machine beide powermeters moeten vergelijken.

Zelf heb ik een quarq op de racer, 4iiii op de crosser en heb ik nu de racer op de Kickr staan. De Kickr en Quarq zitten zeer dicht op elkaar, maar ik vergelijk dan de power van de quarq met de erg stand van de kickr. Mijn ervaring met de 4iiii op de Kickr is iets beperkter, dus daar durf ik weinig over te zeggen.
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Toevallig zag ik deze.

Voor m'n gravelracer heb ik de Assioma Favero DUO pedalen. Aangezien deze voor raceschoenen zijn heb ik de Xpedo SPD hack toegepast. Dan moet je de body verwisselen en kan je de Assioma pedalen met SPD rijden.

Sinds ik heel veel Zwift ben ik gewend geraakt aan het rijden met power. Na een paar ritjes met dual power recording (indoortrainer en pedalen) heb ik een gevoel van de verschillen (heel weinig) Wat ik nu erg prettig vind is om m'n interval waarden buiten te zien. De MTB route van Lemele heeft een paar leuke 90 a 120 sec interval klimmetjes. Dan kan je heel goed zien wat je doet want de wind en ondergrond hebben best wel invloed op de tijd.
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

tiewrap schreef: di 16 februari 2021, 20:01 Overigens doet de Xcadey het voor de rest gewoon perfect.
Batterijduur goed, en hij geeft het tijdig aan zodat je je rit nog af kunt maken.
Ook geen problemen met koppelen.
Gewoon geen problemen.
En hoe houd het ding het tot op heden vol?
Ik ben ook naar een spider aan het kijken en deze lijkt kwa prijs iig erg interessant.
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Pinonoir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 20 februari 2009, 21:25

Assioma Favero heeft nu ook SPD-compatible pedalen. Lijken goed te zijn (DC Rainmaker).
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

De xcadey doet het nog steeds perfect, batterij gaat ook nog steeds lang mee.
In het begin gaf ie wat teveel vermogen aan.
Je kunt hem in de app bij stellen en ik heb hem zo gelijk gezet aan mijn Wahoo Kickr.
Sindsdien komen de waarden overeen met andere vermogensmeters.
Ik heb ook nog een 4i en die voldoet minder als de xcadey.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Pinonoir schreef: do 7 maart 2024, 12:00 Assioma Favero heeft nu ook SPD-compatible pedalen. Lijken goed te zijn (DC Rainmaker).
Ik rij met flatpedals, dus kan ik niks mee. De twijfel is tussen een crank en spider, de spider heeft dan de voorkeur.

tiewrap schreef: do 7 maart 2024, 13:53 De xcadey doet het nog steeds perfect, batterij gaat ook nog steeds lang mee.
-knip-
Thanks!
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Plaats reactie