Lange MTB broek voor écht lange benen

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Bij Decathlon hebben ze geen baggy lange broeken. Alleen strak, ion zijn vrij lang dus...
⛧⛧⛧
RuudM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: do 11 mei 2017, 10:27
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CS

Ik heb bij de lokale naaiatelier twee elastiek bandjes aan de broekspijp van mijn fox ranger laten naaien, dit voorkomt dat gedurende het rijden de broek langzaam omhoog kruipt.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dice Oldskool schreef: za 2 mei 2020, 11:45
murphsy schreef: za 2 mei 2020, 11:33 Doordat het weer is omgeslagen heb ik behoefte aan een lange MTB broek.
Ik ben nog niet buiten geweest maar moesten de ruiten gekrabd worden?


murphsy schreef: za 2 mei 2020, 11:33

Wie heeft er ervaring met echt lange lange mtb broeken?
Kapitein Iglo een berichtje sturen, die heeft ook lange benen.
Ik zie deze nu pas. En ik heb een lange broek, van Endura. Prima kwaliteit, maar ook gewoon nog zo'n 10 cm te kort. Geen gezicht, maar met lange sokken eronder kan iedereen me de bout hachelen. Ik heb de juiste nog niet gevonden :(.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Velox
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: za 3 januari 2015, 20:45

Ook ik word er he-le-maal gestoord van... :-{ Ik blijf broeken terugsturen! Bijkomend probleem is dat het bij mij aan de onderlinge verhoudingen ligt en niet zozeer omdat ik 2.06 lang ben ofzo. Ik ben 1.84 lang maar heb een bbl van 92cm, kort bovenlijf en lange armen. Dus altijd te korte pijpen én mouwen.

Dus dit topic staat bij deze bij mijn favorieten. Ben benieuwd!
Assumption is the mother of all fuckups.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

2m lang hier. Ik draag als het koud is een lange broek van Endura die 10 cm te kort is en dan lange merino sokken, daarover een baggy MT500 Endura short :lol:

Als jullie wat vinden jongens, laat maar weten, mijn BB lengte is 1m :lol:
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Sorry voor de bump maar mijn vriendin, 1.85, lange benen en dunne middel, zoekt een broek die zij past. Dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Heeft iemand een broek kunnen vinden die maat 32/36 heeft?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Iemand die handig is met naaimachine te vriend houden...
... dat is al 25 jaar lang de beste oplossing voor broeken die niet 'hoog water in de polder' uitschreeuwen. :-{

Om het van de positieve kant te bekijken: je broekt blijft tenminste zoveel mogelijk bij je tandwiel vandaan :roll:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem met `r lange benen, die rijdt nu in een softshell wandelbroek van TNF. Is dat niet wat? Ik weet dat een aantal merken wandelbroeken ook in xtra lange (en xtra korte) maten te krijgen zijn (EU 52L bv)

Fjallraven valt heel lang (je wordt geacht die zelf op maat te knippen) maar die gebruiken helaas geen softshell-materiaal voor hun broeken.

*Edit:
Ik zie dat ze tegenwoordig ook normaal en lang hanteren ipv afkorten.
Mess
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 1 oktober 2020, 08:51

Mogelijk is Assos nog een optie? Hoewel misschien niet voor de 'extreem' grote mensen / maten.

Ikzelf ben 1,94 (+- 84 kg, binnen beenlengte weet ik niet zo) en heb vorige week de Assos Mille GT winterbroek gekocht. In de maat XLG (van shorts heb ik dezelfde maat en zit mij echt prima (lees wel eens dat mensen van ongeveer zelfde lengte een L variant passen/ kiezen...))

Over de XLG las ik qua maatvoering bij Futurum het volgende:

Assos kleding valt normaal, maar heeft een strakke pasvorm! Indien je dit niet prettig vindt, raden wij aan een maat groter te kiezen.
De XLG maatvoering is maat XL met langere mouwen of broekspijpen. De TIR variant is maat XL maar dan met een wijdere heup- en bovenbeenomtrek.
Maattabellen geven slechts een indicatie van de benodigde maat. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.


Afgelopen weekend mee gefietst en ik had inderdaad het idee dat broek voor mij ruim lang genoeg was (eerder wat over dan tekort).
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Velox schreef: wo 13 mei 2020, 16:14 Ook ik word er he-le-maal gestoord van... :-{ Ik blijf broeken terugsturen! Bijkomend probleem is dat het bij mij aan de onderlinge verhoudingen ligt en niet zozeer omdat ik 2.06 lang ben ofzo. Ik ben 1.84 lang maar heb een bbl van 92cm, kort bovenlijf en lange armen. Dus altijd te korte pijpen én mouwen.

Dus dit topic staat bij deze bij mijn favorieten. Ben benieuwd!
Voor lossere shirts in dan oneal een mogelijke optie.
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Hier ook 1,96 Lang en en de Endura Singletrack in Maat M (broekmaat normaal 32/36) viel als enige best lang zonder dat ik meteen hoog water heb ;)
Laatst gewijzigd door Mrfrank op za 25 december 2021, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

RocDay heeft nieuwe lange broeken. Maar helaas, voor mij nog steeds te kort, ben ik bang.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
RbbBrts
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 16:16
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2021)
Contacteer:

Ik heb deze en ben 1.94 M lang. Broek zit prima.

https://www.decathlon.nl/p/mountainbike ... 18&c=ZWART
Gear:
* Bike: Scott Scale 965
* Helmet: Bontrager Quantum MIPS
* Bicycle mounting bracket: Lidl :lol:

My Scott Dealer: https://hermanbeleeffietsen.nl
Facebookgroup: https://www.facebook.com/groups/mtbtwente
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Ik rij als het weer minder wordt met een sportlegging onder mijn fietsbroek.
Heb er een 2-tal van Under Armour (ColdGear) voor verschillende temperaturen.

Wellicht dat die wat makkelijker in jouw lengte maat zijn te vinden.....
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

RbbBrts schreef: wo 3 november 2021, 11:37 Ik heb deze en ben 1.94 M lang. Broek zit prima.

https://www.decathlon.nl/p/mountainbike ... 18&c=ZWART
Dat zal vast, maar wat is dan jouw heupomtrek en je binnenbeenlengte? En welke maat zit jou dan goed? Hoe hoog hangt de broek tov je enkels..?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie