Conrinental Grand Prix 5000 30mm

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Is er iemand die de conti GP 5000 tubeless heeft gemonteerd?
Voordat ik eraan begin zou ik graag horen of het andere al gelukt is en hoe dit bevalt.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Bevalt prima. De 5000TL heeft een soort van „ingebouwde binnenband“. Is (meestal) al luchtdicht zonder latex, en er gaat ook maar heel weinig in, om bij kleine lekken te kunnen doorrijden.
Vorsprung durch Pedantik.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Mijn ervaring met tubeless voor racefietsbanden is niet positief. De druk is heel hoog waardoor gewone pluggen eruit schieten en gewone latex het gat niet dicht krijgt. Je moet dan speciale latex kopen die duurder is dan ik ken voor mountainbikes. Daarom rij ik inmiddels weer met binnenband in combinatie met een wat stevigere buitenband (Conti 4seasons).
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

rokl schreef: di 16 maart 2021, 20:52 Mijn ervaring met tubeless voor racefietsbanden is niet positief. De druk is heel hoog waardoor gewone pluggen eruit schieten en gewone latex het gat niet dicht krijgt. Je moet dan speciale latex kopen die duurder is dan ik ken voor mountainbikes. Daarom rij ik inmiddels weer met binnenband in combinatie met een wat stevigere buitenband (Conti 4seasons).
Dan heb je pech gehad denk ik. Ik rijd al een flinke poos tubeless op de racefiets met Conti's 5000 TL. Tubeless maken is een fluitje van een cent en ik heb werkelijk nooit lek (zelfs niet één keer tijdens een ultra van 4000km). Ik ga nooit meer terug naar binnenbanden.

P.S. Ik gebruik gewoon Notubes latex wat ik ook in de mountainbike banden gooi. Daar is volgens mij niks speciaals aan :wink:
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Thnx, ik denk niet dat mijn banden tl zijn.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
gertjant
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1318
Lid geworden op: ma 9 januari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Midden van het land

Ik rijd al 10 jaar tubeless op de ATB, altijd probleemloos, ook toen er nog geen TL ready standaard was, op gewone velgen en met gewone banden. Met de racefiets eigenlijk alleen maar ellende met tubeless, ook met de speciale race sealant van Notubes. Bij banden iets harder dan 5 bar plopten de gaten gewoon weer open. Sinds een half jaar weer terug op gewone Conti’s met een binnenbandje.
jorian
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: do 11 oktober 2007, 18:54

Tubeless met hoge(re) druk is bij mijn geen probleem.

In het zomerseizoen rijd ik met 28mm GP5000TL op globaal 6 bar.

S'winters gaan er 37mm Schwalbe Marathon Supremes onder op 4.5/5 bar.

Beide met Conti Revo Sealant. Nog nooit een platte band gehad.
Plaats reactie