Baggy shirt met zakjes

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Is een telefoon wel veilig met vallen wanneer die achter op je rug zit? Daar wil je ook nog wel eens over rollen/terecht komen wanneer je OTB gaat...

Gewoon oude telefoon meepakken wanneer je gaat fietsen en niet je 600 EUR smartphone. Nokia 2323 kun je ook mee bellen en als je erop valt, kost het $5 om het scherm te vervangen (overigens ook de enige die schade heeft opgelopen in ~15 jaar). :bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

cheeta schreef: wo 20 oktober 2021, 07:39 Is een telefoon wel veilig met vallen wanneer die achter op je rug zit? Daar wil je ook nog wel eens over rollen/terecht komen wanneer je OTB gaat...

Gewoon oude telefoon meepakken wanneer je gaat fietsen en niet je 600 EUR smartphone. Nokia 2323 kun je ook mee bellen en als je erop valt, kost het $5 om het scherm te vervangen (overigens ook de enige die schade heeft opgelopen in ~15 jaar). :bier:
Op zich een idee. Maar: Oude en nieuwe telefoons zijn heel vaak niet uitwisselbaar qua Sim kaart: nano Sim in smartphones vs. Micro of gewone Sim…dus dat kan lastig zijn.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Tsja… ik oog in lycra als een echte XC-er, doe ook trailachtige dingen graag, en heb altijd een handige rugzak om… kan en zit alles in. Een ‘zomerse’ kleinere en een grotere dag-camelbak voor lange (berg)tochten of hier in de overgangsseizoenen (dan meer laagjes, jasje, mee). Stap ook steeds vaker op een alweer oude racefiets… ook met een rugzak. Telefoon ook altijd safe in een rugzak (of die stop ik in een borstzak met rits).

Heb er zelf dus geen, maar een trailshirt met zakjes is vooral handig voor kleine zaken, lijkt me? Ze zijn losser van snit, dus als je ze ‘te zwaar’ laadt dan lijkt het me aardig kunnen gaan flapperen, stuiteren of scheef hangen op je rug, op technischere steilere trails. Zal op de vlakkere Nl’se routes wat minder spelen, natuurlijk.
En je moet ook de rest van je spullen nog ergens laten. Zadeltasje en droppers combineren niet… vaak maar 1 bidonhouder op trailbikes… houdt je frametasjes of een rugzakje over…
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik draag ook altijd telefoon en reepje mee in mijn zakken, sleutel laat ik bij de auto in een locker.
Ik merk wel dat wat strakkere “baggy” kleding beter werkt. Spullen worden toch wat beter op zijn plek gehouden. In DH baggy voel je je telefoon heen en weer stuiteren.

Tegenwoordig hebben ze ook van die baggy broeken van een soort zwembroek stof (ion is hier mee begonnen maar andere merken hebben ze nu ook) deze zijn echt prima om spullen mee te nemen.
Ook koop ik van het xc shirt van wat meer dh georiënteerde merken, deze zitten over het algemeen iets losser en hebben vaak een zak met rits of zakken op de rug.
Of trekking kleding , is net iets strakker en heeft veel opberg mogelijkheden.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Singletrack Sundays schreef: wo 20 oktober 2021, 08:36 Ik draag ook altijd telefoon en reepje mee in mijn zakken, sleutel laat ik bij de auto in een locker.
Eh... hoe doe je dat dan, heb jij een eigen locker OP je auto met een code of zijn er bij alle trails waar jij heen gaat lockers beschikbaar? :~
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Ik heb deze: https://www.bergzeit.nl/endura-heren-h ... tYQAvD_BwE
Zit fijn en hier kun je van alles kwijt in de zakken, zonder dat het beweegt. Ik heb dit liever dan een rugzak.
In mijn zoektocht naar een baggy shirt met zakken ben ik weinig alternatieven tegen gekomen met zoveel ruimte in de zakken. In de zomer wil ik wel ‘s een extra bidon meenemen en dat past prima.
Ik heb ook nog een Roglic shirt met een zakje, maar daar past bijna niks in.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Afbeelding

Die kerel leeft zich goed in bij de fotoshoot. Zo sta ik er ook bij als ik net de grond heb geknuffeld, alleen kijk ik wat minder stoer.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Hmm vreemde pose. Zo lijkt het net alsof de rechterkant van dat shirt zwaarder is. ;)
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

ik denk dat ik voor zo een oplossing ga zoals Bioracer, dan kan alles waar ik niet per se tijdens het rijden bij (pasjes, autosleutel, telefoon) in die zakjes en kan het eten in de broekzakken van de short.

Dank voor alle tips
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Kapitein Iglo schreef: wo 20 oktober 2021, 11:44 Afbeelding

Die kerel leeft zich goed in bij de fotoshoot. Zo sta ik er ook bij als ik net de grond heb geknuffeld, alleen kijk ik wat minder stoer.
Afbeelding
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

:lol: .... tijd teveel :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Klitse schreef: di 19 oktober 2021, 13:20 Mijn Moxie Crew Jersey heeft een zakje. Voordeel: Je kunt er een hele mooie fiets bij kopen 8)
Past die fiets dan in het zakje?
:bier:

Ik heb van DHB een loszittend shirt met 1 zakje met rits aan de zijkant (zakje zit dan op de "voorkant" en niet achterop zoals bij wielershirts)
Niet eens bewust voor het zakje gekocht, maar wel een mooie bijkomstigheid.

Gewoon een beetje zoeken in de hoeveelheid shirts en je komt ze vast wel tegen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

emeel schreef: wo 20 oktober 2021, 15:38
Kapitein Iglo schreef: wo 20 oktober 2021, 11:44 Afbeelding

Die kerel leeft zich goed in bij de fotoshoot. Zo sta ik er ook bij als ik net de grond heb geknuffeld, alleen kijk ik wat minder stoer.
Afbeelding
Wauw, die is oud geworden. Wel een stoere baard 😂😂😂
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Kapitein Iglo schreef: wo 20 oktober 2021, 17:28
emeel schreef: wo 20 oktober 2021, 15:38

Afbeelding
Wauw, die is oud geworden. Wel een stoere baard 😂😂😂
En de 'vissticks' zitten die in het (achter) zakje? :D
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Azurri schreef: wo 20 oktober 2021, 17:39
Kapitein Iglo schreef: wo 20 oktober 2021, 17:28

Wauw, die is oud geworden. Wel een stoere baard 😂😂😂
En de 'vissticks' zitten die in het (achter) zakje? :D
Direct uit de vriezer zo in die bibs met ritsje, heerlijk verkoelend.
Plaats reactie