MTB Short

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

In de zomer vind ik een standaard bib onder een baggy soms wat aan de warme kant, ik rijd nu met de foundation bib's van 7mesh, die zijn gemaakt voor onder een baggy; dun bij de benen en een ontzettend fijne zeem, zowel kort als lang verkrijgbaar. De Endura liners heb ik ooit geprobeerd, maar dat voelde een beetje als rijden met een pannekoek in je broek..

https://www.futurumshop.nl/7mesh-founda ... eren.phtml
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Ik rij graag met ION shorts, mede omdat ze afsluitbare zakken hebben (ritsen) en geruisloos zijn bij het trappen.

Shorts oa. te koop bij futurum, dus eenvoudig thuis en retourzenden, zodat je aantal modellen in 1 keer kan bestellen en thuis passen.

Endura Singletrack heb ik ook. Prima shorts. Wel wat baggy en bulky qua fit
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zakken is een persoonlijk iets. Hier liggen momenteel zeker een stuk of zes, zeven verschillende shorts in de kast. Daar zitten er twee bij met bruikbare zakken, bij de rest zitten de zakken op een plek waar het meteen gaat irriteren als je er iets meer instopt dan een creditcard...
Als je graag dingen mee wilt nemen in je broekzak: als ze op de voorkant van het bovenbeen zitten zijn ze imo zinloos.

Endura heeft bij sommige modellen van die diepe zakken een beetje aan de zij-achterkant van de broek. Daar kun je wel een telefoon in doen zonder dat hij irriteert (desondanks doe ik dat niet, telefoon gaat altijd in de rugzak).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Ik rijd met veel plezier in een Endura Singletrack Lite. Een echt lite model die helemaal niet warm is als je er nog een bibshort onder wilt dragen. Biedt niet de bescherming die meer Enduro-downhill-achtige broeken wel bieden.

Er zitten zakken met ritsen op maar geen cargo zakken aan de zijkant waar je bijvoorbeeld een banaan in kwijt kan. Nu lijkt mij dat overigens helemaal niet lekker fietsen zo'n volgepropte cargo broekzak, dan liever een rugzak maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Rsw85 schreef: vr 16 juli 2021, 11:21 Ik rijd met veel plezier in een Endura Singletrack Lite. Een echt lite model die helemaal niet warm is als je er nog een bibshort onder wilt dragen. Biedt niet de bescherming die meer Enduro-downhill-achtige broeken wel bieden.
Daar heb ik ook jaren mee gereden, prima dunne en lichte broek voor in de zomer. Enige 'nadeel' van de ST Lite vind ik dat ze behoorlijk wijd zijn (dat waren de oudere modellen in ieder geval). Ik rijd tegenwoordig met een iets compactere / smallere snit, dat beweegt (voorj mij althans) net wat lekkerder op het zadel, met de ST bleef ik nog wel eens haken.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Heb de Endura Mt500 broek en die gaat nu al 6 jaar mee. Wel eens wat gaten moeten laten herstellen (vaker gevallen met harde kniebeschermers of slordig over een hoog hek geklommen). Enige dat nu stuk is is de rits van een broekzak.

Echt ongelooflijke goede kwaliteit. Would buy again A+.
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Heb nu mijn eerste ritten met de Endura Humvee II short er op zitten. Bijgeleverde binnenbroek is geen hoogvlieger maar wel degelijk, voldoet zeker voor de kortere ritjes.
Broek is stevig en valt niet in de categorie 'licht & luchtig" maar is voor mij ook niet te stug. Ze werkt mij niet tegen.
Rondgereden met m'n gsm & autosleutel in de zakken. De kont zakken zie ik weinig nut in maar geen zakken ... dan kan je net zo goed een bib dragen en je benen scheren.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Dus baggy dragen en toch je benen scheren is "not done" ?
Hmmm, vraag me af wanneer al die dames in baggy shorts dan het "oerwoud" op de benen laten groeien.

:bier: :tong
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

aangezien ik niet de gewoonte heb om lang naar fietsgenoten hun benen te staren heb je mijn zegen hoor ... 8)
zolang je de kleur van je schoenen maar afstemt met je frame kleur :bier:
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Vandaag de Endura Hummvee short II binnengekregen. Maat XL en XXL, waarbij de XXL veel te ruim zit past de XL prima.
Broek ziet er degelijk uit. Niet te zwaar, niet te licht. Prima broek denk ik zo.

De liner (binnenbroek met zeem) geeft problemen met mijn "sprinters" bovenbenen. Waar hij om het lichaam goed past knelt de elastische band te strak om de bovenbenen. De XXL liner geeft hier geen verbetering, zelfde bovenbeen maat lijkt het.
Ik heb nu de elastische band even opgespannen en hopelijk rekt het na een nachtje iets op zodat hij om de bovenbenen ook lekker zit. Anders maar een stukje tussen laten naaien door het plaatselijke naaiatelier of de band er uit halen.

De zeem is niet heel dik en voelt zacht aan, maar eens kijken of deze de strijd tussen het zadel en mijn billen in goede banen gaat leiden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik had hetzelfde met de liner van m'n Humvees.
Het leek wel alsof de liner een maat kleiner was dan de short.
(wat blijkbaar niet zo is, want jouw XXL past ook niet lekker)
Ik heb ze weggegeven aan een Humvee drager die ze wel paste.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
RbbBrts
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 16:16
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2021)
Contacteer:

Ik heb van de week deze short en ondershort gehaald bij Decathlon.
Vanmorgen voor de eerste keer mee geMTBt. Zit heel erg goed en blijft ook goed zitten. Daarnaast geeft de ondershort ook voldoende demping. :-q

Ondershort: https://www.decathlon.nl/p/mtb-ondersho ... 24&c=ZWART
Short: https://www.decathlon.nl/p/mtb-short-700/_/R-p-4692
Gear:
* Bike: Scott Scale 965
* Helmet: Bontrager Quantum MIPS
* Bicycle mounting bracket: Lidl :lol:

My Scott Dealer: https://hermanbeleeffietsen.nl
Facebookgroup: https://www.facebook.com/groups/mtbtwente
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

RbbBrts schreef: vr 20 augustus 2021, 14:49 Daarnaast geeft de ondershort ook voldoende demping. :-q
Fully Ghetto style. :tong
Gebruikersavatar
RbbBrts
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 16:16
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2021)
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: vr 20 augustus 2021, 17:18
Fully Ghetto style. :tong
:D
Gear:
* Bike: Scott Scale 965
* Helmet: Bontrager Quantum MIPS
* Bicycle mounting bracket: Lidl :lol:

My Scott Dealer: https://hermanbeleeffietsen.nl
Facebookgroup: https://www.facebook.com/groups/mtbtwente
Peter The Eater
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: CUBE Reaction C:62 pro 2019
Contacteer:

Ik heb deze sinds kort, met losse strakke binnenbroek:

https://www.decathlon.nl/p/mtb-short-st ... 23&c=BLAUW

Bevalt me goed!
Gaaf: schoon vertrekken en onherkenbaar terugkomen!
Plaats reactie