Full Face helm niet al te duur..

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

HJ12 schreef: wo 11 mei 2022, 21:00 24mx.nl heeft doorgaans ook veel in de aanbieding! Heb daar met zeer veel korting een fly racing formula gescoord ben ik erg blij mee!!

Een MX helm en een MTB helm daar zit nog wel een verschil in. Gewicht en qua impact en de snelheid waarmee dat gepaard gaat.
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

jupiler schreef: do 12 mei 2022, 12:41 Die Leat die je noemt, heeft een afneembaar deel. Hier ervaring mee? opzich wel ideaal lijkt me
Hij is nog onderweg dus nog geen ervaring mee, maar dat is inderdaad een van de redenen dat hij me aanspreekt. Nu nog afwachten of hij ook goed zit..
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

jupiler schreef: do 12 mei 2022, 12:41 Die Leat die je noemt, heeft een afneembaar deel. Hier ervaring mee? opzich wel ideaal lijkt me
Zijn vast wel wat reviews over te vinden. Kennis gaf aan dat het loshalen niet zo gemakkelijk gaat. En stuk wat eraf komt ook niet zo handig is om aan je rugzak te hangen. Is best groot.

Zelf recentelijk Leatt dbx 4.0 enduro aangeschaft kosten net geen 200,-. Deze heeft geen afneembaar stuk, zodat het een trail helm wordt.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
jupiler
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 17 mei 2017, 17:04

Dat was ook direct mijn vraag, is het bergop, kinstuk er afklikken en boven klik je hem weer op? Als dat niet zo makkelijk gaat is het natuurlijk wel de vraag hoe vaak je het daadwerkelijk gebruikt. Ik zag een filmpje van de Bell Super 3r waar dat wel erg makkelijk gaat.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

jupiler schreef: do 12 mei 2022, 16:05 Dat was ook direct mijn vraag, is het bergop, kinstuk er afklikken en boven klik je hem weer op? Als dat niet zo makkelijk gaat is het natuurlijk wel de vraag hoe vaak je het daadwerkelijk gebruikt. Ik zag een filmpje van de Bell Super 3r waar dat wel erg makkelijk gaat.
.
In de praktijk zal je dat weinig doen. Het is nu niet zo dat zo'n type helm zonder kinstuk ook echt merkbaar koeler wordt, die hebben al een goede ventilatie.
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

Dice Oldskool schreef: do 12 mei 2022, 13:23
HJ12 schreef: wo 11 mei 2022, 21:00 24mx.nl heeft doorgaans ook veel in de aanbieding! Heb daar met zeer veel korting een fly racing formula gescoord ben ik erg blij mee!!

Een MX helm en een MTB helm daar zit nog wel een verschil in. Gewicht en qua impact en de snelheid waarmee dat gepaard gaat.
Ja dat kan kloppen. Mx24 heeft een enorm assortiment aan mtb helmen. De formula van fly racing is ontwikkeld voor zowel bmx als mx…
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

Ik heb uiteindelijk de Fly Racing Rayce gekocht. Niet al te zware helm en ook goede ventilatie.
Weet niet waar je vandaan moet komen, maar ik ben bij bmxworld in Dordrecht geweest. Ze hadden geen Fly's op voorraad, maar hij kon alles bestellen om te passen.
Gebruikersavatar
BikerX
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: do 16 september 2010, 21:40
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 6, Canyon Stoic 2, Giant XtC 860

Toevallig gisteren een helm besteld bij bike24 :

https://www.oneal-b2b.com/shop/?content ... r=0500-341

en las een review van een iemand die met een helm met afneembaar kinstuk was gecrashed en daarna 2 tandjes kon tuffen, die gaf dan ook 1 vd 5 sterren en niet kopen advies :winkie: . Maar dat was een Cratoni geen Leatt, maar ik zou zowiezo een "XC helm" houden en een full face wel uit 1 geheel..
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Kunt ook kijken op bergfreunde.nl. Die heeft diverse full face helmen in de aanbieding. Als je aanmeld voor nieuwsbrief nog 5,- extra korting.

De Leatt 1.0 kost daar 77 euro.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
jupiler
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 17 mei 2017, 17:04

Top, dank voor de reacties. Ik koop eerst de helm van Jamis Diablo over, vanuit daar ga ik verder op onderzoek uit!
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ik heb de Leatt DBX 4.0 Enduro Full Face. Hier kan het kinstuk af, maar tijdens m'n trip in Finale Ligure heb ik daar geen behoefte aan gehad ivm de shuttles. Heb 'm eigenlijk ook gekocht met het oog op de zomervakantie in het buitenland. Als ik dan een bikepark bezoek hoef ik maar één helm mee op vakantie. Tijdens m'n ritjes buiten het bikepark haal ik dan gewoon het kinstuk af.

Los daarvan heb ik veel helmen gepast en merkte dat er enorm veel verschil zit in pasvorm. Je moet gewoon geluk hebben dat de helm goed op jouw kop past :wink: De Leatt was niet mijn eerste voorkeur, maar zat wel het prettigst.
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

De voornaamste reden voor mij om de Leatt DBX 3.0 met afneembaar kinstuk te bestellen is ook niet het afneembare kinstuk, maar vooral het feit dat hij er goed geventileerd uitziet. Kan me voorstellen dat je tijdens het fietsen niet de hele tijd het stuk af- en aan wilt koppelen.

Ik heb laatst in Spa een schuivertje gemaakt met mijn voorwiel en ben daarbij met mijn kaak precies op een van de balken in de buitenkant van een bocht terecht gekomen.
Daar ben ik aardig van geschrokken.
Gelukkig was het alleen dik en was er niets gebroken maar besefte me wel ineens hoe kwetsbaar het gezicht is bij een val, ook al heb je een goede trail helm. Vandaar mijn zoektocht naar een full face.
Ik ga niet hard en maak geen mega sprongen, maar wil wel ontwikkelen en dat betekent grenzen opzoeken en er soms over gaan, dan wil ik graag dat mijn gezicht wat beter beschermd is.
Zoals gezegd het liefst wel zo goed mogelijk geventileerd omdat ik hem ook bergop fietsend op wil houden en aardig snel zweet.
Heb laatst bijvoorbeeld en goedkope Lazer van Mantel gepast, maar kreeg het al warm toen ik met dat ding op in de huiskamer stond..
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Tip: kies een helm met veel ventilatie.
Heb naast een Bell met afneembare kin, ook ooit een O'Neal helm gekocht (mx style) en die is echt veel te warm. Draag ik daarom eigenlijk nooit.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Ondanks dat ik vrij snel warm heb en boven de 25deg smelt, heb ik eigenlijk relatief weinig last van een fullface. Volgens mij is het ook gewoon een stukje gewenning... Pasvorm, bescherming, ... vind ik interessanter dan ventilatie.

2) Wat betreft afneembare kinstukken, dat kun je van twee kanten benaderen; ofwel je hebt een DH helm (en ook als zodanig gecertificeerd die "zit" als een fullface, een sluiting heeft als een fullface, etc... of je hebt in essentie een trailhelm is in alles maar dan met een optioneel kinstuk. Daar zit toch wel een verschil in hoe het op je hoofd zit...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

cheeta schreef: vr 13 mei 2022, 22:07 1) Ondanks dat ik vrij snel warm heb en boven de 25deg smelt, heb ik eigenlijk relatief weinig last van een fullface. Volgens mij is het ook gewoon een stukje gewenning... Pasvorm, bescherming, ... vind ik interessanter dan ventilatie.
Volledig mee eens. Mijn 1e fullface was ook een Trail+ helm met afneembaar kinstuk maar ik bleef altijd maar het gevoel houden dat ik gewoon niet goed genoeg beschermd was. Onbewust ging dat mij tegenwerken in het vertrouwen op de fiets.
Plaats reactie