Scheen/kniebescherming

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Hi all,

In september ga ik naar Winterberg, Green Hill en Willingen. Hiervoor ben ik op zoek naar scheenbescherming. Hebben jullie tips? Liefst niet te dik, hard en stug. Maar iets waar ik ook nog gewoon redelijk in kan fietsen. Ik ga geen metershoge drops en jumps doen (in ieder geval niet bewust 8) ), dus harde body protection en van die harde kunststof bescherming lijkt me wat overdreven.

Hoor graag jullie ervaringen.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Heb met mooie korting de FOX Enduro Pro aangeschaft bij Bike Components. Was voor Knie en elleboogbeschermers nog geen 90,- euro kwijt.

Elleboogbeschermers nog niet gebruikt, maar kniebeschermers al nodige keren gebruikt. Zitten comfortabel ook bij een dag dragen.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Koban schreef: ma 25 juli 2022, 17:01 Heb met mooie korting de FOX Enduro Pro aangeschaft bij Bike Components. Was voor Knie en elleboogbeschermers nog geen 90,- euro kwijt.

Elleboogbeschermers nog niet gebruikt, maar kniebeschermers al nodige keren gebruikt. Zitten comfortabel ook bij een dag dragen.
We zijn niet allemaal gelijk: wat bij jou lekker zit, hoeft dat bij mij niet te doen (BTDT)
Qua kneepads kan je beter meerdere modellen bestellen en de best passende houden. Gewoon een avondje in/om het huis dragen, je merkt vanzelf wel of je ze wilt uitschoppen of niet :wink:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Voor bikepark gebruik heb ik geintegreerde hard plastic knie-scheen dingen. IXS trigger meen ik. Zou ik niet hele einden mee willen fietsen. Maar dat hoeft ook niet 8)

Als er ook getrapt moet worden, dan lichte beweeglijke kniebeschermers. IXS flow in mijn geval.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

D3O of equivalent (sas-tec etc...)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ik gebruik sinds een paar maanden de Leatt Airflex pro en ben er tevreden over. Blijven goed zitten, crashes worden goed opgevangen (meerdere malen getest) en de reden van deze keuze is de bescherming aan de zijkant van de knie. En ze staan tof :D
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Ik rij nu een klein jaar met de Dainese Trail Skins. Vooral voor het beschermen van mijn knieën, maar het hoge deel van mijn schenen worden ook nog net beschermd. Het prettige is dat je er ook gewoon normaal mee kunt trappen. Ze zijn lekker soepel. Ik draag ze nu altijd, dus ook op de Nederlandse trails.

https://www.dainese.com/nl/en/bike/bike ... es#start=1
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga er gewoon een aantal verschillende proberen die hier worden benoemt en kijken wat uiteindelijk het beste zit. Thanks!
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Koban schreef: ma 25 juli 2022, 17:01 Heb met mooie korting de FOX Enduro Pro aangeschaft bij Bike Components. Was voor Knie en elleboogbeschermers nog geen 90,- euro kwijt.

Elleboogbeschermers nog niet gebruikt, maar kniebeschermers al nodige keren gebruikt. Zitten comfortabel ook bij een dag dragen.
Na aantal maanden gebruik van de enduro Pro knie beschermers. Zaten in begin (erg) goed, maar elastiek rekt op gegeven moment uit en ze zakken dan steeds af. Tweede paar had zelfde issue naar twee maanden dragen.

Nu opzoek naar paar knie beschermers die je zelf losser en vaster kunt zetten. Iemand tips ;-)
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Alles met een klitteband?
Mijn IXS FLow hebben aan de bovenkant anti-slip en aan de onderkant zijn ze instelbaar met een klitteband. Ik gebruik ze niet heel intensief, alleen op de ruigere ritten, maar ze blijven prima op hun plek.

Het zijn wel trail-protectoren, tamelijk compact en licht maar daardoor ook prima fietsbaar.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Zit nu ook te kijken naar beschermers met klittenband sluiting boven. Nu aan kijken naar de Endura MT500 Lite en Hard Shell
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

kermit schreef: di 20 december 2022, 11:46 Alles met een klitteband?
Mijn IXS FLow hebben aan de bovenkant anti-slip en aan de onderkant zijn ze instelbaar met een klitteband. Ik gebruik ze niet heel intensief, alleen op de ruigere ritten, maar ze blijven prima op hun plek.

Het zijn wel trail-protectoren, tamelijk compact en licht maar daardoor ook prima fietsbaar.
+1 voor de Flow`s. Zitten prettig en ademen goed, is zeer goed mee te fietsen. En ik gebruik ze voor alles waarbij technisch en afdaling in 1 zin voorkomt (Teuto, Spa, Solingen, etc). De Xmatter crashpads zijn makkelijk te verwijderen dus wassen is geen probleem. Enkel de stof kan niet zo goed tegen flat pedals met dikke pinnen, dus ze hebben wat extra ventilatie (maar goed, ze doen ook al 4jaar dienst) :winkie:

Maar nogmaals, eerst passen.
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Ik ben zelf heel tevreden met de Fox Launch 3do, je hebt ze met een hard shell en zonder, zonder past het nog onder een lange broek en is iets handzamer.
Plaats reactie