Route Zuid Drenthe

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Iemand bekend met deze Zuid Drenthese route? De moeite waard?
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

Ik kom uit de buurt en heb hem afgelopen najaar een keer gereden om te kijken of het wat was. De route gaat voor een groot deel over zandpaden en kan in natte periodes dus wel redelijk modderig zijn. Verder was het wel een grappig rondje al vond ik het zeker niet het beste wat deze hoek van Drenthe te bieden heeft op de gravelbike, maar dat is mijn mening.
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De route afgelopen maandag gereden. Wij hebben genoten van het uitzicht :-D
Inderdaad voornamelijk zandpaden. Andere fietsers zijn we niet tegen gekomen. Het meeste is legaal. Uitzondering daargelaten, wat direct het nadeel is van een ‘willekeurige’ gpx bestand volgen. Een pad hebben we niet gereden, achterlangs woonhuizen wat overduidelijk enkel voor wandelaars is. Hoe dergelijke paden vooraf te voorkomen vind ik lastig.
Verder zijn we een handvol wandelaars tegen gekomen die we met vriendelijke groet en glimlach passeerde en met gepaste snelheid. Iedereen reageerde met een groet en een glimlach terug. Sommige waren ons voor :-q

Prachtige om te ervaren hoeveel ruimte er in Nederland is, en de waarom vraag bleef onbeantwoord. Waarom wil iedereen, inclusief wij zelf, op een kluitje in de randstad wonen?
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

Jurriaan schreef: wo 31 maart 2021, 21:50 Prachtige om te ervaren hoeveel ruimte er in Nederland is, en de waarom vraag bleef onbeantwoord. Waarom wil iedereen, inclusief wij zelf, op een kluitje in de randstad wonen?
Zodat wij hier lekker rustig onze gang kunnen gaan en ongestoord rondjes kunnen fietsen :wink:
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
Plaats reactie