Canyon Grail size

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
kyledl
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 10 november 2020, 21:53

Hallo allemaal,

Ik wil net mijn eerste gravel bike kopen en momenteel vind ik prijs/kwaliteit van de canyon grail zeer goed. Ik wil graag het model met Shimano grx hebben (CF SL), enkel vind ik de size chart niet echt zo duidelijk/goed van Canyon. Als ik hun sizing tool gebruik kom ik op een S uit, terwijl mijn tijdritfiets een M (short) is en mijn racefiets ook een medium.
Is het een (goede) mogelijkheid om toch een M te nemen en niet te kijken naar hun tool? (die enkel kijkt naar inseam en hoogte)

Ik ben opgemeten geweest voor een tijdritfiets, ik kan de resultaten hier posten als dit kan helpen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen!

Mvg,
Kyle
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Heb een canyon endurace ben 1.75 en heb maat S. En heb een specialized Diverge in maat 54. En een MTB in maat M. De fabrikanten hanteren allemaal andere maten en dus je kan niet de maat van je ene fiets overnemen naar de andere. De maattabel die een fabrikant zelf afgeeft kan je dan beter als leidend nemen.
Gebruikersavatar
Nico78
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 7 mei 2020, 21:04
Mijn mountainbike: Canyon Grail SLX 8.0 DI2 - Scott Spark RC

kyledl schreef: di 10 november 2020, 22:10 Hallo allemaal,

Ik wil net mijn eerste gravel bike kopen en momenteel vind ik prijs/kwaliteit van de canyon grail zeer goed. Ik wil graag het model met Shimano grx hebben (CF SL), enkel vind ik de size chart niet echt zo duidelijk/goed van Canyon. Als ik hun sizing tool gebruik kom ik op een S uit, terwijl mijn tijdritfiets een M (short) is en mijn racefiets ook een medium.
Is het een (goede) mogelijkheid om toch een M te nemen en niet te kijken naar hun tool? (die enkel kijkt naar inseam en hoogte)

Ik ben opgemeten geweest voor een tijdritfiets, ik kan de resultaten hier posten als dit kan helpen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen!

Mvg,
Kyle
Welk is je lengte en binnen been lengte?

Ik heb ook een grail. Meet 1m78cm met een BBL van 82. Ik heb een M en past perfect.
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Ik meet 170cm, bbl 80 cm.
Heb een Grail CF 8 SL Di2 maat S. Pas perfect!

Volgens de Canyon meetmethode moest ik een XS hebben.
Plaats reactie