Lange MTB broek voor écht lange benen

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

TS zou ook eens kunnen kijken naar de broeken van 7mesh, die hebben wat extra lengte bij de pijpen zodat je op maat in kunt korten, maar wellicht is het ook handig als je wat langere benen hebt. Mijn maatje M is (niet ingekort) i.i.g. een behoorlijk stuk langer dan andere broeken in dezelfde maat. Ze zijn er in maten t/m XXL.
Gebruikersavatar
Ik denk dus ik fiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 oktober 2021, 23:10
Mijn mountainbike: Orbea Laufey

Heb zelf geen écht lange benen, maar mijn partner heeft in jeans maat 30/36. Hij heeft een paar wandelbroeken die goed passen en naar mijn idee ook over een (korte) fietsbroek als mtb-broek gebruikt zouden kunnen worden (hij is er zo een die geen zemen draagt, maar dat terzijde). Vaude en Mammut zijn hier volgens mij nog niet genoemd en hebben allebei een keuze in verschillende lengtematen, ook voor vrouwen overigens. Mammut Runbold in maat 48 long (dat is 91cm) past hem bijvoorbeeld prima. Bijkomend voordeel: duurzaam en ethisch geproduceerd.
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Ik kwam onderstaande nog tegen.... 6cm langer dan normaal !!! :D

https://www.canyon.com/nl-nl/gear/appar ... groesse=ML
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

https://www.ridenf.com/products/dp4-teamtm

Moet wel uit Canada komen...
Waar woke is, is vuur
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ooit iemand er aan gedacht om naar het plaatselijke Turkse naai atelier te gaan en je broek met 5 cm te laten verlengen? :~
Dan ben je voor 2 tientjes klaar.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7386
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Moet het perse een Turks naaiatelier zijn...?
cheeta schreef: za 2 mei 2020, 13:25Ik heb wat DH-stijl lange broeken (al rijd ik echt zelden met lange broek), maar die zijn allemaal verlengd.
(5cm is niet genoeg)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

cheeta schreef: wo 1 juni 2022, 12:04 Moet het perse een Turks naaiatelier zijn...?
cheeta schreef: za 2 mei 2020, 13:25Ik heb wat DH-stijl lange broeken (al rijd ik echt zelden met lange broek), maar die zijn allemaal verlengd.
(5cm is niet genoeg)
:lol:
Mag uiteraard een andere nationaliteit zijn.
Hier in het dorp zijn de twee waar ik wel es wat heen gebracht heb allebei Turks.
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Verlengen is niet altijd de oplossing. Dan zit de eventuele ruimte voor kniebeschermers of voorvorming van je knie op de verkeerde hoogte.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Huh!?
Zolang je maar aan de onderkant van je broek (bij je enkels) verlengd is dat geen probleem of dacht je aan verlengen vanuit het kruis?
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Jefro98 schreef: wo 1 juni 2022, 13:32 Huh!?
Zolang je maar aan de onderkant van je broek (bij je enkels) verlengd is dat geen probleem of dacht je aan verlengen vanuit het kruis?
Ehh... een broek wordt gemaakt op een bepaalde lengte, waarbij dan dus de knie op een bepaalde plek in de pijp hoort te zitten.... als je langere benen hebt betekent het niet dat alleen je onderbenen langer zijn....
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

maaf2 schreef: wo 1 juni 2022, 13:56

Ehh... een broek wordt gemaakt op een bepaalde lengte, waarbij dan dus de knie op een bepaalde plek in de pijp hoort te zitten.... als je langere benen hebt betekent het niet dat alleen je onderbenen langer zijn....
:lol:
Oh ja tuurlijk, 5 cm erbij aan de onderkant en de broek is dan nog onmogelijk te dragen. :~ :~

Het gaat hier toch voornamelijk over mensen die een broek hebben of gepast hebben die verder prima zit allen aan de onderkant niet ver genoeg over de enkels gaat?
Dat meen ik meermalen gelezen te hebben.
Voor die mensen was dus mijn tip bedoelt om 'm verlengen ipv naar een andere broek met langere pijpen te gaan zoeken.

Game on....
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

https://eu.alpkit.com/products/floe-trouser-mens-1

Ik draag long maat klimbroeken van ze en die zijn fijn!
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie