Offline Winkels voor Helmen

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
Floating Rock
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 31 december 2021, 12:35

Zijn er winkels in NL die een aantal full face helmen op voorraad hebben om te passen? Met mijn hoofd omtrek val ik vaak tussen 2 maten in.

Hier in Utrecht kan ik niet echt een winkel vinden, Mantel heeft niets op voorraad in de winkel.
MMR Rakish (2020)
Canyon Spectral AL 6 (2022)
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Bij Mantel was ik ook geweest en die hebben inderdaad niks liggen, je kan wel exemplaren bestellen en naar de winkel laten komen om ze te passen. Ik heb zelf 3 helmen besteld bij een webshop en er vervolgens 2 terug gestuurd, dat is tegenwoordig blijkbaar de gang van zaken.

Wat je ook kan doen is naar de locatie gaan waar je wil gaan rijden en daar een helm huren en daar even rondkijken, daar zijn de winkels wel bevoorraad met full face helmen omdat ze daar ook worden gebruikt. Er vanuit gaande dat je niet naar een afgelegen locatie gaat natuurlijk maar naar een Bikepark/Trailcenter.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bikeplanet Haarlem heb je nog de meeste kans.
Floating Rock
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 31 december 2021, 12:35

Dennis17e schreef: wo 18 mei 2022, 15:01 Bij Mantel was ik ook geweest en die hebben inderdaad niks liggen, je kan wel exemplaren bestellen en naar de winkel laten komen om ze te passen. Ik heb zelf 3 helmen besteld bij een webshop en er vervolgens 2 terug gestuurd, dat is tegenwoordig blijkbaar de gang van zaken.

Wat je ook kan doen is naar de locatie gaan waar je wil gaan rijden en daar een helm huren en daar even rondkijken, daar zijn de winkels wel bevoorraad met full face helmen omdat ze daar ook worden gebruikt. Er vanuit gaande dat je niet naar een afgelegen locatie gaat natuurlijk maar naar een Bikepark/Trailcenter.
De trip gaat in juli naar Solden, maar het idee is om nog wat dichter bij huis te oefenen.
MMR Rakish (2020)
Canyon Spectral AL 6 (2022)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Tja, naar wat voor fullface ben je op zoek?

TLD D3's en dergelijke zou je zonder veel problemen bij BMX shops moeten vinden, als je een super open enduro fullface zoekt weer niet.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Floating Rock schreef: wo 18 mei 2022, 14:54 Zijn er winkels in NL die een aantal full face helmen op voorraad hebben om te passen? Met mijn hoofd omtrek val ik vaak tussen 2 maten in.

Hier in Utrecht kan ik niet echt een winkel vinden, Mantel heeft niets op voorraad in de winkel.
waar woon je? Rose in Bocholt (DE) heeft wel een aardig assortiment.
Floating Rock
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 31 december 2021, 12:35

Toch maar online besteld, gelukkig pas de helm.
Het is een Met Parachute MCR geworden, kwam een goede aanbieding tegen bij 1 van de Duitse webshops.
MMR Rakish (2020)
Canyon Spectral AL 6 (2022)
Plaats reactie