Fox rampage ervaringen.

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Heeft er iemand ervaring met de fox rampage ?
Wil deze alleen gebruiken voor bikeparks.
Even fysiek bekijken is lastig omdat ie bijna nergens op voorraad is, dus moet online bestellen.
Of evt een ander goed (koop) alternatief :D
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Zelf geen ervaringen mee, bikemaat heeft er eentje. Ziet er prima uit. Tip is wel om een snelsluiting (kan het even niet beter omschrijven) bij het bandje onder de kin te gebruiken ipv een bandje dat je door 2 ringetjes moet lussen. Dit laatste is veel gepruts bij op- en afzetten.
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Cubie schreef: vr 2 juli 2021, 13:21 Zelf geen ervaringen mee, bikemaat heeft er eentje. Ziet er prima uit. Tip is wel om een snelsluiting (kan het even niet beter omschrijven) bij het bandje onder de kin te gebruiken ipv een bandje dat je door 2 ringetjes moet lussen. Dit laatste is veel gepruts bij op- en afzetten.
Thnx!
Heb die dubbel d sluiting ook op mijn motorhelmen, dat zou niet zo’n punt moeten zijn. Kan ik blind inmiddels.
Gebruikersavatar
jorrit-dh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 7 juli 2020, 12:59
Mijn mountainbike: Scott Genius & Gambler

Heb er een en erg tevreden mee. De Rampage in M valt voor mijn gevoel wel een stuk kleiner dan de Proframe in dezelfde maat. De padding aan de binnenkant is een stuk dikker namelijk.

Ik zit meestal tussen M en L in met helmen. Ik begreep wel van iemand die zijn Rampage M voor een L had geruild, daar later spijt van had, omdat een L weer een heel stuk groter is.
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Thnx. Ik moet dan sowieso een XL hebben. Ik heb 61 cm.
Ik ga ‘’m gewoon maar bestellen denk ik.
deus ex machina
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 27 januari 2011, 21:22

Het belangrijkste aan een helm is dat hij goed past, dus dat hij niet beweegt als je met je hoofd schudt, en ook nergens knelt. Dat is erg persoonlijk en hangt van de vorm van je hoofd af, dus bestel een paar helmen en houd dan degene die het beste zit. Ik heb zelf de XL van vorige versie van Rampage (Pro carbon) en deze zit bij mij perfect, ook met 61cm hoofdomtrek. Maar dat zegt niets over hoe het bij jou zit.

De reden dat downhill helmen net als motor helmen een d-ring sluiting hebben is dat ze veiliger zijn bij de grotere klappen/snelheden van downhill. Ten eerste breken ze minder snel, en ten tweede dwingt een d-ring sluiting om elke keer als je de helm op zet het riempje af te stellen. Bij andere typen sluitingen is de kans dat je door luiheid/vergeten de riem te los laat zitten aanwezig.

https://youtu.be/3KUdmwmhyxM
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

deus ex machina schreef: vr 27 augustus 2021, 23:13 De reden dat downhill helmen net als motor helmen een d-ring sluiting hebben is dat ze veiliger zijn bij de grotere klappen/snelheden van downhill. Ten eerste breken ze minder snel, en ten tweede dwingt een d-ring sluiting om elke keer als je de helm op zet het riempje af te stellen. Bij andere typen sluitingen is de kans dat je door luiheid/vergeten de riem te los laat zitten aanwezig.

https://youtu.be/3KUdmwmhyxM
Oke, maar zo'n snelsluiting breekt niet zomaar af toch? Ik heb zelf een helm van o'neal, en daar verstelt het kinbandje niet steeds als je hem los en vast doet. Als je iedere keer onderaan bij de lift ben zou ik wel gek worden van d sluitingen denk ik. Als je steeds je mondmasker moet plaatsen blijf je bezig. Maar misschien went het ook wel weer.
Sneeuwmonster
deus ex machina
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 27 januari 2011, 21:22

sama schreef: za 28 augustus 2021, 09:24
deus ex machina schreef: vr 27 augustus 2021, 23:13 De reden dat downhill helmen net als motor helmen een d-ring sluiting hebben is dat ze veiliger zijn bij de grotere klappen/snelheden van downhill. Ten eerste breken ze minder snel, en ten tweede dwingt een d-ring sluiting om elke keer als je de helm op zet het riempje af te stellen. Bij andere typen sluitingen is de kans dat je door luiheid/vergeten de riem te los laat zitten aanwezig.

https://youtu.be/3KUdmwmhyxM
Oke, maar zo'n snelsluiting breekt niet zomaar af toch? Ik heb zelf een helm van o'neal, en daar verstelt het kinbandje niet steeds als je hem los en vast doet. Als je iedere keer onderaan bij de lift ben zou ik wel gek worden van d sluitingen denk ik. Als je steeds je mondmasker moet plaatsen blijf je bezig. Maar misschien went het ook wel weer.
Zie het filmpje. Er is dan wel een flinke klap nodig om de sluitingen te breken, maar dat zijn wel de situaties dat je juist graag wilt dat de helm blijft zitten. Ik wil alleen maar aangeven dat die d-ring bij downhill/motor helmen een reden heeft. Maar je moet zelf bepalen wat je handig/veilig vindt.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Daar heb je gelijk in :-q
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

sama schreef: za 28 augustus 2021, 09:24 Als je iedere keer onderaan bij de lift ben zou ik wel gek worden van d sluitingen denk ik. Als je steeds je mondmasker moet plaatsen blijf je bezig. Maar misschien went het ook wel weer.
Op een gegeven moment krijg je er wel handigheid in en kun je idd blind de sluiting sluiten.
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Ik heb sinds kort de rampage. Ik vind het een fijne helm en voelt degelijk. Ik vind de sluiting niet storend. Ik moet alleen wel mijn handschoenen uitdoen.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Dice Oldskool schreef: zo 29 augustus 2021, 17:54 Op een gegeven moment krijg je er wel handigheid in en kun je idd blind de sluiting sluiten.
Daar krijg je idd heel snel handigheid in, en het blijft de enige echt goede sluiting. Laat je daar zeker niet door weerhouden.
Ik was al aan die dubbel D sluitingen gewend vanaf m'n 10e of zo geloof ik, en beschouw nog steeds alle helmen met snelsluitingen als 'speelgoedhelmpjes'. En ja, ik rij idd op de MTB ook met zo'n 'speelgoedhelmpje'.... :wink:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Pitt
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 8 juli 2013, 12:04
Mijn mountainbike: trek slash/santa cruz chameleon

Ik heb een carbon rampage. Hele fijne helm. Volgens mij een klein beetje zwaarder dan een Troy Lee D3 maar dat scheelt nauwelijks. Wat looks betreft vind ik hem fraai, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

De sluiting is goed te doen als je er behendigheid in hebt. De kunst is hem niet helemaal los te maken maar voldoende om hem op en af te zetten. Dan kun je hem gewoon strak trekken met 1 van de riempjes. Is ook met handschoenen prima te doen.
live it, crank it, smile !!!
Plaats reactie