Winter handschoenen, welke?

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
fleche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Kona Rove St 2016, Kona Big Honzo 2017

Dizer schreef: zo 27 februari 2022, 20:32 Is er een eenvoudige manier om je handschoenen touchscreen compatible te maken?
https://www.leesvoer.net/smartphone-handschoenen/
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb een paar (Vaude) handschoenen met lange vingers die touchscreen-compatible waren.
Waren, want daar zat een stukje geleidende stof in gestikt dat je ook aan de binnenkant tegen je wijsvinger voelde zitten. Dat voelde glad aan, beetje plastic-achtig en heb ik er na twee ritten uit geknipt, zo irritant.

En ik heb het ook niet nodig. Op de fiets zit de telefoon in de rugzak en daar blijft hij bij voorkeur de hele rit. Een van de vele prettige kanten aan een fietstochtje is juist even dat ding weg hebben.
Er zit ook geen apparaat op mijn stuur waar het handig bij zou zijn dus wat mij betreft een totaal overbodige feature.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

ik heb al moeite met het bedienen van mijn telefoon zonder handschoenen, laat staan met. :D

desalniettemin begrijp ik best dat her voor een enkeling die zijn/haar telefoon op het stuur heeft zitten ofzo wel handig kan zijn. als je echt wil knutselen.. kan je dan niet zo'n achterkantje van zo'n stylus pennetje op je handschoen plakken?
Erwinn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 11 juli 2016, 17:44

Iemand tips voor MTBers met grote handen en lange vingers? Ik ben namelijk op zoek naar een paar winterhandschoenen.
Gebruikersavatar
surging
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 3 juli 2022, 21:19
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 4

Ik ben ook nog op zoek.

Heb nu gripgrap knitted waterproof gloves, maar zijn niet touchscreen compatibel en niet warm genoeg.
Ik zoek iets dat echt warm is, vooral in de vingertoppen, misschien met verwijderbare liners of wasbaar. Graag ook touchscreen compatibel.
Ik heb voor alpinisme/ijsklimmen handschoenen van Outdoor research die ik wel eens aan doe op de fiets, die zijn wel prima maar uiteraard ook nogal prijzig rond de 150 euro per paar. Liefst heb ik ook iets dat nog tikje minder bulky is.
Canyon Stoic/Canyon Grizl/Kona Rove st
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Gribgrab liners erbij en klaar ben je.
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Gebruikersavatar
surging
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 3 juli 2022, 21:19
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 4

Idske schreef: ma 21 november 2022, 18:35 Gribgrab liners erbij en klaar ben je.
Goed idee, dan moeten overhandschoenen nog steeds uit voor touchscreen maar heb je wel meer warmte voor weinig geld.

Ik kocht lang geleden wel eens van dat speciaal garen waar touchscreens op reageren, dan kon je zelf wat in je wijsvinger/duim verwerken om bestaande handschoenen om te zetten. Misschien ook weer eens proberen.
Canyon Stoic/Canyon Grizl/Kona Rove st
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Ik heb GripGrab Hurricane en GripGrab liners . Voor rond de 0 zijn ze zonder warm genoeg, en bij onder 0 liners erbij. Vond de GribGrab knitted zelf erg strak zitten en vraag me af of je daar liners bij in krijgt.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Hier ook de GG knitted gloves en merino liners daaronder voor de heel koude dagen. Afgelopen winter in mistig weer/motregen 100 km gereden zonder koude vingers te krijgen, iets waar ik snel last van heb.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2813
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik heb de Dutch Masters gereden met GribGrab Raptors, alhoewel dit een waterproof handschoen is, werkt hij voor mij ook prima tegen de kou.

Fijn gevoel in de hand omdat er geen padding inzit, goede grip en je kan er gewoon een touchscreen mee bedienen.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Hehe, ik overal gezocht laatst naar gripgrap zonder padding...
Maar dit zijn ze, thnx!

Heb je koude vingers gehad toen?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik fiets zelden in de kou, maar in dat geval rij ik lekker met mijn winterwerkhandschoenen. Daar weet ik van dat mijn handen onder alle omstandigheden warm blijven. Waterdicht, goedkoop, duurzaam, en comfortabel:

https://www.oxxa.work/product/oxxa-x-fr ... dschoen-5/
Gebruikersavatar
surging
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 3 juli 2022, 21:19
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 4

Heb nu de roeckl villach 2 trigger aangeschaft via Duitse store met goede prijs. Wou toch nieuwe handschoen zodat het niet uit moet om touchscreen te bedienen. Hopelijk bevalt het, meerdere vingers bijeen is lelijk maar wel warm denk ik. Wijsvinger apart ideaal om nog te kunnen remmen.
Canyon Stoic/Canyon Grizl/Kona Rove st
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2813
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Gerwin89 schreef: do 24 november 2022, 11:15 Hehe, ik overal gezocht laatst naar gripgrap zonder padding...
Maar dit zijn ze, thnx!

Heb je koude vingers gehad toen?
Het vroor 7 graden, dus ja, maar wel beperkt, ik heb niet op hoeven geven van de pijn door de kou of zo.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2813
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Giant-E schreef: do 24 november 2022, 13:15 Ik fiets zelden in de kou, maar in dat geval rij ik lekker met mijn winterwerkhandschoenen. Daar weet ik van dat mijn handen onder alle omstandigheden warm blijven. Waterdicht, goedkoop, duurzaam, en comfortabel:

https://www.oxxa.work/product/oxxa-x-fr ... dschoen-5/
Dat jij je handen nog om de handvaten krijgt :o

Ik kan nog geen bezem vasthouden met die winterdingen
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Plaats reactie