Rose backroad

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

heeft iemand ervaring met de Rose backroad? dan het meest recente model?

mooie fiets, goede afmontage voor redelijk geld en levertijden zijn te overzien.

waar ik een beetje mee zit is de offset van de zadelpen. als ik de maten vergelijk met mijn (endurance) racer komt deze aardig overeen met de Rose tot ik de offset van de zadelpen zie, volgens opgave is deze 25mm dat is nogal behoorlijk.
Rose geeft aan op mijn vraag dat ze niet leveren met een andere zadelpen maar dat deze evt los te bestellen zou zijn. maar ze geven niet aan welke ik moet hebben en op de site is niets te vinden.
volgens de specs gaat het om een d-shape zadelpen en dat maakt hem gelijk redelijk uniek.

iemand ervaring met het vervangen van een zadelpen bij een Rose Backroad?

(ergens in de duitse reviews gelezen dat een persoon moeite had met het vinden van een vervanger van de stuurpen omdat deze ook een aparte vorm had. heeft Rose op deze manier de fiets onaanpasbaar gemaakt?)

https://www.rosebikes.nl/rose-backroad- ... pper+green
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16802
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Giant heeft ook een dergelijk gevormde zadelpen, ik weet niet of die uitwisselbaar zijn met de Rose pen.
Ik weet wel dat ik dit soort specifieke onderdelen op een fiets altijd een nadeel vind. Van een 27.2 of 30.9 pen weet je dat je die over tien jaar nog probleemloos kunt kopen indien nodig. Met zo'n d-shape pen is het maar afwachten.

Of stel dat je ooit een dropper in je gravelbike zou willen, da's ook een no-go (al kun je dat wellicht goed vooraf inschatten, de een is daar wat beter in dan de ander ;-)).
Ik denk dat er nul voordelen en meerdere nadelen aan zo'n aparte vorm zitten, Rose snijdt zichzelf in de vingers met zoiets imo.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

Helemaal mijn idee. Verder is alles top in orde zou hem zo kopen. Maar dit is toch wel een dingetje.
provo
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 augustus 2010, 12:34

Zadelpen
Rose D-Shape, voor Reveal/Backroad, Carbon, 8 mm offset UD-carbon/matt
Als ik de link die je meegaf bekijk, het zijn nu eenmaal mooie fietsjes :D , dan spreken ze van een 8mm 'offset'.
Al lijkt de foto meer op 25mm setback.
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

Klopt ja, (offset/setback) als je kijkt bij de alu versie staat 25mm en die is beduidend minder op de foto.

Toch jammer denk dat ik om deze reden de fiets laat staan in Bocholt. (Had me ook wel verheugd op een ritje bocholt-lelystad)
Plaats reactie