29'' banden

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Ik heb sinds kort een 29'' hardtail omgebouwd tot gravel bike, maar ik heb tot nu toe maar 1 echte 29'' gravelband gevonden namelijk de Schwalbe g-one . Ik ben benieuwd of er nog meer keuze is of rijden de meeste gewoon met lichte mtb banden?
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

De Vittoria MTB Terreno staat in de catalogus als MTB band ... maar heeft minder profiel dan en is ongeveer net zo breed als menig gravelband.
Ik zou me er dus niet helemaal op blindstaren of iets een gravel of Mtb band is want voor vele geldt dat het een stukje marketing is.

Maar WTB heeft er met de Ridller, Raddler en Venture een aantal.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Continental speedking heeft minder profiel dan een wtb riddler, kun je zeker ook als gravelband gebruiken!
Waar woke is, is vuur
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Makkelijk schreef: vr 22 januari 2021, 12:41 Continental speedking heeft minder profiel dan een wtb riddler, kun je zeker ook als gravelband gebruiken!
is inderdaad een erg mooie band
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zolang we het over ETRTO 622 banden hebben past toch quasi alles?
(622 = 700c = 29" = 28", blijft een rommeltje met die aanduidingen).

Dat is verder alleen een kwestie van velgbreedte en ruimte in frame/vork.
Als je die twee criteria in de gaten houdt kun je naar hartelust uit alle 622 mtb- en gravelbanden kiezen.

In geval van een mtb-frame zou ik zelf een wat bredere band kiezen, puur vanwege de looks. Zo'n 40mm bandje in een frame waar zowat het dubbele in past ziet er niet uit.
Ga je vooral wegkm's maken en makkelijk terrein kom je dan op de bekende semi-slicks uit. Raceking, Thunderburt, dat soort snel rollend rubber. De modder wil je er niet mee in, maar op droge bospaden kom je achter ook nog goed vooruit met een Supermoto en die rolt echt goed.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie