Baggy shirt met zakjes

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Hi all,

In mijn transitie van boswielrennen naar mountainbiker heb ik onlangs de stap gemaakt naar baggy shorts.

Als ik daar mijn loeistrakke shirts bij aan doe ziet dat er niet uit. Met de standaard baggy mountainbike shirts mis ik wat opbergruimte aangezien ik in Nederland geen zin heb om met een rugzak te gaan fietsen.

Ik zoek dus shirt met tenminste een klein zakje om bijvoorbeeld een reepje of een autosleutel in op te bergen maar eigenlijk het liefst twee zakjes of drie zakjes.

Ik kwam dit al tegen:

https://www.decathlon.nl/p/mtb-shirt-me ... 18&c=BLAUW


https://www.canyon.com/nl-nl/gear/appar ... v_farbe=BU

Iemand nog andere tips, het liefst van een gerenomeerd mountainbike merk a la fox of 100%
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Broekzakken...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Drinkrugzakje...
(die van USWE zijn mooi compact)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

cheeta schreef: di 19 oktober 2021, 11:58 Broekzakken...
Ja dat kan ook, maar sommige items (autosleutel) voel je dan toch teveel zitten vind ik, en dat fietst dan toch niet lekker...

Als wijd zittend shirt heb ik er bv van Endura, die vind ik wel fijn. Zowel short- als longsleeve.
Google is je vriend, die heb je zo gevonden. ;)

EDIT: ha 38x10 je was me net voor en de rugzak kan ook idd. Maar voor ritten zonder kan een zakje in shirt wel handig zijn.
rockshark
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 19 juli 2008, 11:50
Mijn mountainbike: Soma Juice Rohloff - Idworx Alpine Rohler

Hier om dezelfde reden gaat er een USWE rugzak mee of een cargo bib liner, zelf heb ik deze in gebruik: https://www.endurasport.com/singletrack ... 26115.html
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

rockshark schreef: di 19 oktober 2021, 13:11 (...) of een cargo bib liner, zelf heb ik deze in gebruik: https://www.endurasport.com/singletrack ... 26115.html
Ik hoop dat je daar wel een shirt en broek overheen doet! :-D :bier:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mijn Moxie Crew Jersey heeft een zakje. Voordeel: Je kunt er een hele mooie fiets bij kopen 8)
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

38x10 schreef: di 19 oktober 2021, 13:14
rockshark schreef: di 19 oktober 2021, 13:11 (...) of een cargo bib liner, zelf heb ik deze in gebruik: https://www.endurasport.com/singletrack ... 26115.html
Ik hoop dat je daar wel een shirt en broek overheen doet! :-D :bier:
:D ...ja, dat bij voorkeur wel.

Maar dan moet je dus wel weer gaan zitten graaien onder dat shirt of broek om bij die opgeborgen items in je bib liner te komen. Nou ja, als je ze onderweg niet nodig hebt is dat op zich niet zo'n punt natuurlijk.
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Ze zijn er wel hoor:

Ekoi heeft deze:
https://www.ekoi.com/nl/shirts-korte-mo ... -vert.html

Endura heeft dit shirt, een soort baggy racefiets shirt waardoor je wel betere vakken/zakken hebt dan op de regulier MTB shirts met liftpas vakje.
https://www.endurasport.com/hummvee-ray ... 26776.html

Zelf heb ik een POC MTB shirt met ritszakje. Dit zijn echter dunne shirts en de zakjes zijn vooral bedoeld voor bijvoorbeeld een liftpas. Ga je daar iets zwaars in stoppen dan zit dat echt niet lekker.
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Hou ruimer het shirt, hoe meer de boel in het zakje kan gaan bewegen.

En dat kan lichtelijk onaangenaam voelen, of je je sleutels mag gaan zoeken als er geen afsluiting op het zakje zit.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Marke schreef: di 19 oktober 2021, 15:21 Hou ruimer het shirt, hoe meer de boel in het zakje kan gaan bewegen.

En dat kan lichtelijk onaangenaam voelen, of je je sleutels mag gaan zoeken als er geen afsluiting op het zakje zit.
Ja precies dat laatste. Zo’n shirt is best ok maar exact daarom kies ik er toch meestal voor om dingen in m’n rugzak te doen. Tenzij ik een korte rit zonder rugzak rij die niet zo bumpy is dat er dingen uit dat shirtzakje kunnen vallen, dan is het ok.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Frametas(je)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Jurriaan schreef: di 19 oktober 2021, 18:17Frametas(je)
Uiteraard ook een idee. Als die niet al vol zit want dat is al snel zo. Ok, sleutels passen er meestal nog wél bij.

En trouwens…is dat nog wel salonfähig zo’n ding? ;)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Broekzakken in de Short.

Reepje sleutels en telefoon soms ook, weet niet wat de issue ermee zou zijn. Heb je het geprobeerd? Soms maak ik me van tevoren meer druk dan dat er echt iets merkbaar hinderlijk is. Ik merk wel dat ik lichte voorkeur heb voor de zakken schuin achter het dijbeen van de Endura Singltrack Short. Maar ook de gewone steekzakken van mijn TLD doen het prima.

Of je hebt net een reden gevonden om te upgraden naar een nieuwe Bike met een opbergvak in het frame :winkie:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Klitse schreef: di 19 oktober 2021, 13:20 Mijn Moxie Crew Jersey heeft een zakje. Voordeel: Je kunt er een hele mooie fiets bij kopen 8)
:lol:
Plaats reactie