Bib met baggy shirt?

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

MVMVML schreef: ma 28 maart 2022, 10:15 What's not to like?
Afbeelding
Heel veel... :-{

On topic, gisteren weer heerlijk gereden in de combinatie bib-shorts & baggy en daarop een uiterst smaakvol ruimvallend shirt :tong
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Op de schaatsbaan zag ik verschillende keren een groep relatief jonge heren met onderstaande shirts ( in verschillende kleuren) met daaroverheen de bretels van hun (strakke) thermobroek

Afbeelding

Als dat kan, kan een baggy shirt over bib ook wel.

Edit: dit is ook heel kosteneffectief. Bij de online feestwinkel heb je zo een shirt voor net nog geen 10 euro.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, en met carnaval trek je ook gewoon je bib er onder aan :bier:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Afbeelding

:winkie:


... on topic is een baggy shirt met baggy (en daaronder meestal bib) short wel de meest gedragen combi tegenwoordig volgens mij.... Ik draag ook niks anders meer. Zelf vind ik die bibs met bretels niet fijn dus ik draag altijd die zonder, maar dat is uiteraard persoonlijk.

Behalve in de winter dan, dan ga ik toch over op een lange broek ipv short. ;)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wiel-Maat schreef: ma 28 maart 2022, 14:26 Afbeelding
Behalve in de winter dan, dan ga ik toch over op een lange broek ipv short. ;)
Ik moet toegeven dat ik deze winter ook mijn credo om het hele jaar rond met korte broek te fietsen heb laten varen en er twee fraaie lange broeken zijn gekomen (waarvan 1 volledig waterdicht).
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

MVMVML schreef: ma 28 maart 2022, 16:09
Wiel-Maat schreef: ma 28 maart 2022, 14:26 Afbeelding
Behalve in de winter dan, dan ga ik toch over op een lange broek ipv short. ;)
Ik moet toegeven dat ik deze winter ook mijn credo om het hele jaar rond met korte broek te fietsen heb laten varen en er twee fraaie lange broeken zijn gekomen (waarvan 1 volledig waterdicht).
Ja da's best een stukje warmer toch? En zo'n waterdichte is ook een goed idee idd.

Om het baggy aspect er in die periode nog wat in te houden rij ik dan ook wel eens met zo'n zwarte werkbroek over mijn bib, dan hou je toch dat baggy gevoel een beetje. ;) Dat doe ik dan eigenlijk vooral als ik urban ritjes rij, maar zo nu en dan op de trails kan het ook best. 8)
Gebruikersavatar
Alexandertjee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 26 september 2020, 18:41
Mijn mountainbike: Neuron AL 7.0
Contacteer:

Het zit prima met een Bibshorts en een baggy shirt... Heb het vaak genoeg gedaan, duur grapje though :) één keer te diep naar achteren bukken met een sprong of op je plaat gaan op een mooi grindpad en je dure bibshorts zit vol met mooie gaten.
Advies is toch om een baggy broek (zelf gekozen voor hummvee van endura) eroverheen te dragen, bied meer bescherming en je kan je phone makkelijker meenemen om een mooie fototootje te schieten in het bos. Even er vanuit gaande dat een baggy shirt geen opbergvakjes heeft aan de achterkant :)
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Behalve dat ik er niet als een MAMIL uit wil zien, biedt een baggy broek verschillende voordelen:
- spullen zoals telefoon, (auto)sleutel en mueslireep makkelijk mee te nemen
- bij vallen of boompje raken raakt broek minder snel beschadigd
- als broek vies is, makkelijk uit te trekken zonder in je blote kont op autostoel te hoeven zitten

Ik draag nu lange en korte broeken van Endura met in klikbare binnenbroek (met zeem) van hetzelfde merk. Binnenkort eens van Fox aanschaffen voor een vergelijk.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

SHJN schreef: ma 28 maart 2022, 21:49 Behalve dat ik er niet als een MAMIL uit wil zien, biedt een baggy broek verschillende voordelen:
- spullen zoals telefoon, (auto)sleutel en mueslireep makkelijk mee te nemen
- bij vallen of boompje raken raakt broek minder snel beschadigd
- als broek vies is, makkelijk uit te trekken zonder in je blote kont op autostoel te hoeven zitten

Ik draag nu lange en korte broeken van Endura met in klikbare binnenbroek (met zeem) van hetzelfde merk. Binnenkort eens van Fox aanschaffen voor een vergelijk.
Dus je bent incognito :winkie:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

SHJN schreef: ma 28 maart 2022, 21:49 Behalve dat ik er niet als een MAMIL uit wil zien, biedt een baggy broek verschillende voordelen:
- spullen zoals telefoon, (auto)sleutel en mueslireep makkelijk mee te nemen
- bij vallen of boompje raken raakt broek minder snel beschadigd
- als broek vies is, makkelijk uit te trekken zonder in je blote kont op autostoel te hoeven zitten

Ik draag nu lange en korte broeken van Endura met in klikbare binnenbroek (met zeem) van hetzelfde merk. Binnenkort eens van Fox aanschaffen voor een vergelijk.
Ik doe de meeste spullen toch ik mijn rugzak die ik eigenlijk altijd draag (een Camelbak dus meteen ook watervoorraad)… maar voor een wat korter ritje in de buurt rij ik nog wel eens zonder en dan kan je in een baggy short wel eea kwijt idd. Maar die zakken moeten ook niet te vol zitten vind ik, dat rijdt toch niet lekker.

Ik heb ook zo’n endura korte broek maar ik vond die zeem daarvan niet echt comfortabel; die heb ik er al snel uitgehaald. In de loop der tijd had ik al een paar goeie castelli bibs aangeschaft en die zijn ook prima om eronder te dragen…die zijn dan niet goedkoop, maar ze zijn het geld absoluut waard.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met die telefoons van tegenwoordig moeten er flinke zakken in de baggy zitten... :roll:
Maar ik stop alles in de rugzak (eventueel heuptas) die toch altijd mee is. Het fietst niet fijn met al die zooi in je broekzak en ik wil ook liever niet op m'n telefoon vallen.

Maar goed, zolang ik nog hele hordes rond zie fietsen met smakeloze sponsor-kleurencombinaties van de plaatselijke snackbar of aannemer kan de combinatie bib & baggy shirt ook best.
Al heeft ts inmiddels de keuze voor volledig baggy gemaakt, wel zo veilig en helemaal up-to-date ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Waarom zou je in vredesnaam iets hards als een telefoon of sleutels in je broek willen stoppen :-{ Gelukkig ga ik niet al te vaak onderuit, maar als ik ga, dan zijn mijn heupen/kont/onderrug toch delen van mijn lijf die een (groot) deel van de klap opvangen. Telefoon zegt dan krak, sleutels drukken pijnlijk in je vlees. Zelfde geldt voor shirtjes met vakken: pompje nooit in je achterzakje, want val je op je rug....
Ik blijf verder uit de baggy/mamil-fittie: als een halve gare eruit zien doen we toch wel :lol:
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Eens met de laatste 2 posts, waarbij deze quote er voor mij bovenuit stijgt:
nomad030 schreef: di 29 maart 2022, 12:36
... als een halve gare eruit zien doen we toch wel :lol:
+ 1 dus ;) ....bv ook die helm vind ik er vaak toch vrij sullig uitzien, vooral als je zoals ik niet echt achteraan hebt gestaan bij het uitdelen van de oren zeg maar... :roll: :winkie:
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

nomad030 schreef: di 29 maart 2022, 12:36 Telefoon zegt dan krak
check. Was een dure les...
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Wiel-Maat schreef: di 29 maart 2022, 14:08 ..... vooral als je zoals ik niet echt achteraan hebt gestaan bij het uitdelen van de oren zeg maar... :roll: :winkie:
Dat is mij nog nooit opgevallen, zal er eens op letten. :-D
Plaats reactie