Thermo ondershirt, Brynje?

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Rayb81 schreef: ma 25 oktober 2021, 21:38 Ik heb hem afgelopen dagen ook alweer 2x aangehad.
Prima ding, zweet niet (ik draag hem direct op de huid), maar erg modieus is het ding niet (lees: lelijk) :D
Die mening deelt mijn vriendin ook :D
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Mad Wally schreef: ma 25 oktober 2021, 19:43
Ik weet niet wat voor een shirt het is. Er staat de code op: 1900259-YE-874.
Het zou deze kunnen zijn: https://beschermkleding-shop.nl/craft-k ... kneck.html
Oh ok das iig wel een andere dan die ik heb. Wrs. een nieuwere lijn… die van mij heb ik al een aantal jaar en gebruik ik ook voor skiën bv.

Anyways, ik ben zeer benieuwd naar het verschil tussen die Brynje en de craft.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Wiel-Maat schreef: ma 25 oktober 2021, 22:10
Mad Wally schreef: ma 25 oktober 2021, 19:43
Ik weet niet wat voor een shirt het is. Er staat de code op: 1900259-YE-874.
Het zou deze kunnen zijn: https://beschermkleding-shop.nl/craft-k ... kneck.html
Oh ok das iig wel een andere dan die ik heb. Wrs. een nieuwere lijn… die van mij heb ik al een aantal jaar en gebruik ik ook voor skiën bv.

Anyways, ik ben zeer benieuwd naar het verschil tussen die Brynje en de craft.
Die van mij is denk ik ook wel 10 jaar oud al, maar ondanks intensief gebruik zie die er nog als nieuw uit. Best wel bijzonder nu ik er over nadenk.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Mad Wally schreef: ma 25 oktober 2021, 22:41
Wiel-Maat schreef: ma 25 oktober 2021, 22:10

Oh ok das iig wel een andere dan die ik heb. Wrs. een nieuwere lijn… die van mij heb ik al een aantal jaar en gebruik ik ook voor skiën bv.

Anyways, ik ben zeer benieuwd naar het verschil tussen die Brynje en de craft.
Die van mij is denk ik ook wel 10 jaar oud al, maar ondanks intensief gebruik zie die er nog als nieuw uit. Best wel bijzonder nu ik er over nadenk.
Ja die van mij zijn ook al rond die ‘leeftijd’ en zien er ook nog goed uit…dat is toch wel echt goeie kwaliteit van craft; die dingen blijven gewoon mooi. En behouden hun functionaliteit bovendien.

…ik begrijp dat Brynje trouwens ook lang meegaat als ik dat hier lees.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

MarkMeisner schreef: ma 25 oktober 2021, 21:52
Rayb81 schreef: ma 25 oktober 2021, 21:38 Ik heb hem afgelopen dagen ook alweer 2x aangehad.
Prima ding, zweet niet (ik draag hem direct op de huid), maar erg modieus is het ding niet (lees: lelijk) :D
Die mening deelt mijn vriendin ook :D
Hoe weet jouw vriendin hoe Ray er in zijn onderkleding uitziet? :winkie:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Wiel-Maat schreef: di 26 oktober 2021, 07:40
Mad Wally schreef: ma 25 oktober 2021, 22:41

Die van mij is denk ik ook wel 10 jaar oud al, maar ondanks intensief gebruik zie die er nog als nieuw uit. Best wel bijzonder nu ik er over nadenk.
Ja die van mij zijn ook al rond die ‘leeftijd’ en zien er ook nog goed uit…dat is toch wel echt goeie kwaliteit van craft; die dingen blijven gewoon mooi. En behouden hun functionaliteit bovendien.

…ik begrijp dat Brynje trouwens ook lang meegaat als ik dat hier lees.
Craft gaat op den duur wel stinken, de icebreaker Merino shirts bevallen mij beter. Brynje gebruik ik als het wat minder koud is ..... of als extra onderlaag onder de merino als het erg koud is.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

yo-eddy schreef: di 26 oktober 2021, 08:36
Wiel-Maat schreef: di 26 oktober 2021, 07:40

Ja die van mij zijn ook al rond die ‘leeftijd’ en zien er ook nog goed uit…dat is toch wel echt goeie kwaliteit van craft; die dingen blijven gewoon mooi. En behouden hun functionaliteit bovendien.

…ik begrijp dat Brynje trouwens ook lang meegaat als ik dat hier lees.
Craft gaat op den duur wel stinken
Misschien een keertje wassen :lol: :lol: :lol:
Ik heb daar trouwens geen last van (als in: die van mij stinkt niet :kiss: )
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mad Wally schreef: di 26 oktober 2021, 08:42
yo-eddy schreef: di 26 oktober 2021, 08:36

Craft gaat op den duur wel stinken
Misschien een keertje wassen :lol: :lol: :lol:
Ik heb daar trouwens geen last van (als in: die van mij stinkt niet :kiss: )
wassen?

Zonder gekheid, al mijn oudere craft shirts en die van mijn vrouw stinken veel sneller bij gebruik dan de Merino shirts die wij nu gebruiken.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

yo-eddy schreef: di 26 oktober 2021, 09:15
Mad Wally schreef: di 26 oktober 2021, 08:42

Misschien een keertje wassen :lol: :lol: :lol:
Ik heb daar trouwens geen last van (als in: die van mij stinkt niet :kiss: )
wassen?

Zonder gekheid, al mijn oudere craft shirts en die van mijn vrouw stinken veel sneller bij gebruik dan de Merino shirts die wij nu gebruiken.
O, ik heb Craft shirts die meer dan10 jaar oud zijn en geeneen stinkt (na het wassen😉). Maar alle Craft shirts behalve die met windstopper kunnen evt. op 90° gewassen worden. Dit doe ik overigens nooit, maar t zou kunnen. De shirts was ik wel meteen na gebruik en ik gebruik geen wasverzachter.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Azurri schreef: di 26 oktober 2021, 09:25
yo-eddy schreef: di 26 oktober 2021, 09:15

wassen?

Zonder gekheid, al mijn oudere craft shirts en die van mijn vrouw stinken veel sneller bij gebruik dan de Merino shirts die wij nu gebruiken.
O, ik heb Craft shirts die meer dan10 jaar oud zijn en geeneen stinkt (na het wassen😉). Maar alle Craft shirts behalve die met windstopper kunnen evt. op 90° gewassen worden. Dit doe ik overigens nooit, maar t zou kunnen. De shirts was ik wel meteen na gebruik en ik gebruik geen wasverzachter.
Merino op 40 graden en altijd stank vrij :-q #savetheplanet :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

yo-eddy schreef: di 26 oktober 2021, 10:13
Azurri schreef: di 26 oktober 2021, 09:25

O, ik heb Craft shirts die meer dan10 jaar oud zijn en geeneen stinkt (na het wassen😉). Maar alle Craft shirts behalve die met windstopper kunnen evt. op 90° gewassen worden. Dit doe ik overigens nooit, maar t zou kunnen. De shirts was ik wel meteen na gebruik en ik gebruik geen wasverzachter.
Merino op 40 graden en altijd stank vrij :-q #savetheplanet :winkie:
Ik was mijn Crafts altijd op 30 graden met outdoorwasprogramma en die stinken nog steeds niet... na tig jaar gebruik.

Het is overigens wel aan te raden ze na 1 keer meteen te wassen want na gebruik rieken ze wel behoorlijk die dingen. :-{
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Wiel-Maat schreef: di 26 oktober 2021, 11:49 Het is overigens wel aan te raden ze na 1 keer meteen te wassen want na gebruik rieken ze wel behoorlijk die dingen. :-{
Dat is precies wat ik bedoel, en daar heb ik met Merino totaal geen last van
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

yo-eddy schreef: di 26 oktober 2021, 12:40
Wiel-Maat schreef: di 26 oktober 2021, 11:49 Het is overigens wel aan te raden ze na 1 keer meteen te wassen want na gebruik rieken ze wel behoorlijk die dingen. :-{
Dat is precies wat ik bedoel, en daar heb ik met Merino totaal geen last van
Nee maar dat kan kloppen als zijnde wolproduct versus synthetische vezel van Craft. Dat heb je eigenlijk altijd met die synthetische spullen, dat die snel gaan rieken. Toch apart dat je zweet op bv katoen enzo dan heel anders gaat ruiken.

Overigens gaan er over Merino dan weer minder leuke verhalen over hoe die wol verkregen wordt .... ik heb geen Merino spullen maar als ik zoiets als dit lees neig ik ook niet naar om het te gaan kopen. :-{

Maar in die zin is het wellicht een kwestie van kijken welke Merino je dan koopt en waarbij dat wel verantwoord gewonnen is.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Wiel-Maat schreef: di 26 oktober 2021, 14:25
yo-eddy schreef: di 26 oktober 2021, 12:40

Dat is precies wat ik bedoel, en daar heb ik met Merino totaal geen last van
Nee maar dat kan kloppen als zijnde wolproduct versus synthetische vezel van Craft. Dat heb je eigenlijk altijd met die synthetische spullen, dat die snel gaan rieken. Toch apart dat je zweet op bv katoen enzo dan heel anders gaat ruiken.

Overigens gaan er over Merino dan weer minder leuke verhalen over hoe die wol verkregen wordt .... ik heb geen Merino spullen maar als ik zoiets als dit lees neig ik ook niet naar om het te gaan kopen. :-{

Maar in die zin is het wellicht een kwestie van kijken welke Merino je dan koopt en waarbij dat wel verantwoord gewonnen is.
Ik ben heel gevoelig voor kriebelende wol, en als ik de reviews lees bij bv Futurumshop wordt het voor mij ook geen Merino.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

yo-eddy schreef: di 26 oktober 2021, 12:40
Wiel-Maat schreef: di 26 oktober 2021, 11:49 Het is overigens wel aan te raden ze na 1 keer meteen te wassen want na gebruik rieken ze wel behoorlijk die dingen. :-{
Dat is precies wat ik bedoel, en daar heb ik met Merino totaal geen last van
Sorry, maar ook als t niet stinkt,ga je een bezweet shirt 2x (of vaker) dragen?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie