Gravelroute Regio Rotterdam / Zuid-Holland

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Zijn er mensen die een mooie gravelroute in de regio Rotterdam (of überhaupt ergens binnen Zuid-Holland) weten en daarvan een GPX bestand willen delen? Ik kom veel routes tegen echter allemaal buiten Zuid-Holland en een enkele die wel in de buurt is, heeft een zeer hoog asfalt percentage (lees >85%...),. Ik hoor het graag.
Laatst gewijzigd door M.T.B. op za 10 juli 2021, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Bleiswijker
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 27 januari 2015, 16:48

Ik loop tegen hetzelfde aan maar heb wel wat ideeen van gravelmap.com gehaald. Hou er wel rekening dat er ook veel wandelpad tussen staat waar je dus niet mag fietsen.
Rond Delft zijn er wat stukjes die ik wel eens rijdt, ook zijn delen van de mtb routes Zoetermeer, Bergschenhoek en Vlaardingen goed te doen. Je hebt parallel aan de N470 ook een stuk onverhard en in het Bentwoud heb je wat stukjes. Als je dat allemaal combineert kan je kan je er wel een flinke ronde van maken maar het blijven korte stukken onverhard die met veel asfalt aan elkaar verbonden worden.

Ik heb onderstaande laatst gereden maar in het Abstwoudse bos zat veel wandelpad wat ik ivm de drukte op dat moment heb overgeslagen.
https://gravelmap.com/route/96570-zeven ... 974/4.4672

Mocht je wat leuks vinden deel het graag ook hier.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Deze rit is een gravel route van Zoetermeer naar Vlaardingen (en weer terug).
Heb hem toen gebruikt om een rondje Broekpolder te doen met de MTB vanuit Zoetermeer, zonder alleen maar asfalt te rijden.
https://www.strava.com/activities/4266598349
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

MacReal schreef: wo 21 april 2021, 08:33 Deze rit is een gravel route van Zoetermeer naar Vlaardingen (en weer terug).
Heb hem toen gebruikt om een rondje Broekpolder te doen met de MTB vanuit Zoetermeer, zonder alleen maar asfalt te rijden.
https://www.strava.com/activities/4266598349
Hoi Marcel,

Ik heb de route wat gewijzigd om vanuit Bergschenhoek te kunnen starten. Vorige week het gedeelte Berkel/Pijnacker richting Vlaardingen en onderlangs weer terug gereden en deze week de hele route via het Buytenpark gereden (en daar natuurlijk ook gelijk een ronde gedaan (wat op de gravelbike nog best een uitdaging is). Zitten erg leuke paadjes bij en hier en daar is (op rustige dagen) ook goed dicht langs de ruiterpaden te rijden. Hiervan ga ik vaker stukjes gebruiken. Overigens is er bij Zoetermeer best weer wat werk verzet met wat mooie nieuwe kombochten en features. Binnenkort daar maar weer eens op de MTB rijden. Dank je voor het delen!
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Bleiswijker schreef: wo 21 april 2021, 08:14 Ik loop tegen hetzelfde aan maar heb wel wat ideeen van gravelmap.com gehaald. Hou er wel rekening dat er ook veel wandelpad tussen staat waar je dus niet mag fietsen.
Rond Delft zijn er wat stukjes die ik wel eens rijdt, ook zijn delen van de mtb routes Zoetermeer, Bergschenhoek en Vlaardingen goed te doen. Je hebt parallel aan de N470 ook een stuk onverhard en in het Bentwoud heb je wat stukjes. Als je dat allemaal combineert kan je kan je er wel een flinke ronde van maken maar het blijven korte stukken onverhard die met veel asfalt aan elkaar verbonden worden.

Ik heb onderstaande laatst gereden maar in het Abstwoudse bos zat veel wandelpad wat ik ivm de drukte op dat moment heb overgeslagen.
https://gravelmap.com/route/96570-zeven ... 974/4.4672

Mocht je wat leuks vinden deel het graag ook hier.
Hey, mede Lansingerlander,

Ik heb deze op mijn verlanglijstje gezet om binnenkort eens te rijden. Er zitten zo het lijkt best wat gelijke stukken in als in de route die Marcel hier ook heeft gedeeld (bijvoorbeeld het pad langs de N470, wat overigens een mooi pad is!) maar daar kom ik vanzelf achter wanneer ik hem ga rijden. Dank je voor het delen!
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

M.T.B. schreef: ma 3 mei 2021, 11:03
MacReal schreef: wo 21 april 2021, 08:33 Deze rit is een gravel route van Zoetermeer naar Vlaardingen (en weer terug).
Heb hem toen gebruikt om een rondje Broekpolder te doen met de MTB vanuit Zoetermeer, zonder alleen maar asfalt te rijden.
https://www.strava.com/activities/4266598349
Hoi Marcel,

Ik heb de route wat gewijzigd om vanuit Bergschenhoek te kunnen starten. Vorige week het gedeelte Berkel/Pijnacker richting Vlaardingen en onderlangs weer terug gereden en deze week de hele route via het Buytenpark gereden (en daar natuurlijk ook gelijk een ronde gedaan (wat op de gravelbike nog best een uitdaging is). Zitten erg leuke paadjes bij en hier en daar is (op rustige dagen) ook goed dicht langs de ruiterpaden te rijden. Hiervan ga ik vaker stukjes gebruiken. Overigens is er bij Zoetermeer best weer wat werk verzet met wat mooie nieuwe kombochten en features. Binnenkort daar maar weer eens op de MTB rijden. Dank je voor het delen!
Graag gedaan! Mooi dat je hem hebt kunnen gebruiken :-q

Het MTB parcours wordt inderdaad constant verbeterd/aangepast. Bijna jammer dat ik er niet meer zo vaak kom :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
jorisvda
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 11 januari 2016, 13:59

Vergeleken met de rest van Nederland, zijn we in deze regio niet ruim bedeeld met gravelachtige route mogelijkheden. Ik kom zelf uit Den Haag en daar zijn de mogelijkheden eigenlijk vrijwel afwezig, dus je moet het al wat verder weg zoeken richting Rotterdam. Maar afgelopen weekend toch eens een poging gedaan (op strava heb ik ook wat foto's toegevoegd): https://www.strava.com/activities/5224062151
Het eerste stuk tot aan Schipluiden kun je nauwelijks onverhard rijden (in Den Haag heb je trouwens wel een mooie gravelstrook langs het Laakkanaal liggen, verder enkele paadjes bij Rijswijk). Vanaf Schipluiden over het dijkje naar Vlaardingen is een mooi stuk. Daarna heb je volop onverharde paden langs Vlaardingen, Pijnacker, Zoetermeer. Tot slot via Vlietlanden, Wassenaar en Haagsche Bos terug de stad in. Grotendeels wel bekend of te vinden op de gravelmap.
Bij Zoetermeer nog wel wat leuke stukjes om uit te lichten:
-Bij het Balijbos een mooie strook parallel aan het Balijpad;
-Langs de Golfbaan een pittig klimmetje vanaf de A12 (achter Knorrestein) en vervolgens tussen de Golfbanen door richting de brug naar de Driemanspolder.
-De Nieuwe Driemanspolder heeft diverse (puin)paden tussen de waterpartijen door waar je ook lekker kan rijden.

Alles bij elkaar best een mooie ronde, vond ik.
Bleiswijker
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 27 januari 2015, 16:48

MacReal schreef: ma 3 mei 2021, 11:22
M.T.B. schreef: ma 3 mei 2021, 11:03

Hoi Marcel,

Ik heb de route wat gewijzigd om vanuit Bergschenhoek te kunnen starten. Vorige week het gedeelte Berkel/Pijnacker richting Vlaardingen en onderlangs weer terug gereden en deze week de hele route via het Buytenpark gereden (en daar natuurlijk ook gelijk een ronde gedaan (wat op de gravelbike nog best een uitdaging is). Zitten erg leuke paadjes bij en hier en daar is (op rustige dagen) ook goed dicht langs de ruiterpaden te rijden. Hiervan ga ik vaker stukjes gebruiken. Overigens is er bij Zoetermeer best weer wat werk verzet met wat mooie nieuwe kombochten en features. Binnenkort daar maar weer eens op de MTB rijden. Dank je voor het delen!
Graag gedaan! Mooi dat je hem hebt kunnen gebruiken :-q

Het MTB parcours wordt inderdaad constant verbeterd/aangepast. Bijna jammer dat ik er niet meer zo vaak kom :bier:
Als ik op de link klik krijg ik de melding " De verzochte activiteit kon niet worden gevonden" .
Ik ben wel ingelogd op strava. Hoe kan ik de route toch zien?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Bleiswijker schreef: di 4 mei 2021, 09:03
MacReal schreef: ma 3 mei 2021, 11:22

Graag gedaan! Mooi dat je hem hebt kunnen gebruiken :-q

Het MTB parcours wordt inderdaad constant verbeterd/aangepast. Bijna jammer dat ik er niet meer zo vaak kom :bier:
Als ik op de link klik krijg ik de melding " De verzochte activiteit kon niet worden gevonden" .
Ik ben wel ingelogd op strava. Hoe kan ik de route toch zien?
Waarschijnlijk omdat ik mijn activiteiten niet openbaar deel.
Stuur me even een PB :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Gravel is niet heel veel te vinden in Zuid Holland, maar dat betekend niet dat er niets is :)
https://www.komoot.nl/tour/422191034
De Krimpernerwaard, Lopikerwaard en ook zeker de Alblasserwaard hebben (naast heeel veel molens) ook stiekem her en der mooie gravel paden en wegen!
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Is een mooi rondje om vanuit mijn werk (N'kerk) te rijden. Thanks :-q
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Even een upje. Ben benieuwd of iemand nog een mooie route in deze regio heeft om te delen. Wordt gewaardeerd. :-q
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Paul Jenner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 19 augustus 2021, 14:42

Is er niet, M.T.B.
Op een paar ministukjes na dan.
Fiets in de auto en stukkie rijden. Plusminus een uur en dan ben je ergens.
Sorry, leuker kan ik het niet maken.
Woon zelf in Zoetermeer, dus ik weet waar ik het over heb.


Paul.
Richard1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 14 november 2010, 12:03

Dit topic is al even oud maar mocht je Voorne-Putten als regio Rotterdam beschouwen en er geen hekel aan hebben om over asfalt te rijden dan zijn er een paar mooie schelpenpaden bij Rockanje en twee ECHTE gravelstroken vlakbij Zwartewaal en Zuidland. Denk daarbij aan grof grind met stukken tot 2 a3 cm. Misschien is het al met al te weinig om er speciaal een gravelfiets voor te kopen maar als je er toch een hebt dan is het leuk om op die stukken even de beentjes te pijnigen. Het Mallebos met aansluitend park in Spijkenisse is ook leuk om mee te pakken (maar wel voetgangersgebied dus op smalle stukjes even terug naar stapvoets en vriendelijk gedag zeggen om gedoe te voorkomen, dat is mij tot op heden altijd gelukt).
Hope this is what you wanted.
Hope this is what you had in mind.
Cuz this is what you're getting.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Richard1974 schreef: za 13 augustus 2022, 17:47 Dit topic is al even oud maar mocht je Voorne-Putten als regio Rotterdam beschouwen en er geen hekel aan hebben om over asfalt te rijden dan zijn er een paar mooie schelpenpaden bij Rockanje en twee ECHTE gravelstroken vlakbij Zwartewaal en Zuidland. Denk daarbij aan grof grind met stukken tot 2 a3 cm. Misschien is het al met al te weinig om er speciaal een gravelfiets voor te kopen maar als je er toch een hebt dan is het leuk om op die stukken even de beentjes te pijnigen. Het Mallebos met aansluitend park in Spijkenisse is ook leuk om mee te pakken (maar wel voetgangersgebied dus op smalle stukjes even terug naar stapvoets en vriendelijk gedag zeggen om gedoe te voorkomen, dat is mij tot op heden altijd gelukt).
Waar kun je die stukken gravel vinden op Voorne Putten? Is niet heel ver bij mij vandaan..., zeker Rockanje, Zwartewaal en Zuidland niet.
Plaats reactie