Rondo Ruut AL 2 (SRAM Apex1)

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Batistoeten
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 december 2020, 20:34

Mensen,

Ik sta op het punt deze fiets ( https://rondo.cc/ruut-al-2,467,pl ) te kopen. Het is mijn eerste gravelbike. Hebben jullie nog food voor thought? Ervaringen met de sram apex 1 groep?

Merci!
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Mijn ervaring met de Apex groep is niet al te best. De achterderailleur kreeg al redelijk snel overmatige speling, waardoor de boel niet lekker schakelde. Ook de brifter kreeg na verloop van tijd nogal wat speling.
Geen idee of dit typische Apex-problemen zijn, maar allemaal wel netjes opgelost door SRAM via mijn lokale LBS.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Batistoeten
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 december 2020, 20:34

Ai, das wel echt heel vervelend. Ik kon niet echt reviews vinden over de Apex groep, thanks!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik heb al een paar jaar een Rival 1 achterderailleur met Force 1 shifters. Dat werkt beter dan probleemloos. Kan me dan niet voorstellen dat Apex 1 heel onbetrouwbaar is, maar mocht het zo zijn dan is een upgrade naar Rival 1 zo gedaan.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik rij al een paar jaar met een Apex derailleur op Rival shifters en die schakelt gewoon nog helemaal goed. Als je beetpakt heeft hij (uit de doos ook al) wat meer spelingm dan Rival en Force, maar daar merk je in de praktijk weinig van.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Batistoeten
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 december 2020, 20:34

Nice, thanks. Dit helpt me op weg naar mijn eerste gravel ;)
Batistoeten
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 december 2020, 20:34

suravida schreef: ma 19 juli 2021, 18:43 Ik rij al een paar jaar met een Apex derailleur op Rival shifters en die schakelt gewoon nog helemaal goed. Als je beetpakt heeft hij (uit de doos ook al) wat meer spelingm dan Rival en Force, maar daar merk je in de praktijk weinig van.
nav. jullie commentaar fiets gekocht, morgen ophalen :bier:
Plaats reactie