Op zoek naar tussenjas + ervaringen Endura GV500

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RatTrap
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 00:33
Mijn mountainbike: Project 12

Hey!

Ik heb onlangs een Endura GV500 aangeschaft en ben er zeer tevreden over. Het jasje weegt niets, je kunt 'm in zijn eigen zak inpakken en in je rugzak doen. Ik heb in redelijk koude omstandigheden gefietst (4-5 graden) en had alleen een thermoshirt eronder. Geen moment heb ik het koud gehad. Ook na even stil te hebben gestaan, had ik het daarna niet koud door zweet. Dat is wel meteen een nadeel: zweet wordt niet echt afgevoerd.

Omdat de temperaturen omhoog gaan, ben ik op zoek naar een kek jasje wat ik in herfstachtig weer kan dragen. Iets wat tussen een gevoerd GV500 en t-shirt past qua temp. Heb al een paar opties:
- 7Mesk Copilot of SkyPilot
- Rapha MTB Trail Lightweight
- Endura MT500

Ben benieuwd wat jullie meningen zijn! Ik weet ook dat er heel veel keus is...vandaar...

Alvast bedankt! :-q
Ride it like you stole it!
Project 12 Victor MKII

Project 12 | |Salsa Cycles | SingleBe | The Radavist
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Het lijkt er dus op dat jij het niet echt snel koud krijgt. Ik zou dan meteen het jasje vergeten en een LS Jersey over een thermo aantrekken.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

De 7mesh en Endura zijn wel echte waterdichte jassen die het vooral goed doen in druilerig weer. Als je een waterdichte jas zoekt prima keuzes (ik ben erg blij met mijn Revelation), maar ik zou er niet meteen aan denken als je iets tussen een GV500 en shirt zoekt. Ondanks dat de 7mesh jassen behoorlijk ademen (voor waterdicht) zul je bij meer inspanning en hogere temperaturen altijd wat vocht verzamelen.
Gebruikersavatar
RatTrap
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 00:33
Mijn mountainbike: Project 12

Wikken en wegen...je kent het wel...Maar inmiddels heb ik een Rapha MTB Trail jacket gekocht en geprobeerd.

Het was gisteren natuurlijk perfect fietsweer; zonnetje, droog, graadje of 7-8. Ik wist niet zo goed welk jasje ik nu aan moest doen (Endura of Rapha) maar wist dat ik bij lagere temperaturen, de Endura goed warm vond. Dus, thermoshirt aan (lange mouwen) en het Rapha jasje gekozen.
Het jasje is flinterdun en ik was verbaasd over de winddichtheid ervan. Hoe krijgen ze het voor elkaar. Ik heb het niet koud gehad en na een tijdje stilstaan, uitzweten en weer fietsen had ik niet koud. Prima combo dus! Het is echt ademend en winddicht.
Het is niet alleen een mooi jasje (smaak natuurlijk) maar je krijgt er een riempje bij zodat, wanneer je het jasje in zijn eigen borstzak frommelt, je deze aan je frame kunt binden. Mooie feature. Afwerking is van goede kwaliteit en de prijs...naja...ik vind €155 nog steeds veel voor zo weinig textiel :D
Capuchon past over de helm heen en je kunt je kraag hoog opritsen (tot ruim onder de kin). Prima jasje, mooie looks, fijne kwaliteit, iets te prijzig (maar de andere jasjes waren veel duurder dus dat heb ik ook mee laten wegen in de aanschaf) en helaas maar 1 (borst-)zak.

Ben er blij mee; goeie tussenjas!
Ride it like you stole it!
Project 12 Victor MKII

Project 12 | |Salsa Cycles | SingleBe | The Radavist
Plaats reactie