Ademende bovenkleding

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
TPeer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 15 oktober 2020, 20:45

Heckler40 schreef: za 27 november 2021, 20:28
yo-eddy schreef: za 27 november 2021, 19:29MT500 was voor mij te wijd met te korte mouwen, blijft lastig dat je nooit dichtbij huis een goede selectie kunt passen
Ik heb dat ook gelezen maar dan vooral over het oudere model. Hoe lang geleden heb je gepast?

De nieuwe is anders van snit en ik heb ook wel minder lange armen denk ik. Maar passen is bij dit soort niche producten nergens meer te doen vrees ik.

De Dirtlej is ook 60 EUR minder duur, maar geen reviews of ervaring gevonden.
Afgelopen zomer heb ik nog de mt500 short en pants van Endura gepast bij Pedaleur bikes. Ik kom niet bij ze uit de buurt maar wou graag eerst passen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: zo 28 november 2021, 04:32 Persoonlijk doe ik niet aan jasjes, of het moet regenen, dan wordt het een regenjasje.

Ik draag in de winter een Brynje of Futurum ondershirt met daar overheen een Craft schaatsjack.
Goed warm, en als het echt te koud is dan doe ik er een windstopper overheen.
Meer dan dit heb ik nooit nodig gehad, maar dat is voor een ieder persoonlijk.
Idem, regenjasje wel altijd mee in de rugzakje bij langere ritjes (zeker in de Bergen maar ook in NL bij minder weer). Als het heel hard regent blijf ik liefst binnen :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dat is wat ik nu ook doe. Is niet altijd ideaal. Heb een goed niet ademend fiets regenjack van Planet X

Net terug van 40 km rondje met miezer, niet genoeg om de regenjas te voorschijn te halen. Maar trek net de spullen uit stiekem wel gewoon erg nat geworden, en koud. Wil het met een ademend jack gewoon proberen, paar van mijn Schotse makkers rijden zo en die hebben wel ervaring met shitty condities. Geen budget jasjes trouwens.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Zoals al genoemd; laagjes en je buitenste laag moet beschermen tegen de elementen. Daarvoor heb ik een aan de voorkant winddicht jack zodat de rest lekker ademt. Verder een supergoedkoop felgeel regenjasje, voor de echte stortbui omderweg. Als ik in de regen moet fietsen? Waterdicht jasje van Bergans met Dermizax NX. Ademt prima maar belangrijker: okselritsen voor ventilatie :-q
Plaats reactie