Lake schoenen

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
edminton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 19 januari 2011, 23:06

Even een vraagje over mijn Lake schoenen die ik laatst nieuw gekocht heb.

Op de doos en in het binnen zooltje staat maat 44.5 echter onderop de schoen staan voor en achteraan de nr's 44.
Ik vraag me nu af of ik een maat 44.5 of 44 heb meegekregen.
Misschien weet iemand hier hoe dat zit....
Laatst gewijzigd door edminton op di 16 november 2021, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ik zou even de winkel bellen,of als je in de buurt woont even langs gaan, met doos (en schoenen) en als je daar toch bent,even in de andere schoenen kijken hoe t daarin staat😉
Laatst gewijzigd door Azurri op zo 14 november 2021, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
edminton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: wo 19 januari 2011, 23:06

Ik woon er helaas niet vlakbij in de buurt. moest er 1.5 uur voor rijden.
De winkel heb ik natuurlijk al gemaild gister en ook proberen te bellen maar omdat er vast meer fietsers hier met lake rijden dacht ik dat iemand me dat wel kon uitleggen.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

edminton schreef: zo 14 november 2021, 17:21 Ik woon er helaas niet vlakbij in de buurt. moest er 1.5 uur voor rijden.
De winkel heb ik natuurlijk al gemaild gister en ook proberen te bellen maar omdat er vast meer fietsers hier met lake rijden dacht ik dat iemand me dat wel kon uitleggen.
Ik rij helaas geen Lake, schijnen wel goede schoenen te zijn. Succes :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Misschien ben ik naïef hoor, maar je voelt toch gewoon of schoenen goed zitten of niet? Wat maakt het dan uit wat er op de doos staat?

Enne, "heeft mij te grote schoenen verkocht"....?
Zo klinkt het alsof het de verantwoordelijkheid van de winkel is dat je niet goed passende schoenen koopt, maar daar zit toch echt een groot stuk eigen verantwoordelijkheid. Ik mag aannemen dat je ze gepast hebt, met de sokken aan die je tijdens het fietsen wilt dragen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Oetri
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 22 juni 2021, 10:55
Mijn mountainbike: Scalpel 2

Belangrijkste is natuurlijk dat een schoen goed aan je voet sluit, niet knelt en geen drukpunten geeft.
Zoals bij een loopschoen wel het geval is heb je in mijn beleving geen extra teen ruimte aan de voorzijde nodig. Fiets- Race schoenen hebben een stijve voetplaat waardoor je voet voor afrollen geen of maar een minimale extra ruimte nodig heeft.
Argument van een een schoen loopt of fiets je uit gelden voor mij niet. Een schoen moet gewoon goed zitten. Is de pasvorm niet goed dan jammer dan een ander model. Merken verschillen van pasvorm en leest en ook binnen een merk hanteert men verschillende leesten.
Het is beter een goed passende schoen bij je voet te kiezen dan voor een top merk, model te kiezen als het niet lekker zit.

Er zijn op het internet bij merken als Adidas , Nike tabellen te vinden welke het wellicht kan verduidelijken dat maat tabellen naar elkaar toe geschreven worden. UK maat 8 is ongeveer Amerikaanse maat 8.5 is ongeveer 27 cm is ongeveer maat 42.
In sport schoenen is het gebruikelijk om te werken met 8, 8.5 , 9 , 9.5 etc. Wij roepen alleen heel graag ik heb maar 42 wat dus eigenlijk voor sportmerken nergens op geschoeid . Koop je bv ski schoenen dan gaan de maten weer in Cm 27 27.5 28 etc.
Hieronder staat de maat chart van Lakecycling welke op hun website staat wellicht kun je de labels op de doos en in de schoen hier mee vergelijken. Je kan om het te bepalen je voet omtrekken op papier en zo je voetmaat bepalen en vergelijken met de Lake cycling maten.

https://www.lakecycling.com/pages/sizing-chart

Hoe het met fietsmerken schoenen gaat weet ik niet maar voor wat bv bij skischoenen geldt is dat de buitenschoen vaak voor 2 maten gebruikt wordt bv 27 en 27,5 en dat met dmv een inlegzool het volume in de schoen verkleind. Maar ik kan me voorstellen dat ze voor 1 schoen ook maar 1 bodem plaat spuiten en die voor 2 schoenmaten gebruiken.
Plaats reactie