Dank. Mooie fiets ook, lijkt helaas nergens meer te krijgen. Heb ook voor de Marin Nicasio 2 nagevraagd, Marin heeft t over een max rijdersgewicht van 125kg. Dus dat is ruim bemeten. Maar ook die pas volgend jaar weer leverbaar. Dan maar de seizoenen afmaken op m'n mtb!Fredje00 schreef: ↑wo 8 september 2021, 14:43 1.95m bij 112kg oud judoka hier. Rij sinds vorig jaar met heel veel plezier rond op de Bombtrack Hook 2021 XL. Niet de lichtste, maar gebruik hem exact voor de ondergronden die jij wil rijden. Kan ie makkelijk aan, en heb er ook al wat mtb-routes mee gereden (Austerlitz bijv). En nergens idee dat mijn gewicht een issue is voor deze fiets.
https://bombtrack.com/2021-hook/
Geen idee of ie nog te krijgen is in NL.
Zware rijder oriënteert op gravelrijden
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 22
- Lid geworden op: vr 17 april 2020, 20:26
- Mijn mountainbike: Nukeproof Reactor
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4075
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Nicasio staat hier nog , maar ik weet niet of je online durft te bestellen ?
https://www.bikester.nl/marin-nicasio-- ... UIQAvD_BwE
https://www.bikester.nl/marin-nicasio-- ... UIQAvD_BwE
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 22
- Lid geworden op: vr 17 april 2020, 20:26
- Mijn mountainbike: Nukeproof Reactor
Ja zag m staan. Maar dan ga ik toch voor een iets betere afmontage ipv Microshift. Dat durf ikMonkeyRider schreef: ↑wo 8 september 2021, 21:49 Nicasio staat hier nog , maar ik weet niet of je online durft te bestellen ?
https://www.bikester.nl/marin-nicasio-- ... UIQAvD_BwE
niet aan. Vandaar de Nicasio 2 (Tiagra).
- Willem Altes
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2174
- Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26
In Frankrijk is i er ook https://www.probikeshop.com/en/nl/marin ... 81723.html
Voor het prijsverschil tussen je budget en deze fiets, lijkt mij dat een upgrade van de groep nog wel moet kunnen..
Alhoewel: hydraulische versus mechanische remmen...
Voor het prijsverschil tussen je budget en deze fiets, lijkt mij dat een upgrade van de groep nog wel moet kunnen..
Alhoewel: hydraulische versus mechanische remmen...
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4075
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
De Nicasio plus heeft wel kleinere wielen/dikke banden en dat is offroad icm zware rijder zo gek nog niet.R84 schreef: ↑wo 8 september 2021, 22:00Ja zag m staan. Maar dan ga ik toch voor een iets betere afmontage ipv Microshift. Dat durf ikMonkeyRider schreef: ↑wo 8 september 2021, 21:49 Nicasio staat hier nog , maar ik weet niet of je online durft te bestellen ?
https://www.bikester.nl/marin-nicasio-- ... UIQAvD_BwE
niet aan. Vandaar de Nicasio 2 (Tiagra).
Ik ben op zich heel tevreden met mechanische Tektro remmen en dan hoeft een upgrade van Microshift ( mocht dat nodig zijn?) tzt naar Tiagra of 105 niet zo veel te kosten. Aanschafprijs ligt natuurlijk lekker laag, alles blijft waarschijnlijk heel en je kunt gelijk fietsen.
Als je perse hydrolisch wilt remmen is de Nicasio2 met Tiagra natuurlijk gewoon goed.
- Willem Altes
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2174
- Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26
In Nijverdal zouden ze een Rondo Ruut ST2 in voorraad hebben in XL: https://www.bikesuperior.com/nl/rondo-r ... quantity=1
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 22
- Lid geworden op: vr 17 april 2020, 20:26
- Mijn mountainbike: Nukeproof Reactor
Dank, Rondo geeft voor deze fiets een max totaalgewicht (fiets+rijder) van 120kg aan. Daar kom ik wel boven :sWillem Altes schreef: ↑do 9 september 2021, 23:54 In Nijverdal zouden ze een Rondo Ruut ST2 in voorraad hebben in XL: https://www.bikesuperior.com/nl/rondo-r ... quantity=1
-
- Pro Biker
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
- Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis
Persoonlijk vind ik aluminium beter als je wat zwaarder bent, puur omdat het frame dan stijver is.
Hier heb je nog wat verschillende fietsen: https://bikepacking.com/index/drop-bar- ... ikes-29er/
Zelf heb ik een NS RAG+, vind het een prettige fiets die wel wat aan kan. Echter op een aantal vlakken minder (men neemt het niet heeel nauw met het nauwkeurig bouwen van de fiets, zoals de nokjes voor flatmount zitten niet helemaal lekker, zitbuis is te ruim voor zadelpen).
Hier heb je nog wat verschillende fietsen: https://bikepacking.com/index/drop-bar- ... ikes-29er/
Zelf heb ik een NS RAG+, vind het een prettige fiets die wel wat aan kan. Echter op een aantal vlakken minder (men neemt het niet heeel nauw met het nauwkeurig bouwen van de fiets, zoals de nokjes voor flatmount zitten niet helemaal lekker, zitbuis is te ruim voor zadelpen).
-
- Moderator
- Berichten: 16798
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Ben je een zwaardere rijder komen de wielen ook altijd wat kritischer als bij een lichtgewicht. Daar zou ik dan ook zeker op letten.
Een fabriekssetje hoeft niet persé slecht te zijn, belangrijk is dat er voldoende spaken in zitten en dat ze netjes gelijkmatig gespannen zijn. Het eerste zie je voor aankoop al, het tweede is achteraf te verbeteren indien nodig
Ik had zelf een Vitus waarvan de wieltjes volgens mij in de basis stevig genoeg zijn voor een forsere rijder, met 32 spaken en 23mm brede velgen. Maar de spaakspanning kon wel wat beter (gelijkmatiger).
Het is een voordeeltje om kleinere wielen te hebben wat dat betreft, aan de andere kant ben je dermate groot dat 700c optisch wel meer in balans is
Maar wielen met 24 of nog minder spaken zou ik vermijden, alsmede hele lichte wielen met meer spaken. Als de fiets verder wel binnen je wensen past kun je dergelijke wielen ook verkopen en vervangen door een set met 32 spaken. Brede banden verkleinen ook de impact op je materiaal iets in vergelijking met smalle rubbers die je harder moet oppompen.
Schakelspul is al snel goed, ik ben blij verrast met hoe goed Sora 9-speed al schakelt.
Mechanische schijfremmen kunnen best goed remmen, de afstelling komt wel nauw (het remarmpje moet haaks op de kabel staan op het moment dat de rem aangrijpt, geldt voor alle merken). Hydraulisch zal beter zijn, maar dan wordt upgraden ook meteen prijziger, een mechanische caliper kun je gewoon laten zitten als je naar een andere groep zou switchen.
Een fabriekssetje hoeft niet persé slecht te zijn, belangrijk is dat er voldoende spaken in zitten en dat ze netjes gelijkmatig gespannen zijn. Het eerste zie je voor aankoop al, het tweede is achteraf te verbeteren indien nodig
Ik had zelf een Vitus waarvan de wieltjes volgens mij in de basis stevig genoeg zijn voor een forsere rijder, met 32 spaken en 23mm brede velgen. Maar de spaakspanning kon wel wat beter (gelijkmatiger).
Het is een voordeeltje om kleinere wielen te hebben wat dat betreft, aan de andere kant ben je dermate groot dat 700c optisch wel meer in balans is
Maar wielen met 24 of nog minder spaken zou ik vermijden, alsmede hele lichte wielen met meer spaken. Als de fiets verder wel binnen je wensen past kun je dergelijke wielen ook verkopen en vervangen door een set met 32 spaken. Brede banden verkleinen ook de impact op je materiaal iets in vergelijking met smalle rubbers die je harder moet oppompen.
Schakelspul is al snel goed, ik ben blij verrast met hoe goed Sora 9-speed al schakelt.
Mechanische schijfremmen kunnen best goed remmen, de afstelling komt wel nauw (het remarmpje moet haaks op de kabel staan op het moment dat de rem aangrijpt, geldt voor alle merken). Hydraulisch zal beter zijn, maar dan wordt upgraden ook meteen prijziger, een mechanische caliper kun je gewoon laten zitten als je naar een andere groep zou switchen.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After