alternatief dropbar op gravelbike

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

George schreef: di 6 april 2021, 10:31 Dat denk ik eigenlijk niet, als je handen er niet meer in passen heeft een dropbar niet zoveel zin meer ;)

Goede info over dat stuur:https://eu.ritcheylogic.com/eu_en/bike/ ... -handlebar het enige dat ik zo 1-2-3 niet kan vinden is hoe ze de breedte meten. Aan de bovenzijde of aan de onderzijde tussen de uiteinden van de drops, ik vermoed het eerste, dat is volgens mij gebruikelijk bij dropbars.

Houd wel in gedachten dat je een mtb frame gebruikt dat niet is ontworpen voor een dropbar. Het zal dus langer en lager zijn dan een race- of gravelframe. Let dus op je reikwijdte, korte stuurpen en niet te gek ver gaan qua breedte.
Ik heb mijn Beacon even gemeten. De 44cm is bovenin 44cm breed, onderin op de uiteinden van het stuur 56cm.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Dank je wel Erik ! bevalt deze goed ? wat kun jij zeggen van de flare die er ook voor zorgt dat de remgrepen wat schuin staan ? hoe is jouw ervaring daarmee ?
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Hij bevalt mij prima. Ik zit een stuk prettiger onder in de beugel als met mijn oude stuur.
Het kan wel even zoeken zijn naar de juiste positie van de remgreep. Ik heb zelf grote handen, maar de remgrepen heb ik toch iets naar het stuur gezet (SRAM hendels zijn verstelbaar, Shimano heb ik de laatste jaren niet mee gereden. Geen idee hoe dat tegenwoordig is.)
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ha Erik , goed om te horen , Mocht het niet te veel moeite zijn zou ik graag wat fotos zien van je setup.
mag ook via mail ofzo als dat beter en sneller gaat.

Dank alvast.
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Hier een paar plaatjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ha Erik. dank voor je fotos.s
geeft een goed beeld , ik ga er nog eens rustig over nadenken.
Plaats reactie