Wat is mijn ideale tweede fiets?

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Zeker. Sora schakelt behoorlijk goed en Tektro dubbelpiston remmen zijn gewoon goed. hydrolische remmen worden vlgs mij zwaar overgewaardeerd voor Nederland.
Mooie kleur ook.
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

Dankjewel! heel blij mee! Ik heb er ''even snel'' speedkings van 35mm bij besteld omdat ik er goede dingen over las, deze niet zo duur zijn en het toch echt mijn eerste gravelervaring wordt.
Ik heb net even in het half donker gemeten maar er lijkt zomaar 38 tot 40 mm in de fiets te passen. Als ik vanavond de banden van 35 heb omgelegd zal ik even meten en hier doorgeven wat er past! :-q
MMTHIJS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 12 oktober 2009, 18:08

Mooie fiets bk1985, veel plezier ermee!

Ik zit op dit moment steeds vaker met die Superior X-ROAD in mijn gedachte, heb een winkel gevonden in Boxtel (Cycle Crew) die een dealer is van dit merk + Ridley en Specialized. Hopelijk heeft die iets op voorraad dat ik een keer een proefritje kan maken, al zal ik wel eerst de lock down af moeten wachten denk ik...

Beide kleuren zijn wel echt heel vet zowel de carbon als de alu, al zal ik liever wel een groep erop willen met 2 bladen voor.

Afbeelding

Afbeelding
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

MMTHIJS schreef: di 5 januari 2021, 11:24 Mooie fiets bk1985, veel plezier ermee!

Ik zit op dit moment steeds vaker met die Superior X-ROAD in mijn gedachte, heb een winkel gevonden in Boxtel (Cycle Crew) die een dealer is van dit merk + Ridley en Specialized. Hopelijk heeft die iets op voorraad dat ik een keer een proefritje kan maken, al zal ik wel eerst de lock down af moeten wachten denk ik...

Beide kleuren zijn wel echt heel vet zowel de carbon als de alu, al zal ik liever wel een groep erop willen met 2 bladen voor.

Afbeelding

Afbeelding
Heb je een PB gestuurd mbt Superior.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

bk1985 schreef: di 5 januari 2021, 09:04 Dankjewel! heel blij mee! Ik heb er ''even snel'' speedkings van 35mm bij besteld omdat ik er goede dingen over las, deze niet zo duur zijn en het toch echt mijn eerste gravelervaring wordt.
Ik heb net even in het half donker gemeten maar er lijkt zomaar 38 tot 40 mm in de fiets te passen. Als ik vanavond de banden van 35 heb omgelegd zal ik even meten en hier doorgeven wat er past! :-q
Voor diegene die het willen weten:
Trek geeft aan dat de fiets tot 35mm kwijt kan. Ik heb nu de Continental Speedkings van 35mm gemonteerd en heb voor aan beide zeiden nog 8mm per zijde over en achter nog 4 mm. Conclusie 39mm moet nog lukken :-q maar 38 zou de veiligste zijn.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Op zich zijn die 35mm Conti speedkings ideale banden voor het gebruik van zo'n Domane. Ik had ze jaren geleden in mijn eerste Arkose die ik ook als "racefiets" gebruikte.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

bk1985 schreef: wo 6 januari 2021, 08:12
bk1985 schreef: di 5 januari 2021, 09:04 Dankjewel! heel blij mee! Ik heb er ''even snel'' speedkings van 35mm bij besteld omdat ik er goede dingen over las, deze niet zo duur zijn en het toch echt mijn eerste gravelervaring wordt.
Ik heb net even in het half donker gemeten maar er lijkt zomaar 38 tot 40 mm in de fiets te passen. Als ik vanavond de banden van 35 heb omgelegd zal ik even meten en hier doorgeven wat er past! :-q
Voor diegene die het willen weten:
Trek geeft aan dat de fiets tot 35mm kwijt kan. Ik heb nu de Continental Speedkings van 35mm gemonteerd en heb voor aan beide zeiden nog 8mm per zijde over en achter nog 4 mm. Conclusie 39mm moet nog lukken :-q maar 38 zou de veiligste zijn.
Ik kan je uit betrouwbare bron melden dat die Domane gewoon 40mm aankan. Zelf gereden met een verbouwde SL5 metGRX 1x11, Aeolus 3V velgen met 25mm interne breedte en Bontrager GR1 en GR2 banden. Viel als 41-42mm. Die aangegeven max clearance heeft te maken met de normen waar met name de Amerikaanse merken zich strikt aan houden. Ook op kantoor in Waterloo rijden genoeg mensen met de 40mm banden in de Domane. Zie ook dit:

https://pelotonmagazine.com/gear/a-real ... ane-slr-9/

https://www.roadbikereview.com/threads/ ... ld.371103/

Enige minpunt is de constructie van de seatmast: erg gevoelig voor ophoping van vuil in het gedeelte waar de je hoogte mee stelt, dus daar plakte ik altijd een stuk iso-tape overheen.

Maar: ik heb die Domane gravel én mijn Domane SLR met endurance Pro geo tegelijk opgeruimd en vervangen door 2 Superiors.
X-road comp voor gravel en X Road Team Issue voor de weg, beiden in carbon. Op alle vlakken meer racey en 'sneller', voor wat dat waard is op mijn niveau uiteraard.
Uiteindelijk de Comp verkocht en een 3T in huis gehaald voor gravel en heel eerlijk.....toch wel spijt gehad.

Nu moet uiteindelijk alsnog de hele stal het veld ruimen, vandaar dat ik ts een pb gestuurd heb mbt superior.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

Har77 schreef: wo 6 januari 2021, 11:37
bk1985 schreef: wo 6 januari 2021, 08:12

Voor diegene die het willen weten:
Trek geeft aan dat de fiets tot 35mm kwijt kan. Ik heb nu de Continental Speedkings van 35mm gemonteerd en heb voor aan beide zeiden nog 8mm per zijde over en achter nog 4 mm. Conclusie 39mm moet nog lukken :-q maar 38 zou de veiligste zijn.
Ik kan je uit betrouwbare bron melden dat die Domane gewoon 40mm aankan. Zelf gereden met een verbouwde SL5 metGRX 1x11, Aeolus 3V velgen met 25mm interne breedte en Bontrager GR1 en GR2 banden. Viel als 41-42mm. Die aangegeven max clearance heeft te maken met de normen waar met name de Amerikaanse merken zich strikt aan houden. Ook op kantoor in Waterloo rijden genoeg mensen met de 40mm banden in de Domane. Zie ook dit:
Ik kan dit bevestigen. De speedkings zojuist voor een ander forumlid nagemeten (hoe ze nu vallen op fabrieksvelgen) en dit is al 38mm met dus de eerder genoemde ruimte kan 40mm ZEKER! :-q
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

MMTHIJS schreef: di 5 januari 2021, 11:24 Mooie fiets bk1985, veel plezier ermee!

Ik zit op dit moment steeds vaker met die Superior X-ROAD in mijn gedachte, heb een winkel gevonden in Boxtel (Cycle Crew) die een dealer is van dit merk + Ridley en Specialized. Hopelijk heeft die iets op voorraad dat ik een keer een proefritje kan maken, al zal ik wel eerst de lock down af moeten wachten denk ik...

Beide kleuren zijn wel echt heel vet zowel de carbon als de alu, al zal ik liever wel een groep erop willen met 2 bladen voor.

Afbeelding

Afbeelding
Al wat meer zicht op wat het gaat worden?
Ik zag dit topic en ben naar exact het zelfde op zoek als wat jij zoekt. Deze kwam ik daar ook al een aantal keren tegen.
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper 🖖-
MMTHIJS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 12 oktober 2009, 18:08

Mr. Goodkat schreef: zo 17 januari 2021, 18:51
Al wat meer zicht op wat het gaat worden?
Ik zag dit topic en ben naar exact het zelfde op zoek als wat jij zoekt. Deze kwam ik daar ook al een aantal keren tegen.
Ik heb afgelopen weekend een Superior X Road special edition besteld, helaas wel ruim 2 maanden levertijd, dan duurt wachten lang..
het betreft de carbon versie, met niet 1X11 maar 2X11 Ultegra RX schakelgroep, wordt standaard geleverd met racebandjes maar met de LBS afgesproken dat er WTB graval banden op komen.

Ben erg benieuwd straks!
Tommie82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 6 juni 2019, 12:08

Is dat de zwarte uitvoering?
MMTHIJS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 12 oktober 2009, 18:08

Tommie82 schreef: wo 27 januari 2021, 19:52 Is dat de zwarte uitvoering?
Nee betreft die mat groene versie, zoals er ook al een foto in het topic staat!
Tommie82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 6 juni 2019, 12:08

:-q
Ook de mooiste kleur.
Gebruikersavatar
Hayes
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 11 februari 2021, 11:05

MMTHIJS schreef: ma 18 januari 2021, 00:25
Mr. Goodkat schreef: zo 17 januari 2021, 18:51
Al wat meer zicht op wat het gaat worden?
Ik zag dit topic en ben naar exact het zelfde op zoek als wat jij zoekt. Deze kwam ik daar ook al een aantal keren tegen.
Ik heb afgelopen weekend een Superior X Road special edition besteld, helaas wel ruim 2 maanden levertijd, dan duurt wachten lang..
het betreft de carbon versie, met niet 1X11 maar 2X11 Ultegra RX schakelgroep, wordt standaard geleverd met racebandjes maar met de LBS afgesproken dat er WTB graval banden op komen.

Ben erg benieuwd straks!
Ik heb ook de Team Issue Special Edition in bestelling. Sinds augustus 2020.
Zou nu eind februari geleverd worden. Al reken ik er niet op. Ik heb intussen weer een mtb gekocht als tijdelijk alternatief om toch tijdelijk te kunnen offroaden. Ik zet er ook gravelbanden op. En voor baanbandjes heb ik nog een setje wielen liggen.

Ik heb een testrit gedaan met de Team Issue en die beviel me al heel goed. Rood frame en 105 ipv Ultegra.
Als gravelbike is hij aan de racy kant. Als racefiets redelijk endurance.

Ik laat wel meteen een langere stuurpen en een racestuurtje opzetten omdat die bij mij toch 75% op de weg zal te vinden zijn.

Even een snelle shop gemaakt hoe de mijne er zou moeten uitzien. :-q
Afbeelding
Plaats reactie