29-06-2013 - Maastricht - TRAILZ 043 MTB-toertocht/enduro.

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Botloos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: di 18 september 2012, 19:30
Mijn mountainbike: Canyon!

Is het ook mogelijk om ter plekke in te schrijven? Dit kan ik nergens op de website terug vinden.
Ik wil het voorspelde weer nog even afwachten.
"If you call yourself a "mountainbiker" and you dont love it all (DH, enduro and XC) then you're doing it wrong!" Jared Graves
Gebruikersavatar
YAWYD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 10 maart 2012, 18:27

Ter plekke inschrijven is ook mogelijk!
Aantal hoogtemeters weet ik niet precies, maar het is voor een toertocht een behoorlijk pittige route met veel singletrack.
leov schreef:Iemand een idee waar ik als toeschouwer (met mtb) een goede enduro sectie kan bekijken (buiten de start).
Kom te laat om de toertocht te doen (eigen keuze ivm reistijd) , en ga me als support voor een enduro rijder.
Ga met gps locaal rondje doen en hoop de enduro te kunnen zien. (dus gps track ook welkom :) )
In het ENCI bos vind stage 2 plaats, deze is wel spectaculair om te zien :bier:
The mountains are calling and I must go
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Dank je, weet dat te vinden, leve google maps.
sweppes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 20:25
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson C & chameleon

Kapot. Ik vond het aantal singletracks wel meevallen eerder tegenvallen. De eerste 15km waren leuk, daarna veldwegen, asfalt en onfietsbare veldwegen. Had er meer van verwacht. 15euro is ook veels te veel. Fiets eens een tt in België heb je voor 5 euro meer of hetzelfde.
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Krijg de indruk dat TT in NL iets te commercieel opgezet worden. Of het moet zijn dat er allerlei vergunningen nodig zijn die veel geld kosten die je in bv belgie niet hebt, dat weet ik niet. Maar bananen zijn in ieder geval in NL niet 3x de prijs.... Wel jammer want is niet positief voor de sport en hoop niet dat het doorzet....
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

sweppes schreef:Kapot. Ik vond het aantal singletracks wel meevallen eerder tegenvallen.
Tsja, dat had ik wel verwacht.... De vereniging hypet "de route" nogal (zachtjes uitgedrukt). Ik ken het gebied vrij goed, er zijn heus wat leuke stukken in. Observant omlaag aan de achterkant/kanaalzijde, daar zitten wat leuke afdalingen in. Naar boven is echter maar 1 weg en dat is over brede wandelpaden. Leuk voor de snelheid, maar heeft weinig met singletrack te maken natuurlijk.
Om 45km voor 80% aantrekkelijk te houden, zul je als tourplanner heel erg je best moeten doen en overal alle medewerking krijgen. Je zit met een Nederlands en Belgisch deel, Natuurmonumenten en ENCI. Die organisaties/instanties zullen je de weg moeten openstellen, anders wordt het niks.

Ben eens benieuwd wanneer de officiële route eindelijk eens bekend wordt gemaakt. Trailz043 heeft het er al héél erg lang over. Ze laten echter niets weten hoever het er mee staat. Meer nieuws dan "we moeten heel veel instanties af", komt er niet. Jammer, denk dat er toch genoeg mensen op een opengestelde route wachten in dat gebied.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Klinkt niet enthousiast, jammer hoor, want het gebied en de paadjes zijn op zich echt mooi. Moest zelf werken vandaag, maar binnenkort de route nog maar eens narijden.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Botloos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: di 18 september 2012, 19:30
Mijn mountainbike: Canyon!

Net thuis van de toertocht, 55km door de modder en vettige klei, ben helemaal kapot! Het aantal singletracks viel zoals eerder gezegd wel wat tegen, voor de eerste pauze was het prachtig daarna vooral brede paden en asfalt, hier en daar flinke stukken lopen door de klei of te steil om te fietsen. Heb zowat de hele route met een lid van Trailz043 gefietst en die zei ook dat een aantal vergunningen niet uitgegeven werden waardoor er uitgeweken moest worden naar asfalt en schotterpaden. Er zouden tevens 250 mensen moeten fietsen om het met deze prijs rendabel te maken, €3750 om een toertocht te organiseren?

De pauze plekken waren wel erg goed geregeld en de route was goed uitgepijld, heb me ondanks het weer en de iets tegenvallende route erg goed vermaakt!

Wie weet volgend jaar weer...
"If you call yourself a "mountainbiker" and you dont love it all (DH, enduro and XC) then you're doing it wrong!" Jared Graves
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

aurelius schreef:....maar binnenkort de route nog maar eens narijden.
Is er een gps track openbaar bekend?
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

wat een tochtje... Op het begin erg leuke single-tracks en een leuke lange klim. Daarna wat meer over boeren wegen, op bepaalde plekken kon je niet fietsen, zelfs lopen was al lastig. die klei blokkeerde alles dik 1 km moeten lopen hier en hoe.

Vond het niet verkeerd in ieder geval, maar met droog weer zal die ook op die klei stukken te doen zijn. Nu hoorde ik alleen maar om mij heen dingen als: Dit is niet normaal, wat een bagger enz enz. En nu heb ik het over de klei gedeeltes voor de duidelijkheid.

Wel 2 keer materiaal pech gehad. Na 20 km een lekke achterband, nieuwe binnenband erin en door. 5 km voor de eindstreep voelde ik ineens een rare onbelans in de achterkant van de bike. Dus ik kijken bleek dat ik een bepaald boutje miste. Ik kon nog trappen maar vraag niet hoe... Met pijn en moeite de tocht voltooid.
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Botloos schreef: €3750 om een toertocht te organiseren?
puur uit nieuwsgierigheid, indien gewenst, zou ik wel benieuwd zijn naar hoe ze aan dat bedrag komen. Wellicht dat iemand van Trailz een indicatie kan geven waarom er zoveel geld nodig is voor een TT.

Al is het alleen maar om een vooroordeel te ontkrachtigen.
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Zoals ik al eerder schreef , dik twee keer de gemiddelde prijs van een vergelijkbare toertocht; way to much.
De route viel zwaar zwaar tegen.
Inderdaad het eerste stuk begon veelbelovend maar na de brug was het toch een grote teleurstelling.
Sinds ik ook een meehelp om een mtb tocht te organiseren zie ik ook dat het vaak moeilijk is om bepaalde doelstellingen voor elkaar te krijgen en dat je vaak tegengewerkt wordt door allerlei instanties.
Maar 15€ vragen waarvan een hoop naar een fancy inschrijf/ start / finish plaats gaat waar zelfs de Bart b Challenge nog jaloers op is roept bij mij toch vraagtekens op.
Laat mij maar gewoon in een kantine of zo inschrijven en een mooie tocht rijden voor een schappelijke prijs dan geef ik zo wel wat aan goede doelen.
De rustplaatsen waren inderdaad goed voor elkaar.
Bij mij heerst in ieder geval een gevoel van teleurstelling , jammer.
Volgend jaar wat minder bling bling en minder ping ping en meer aandacht voor het fietsen. :winkie:
ermo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 4 mei 2003, 09:18
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Carbon '11

marco-turn-me-on schreef:Zoals ik al eerder schreef , dik twee keer de gemiddelde prijs van een vergelijkbare toertocht; way to much.
Maar 15€ vragen waarvan een hoop naar een fancy inschrijf/ start / finish plaats gaat waar zelfs de Bart b Challenge nog jaloers op is roept bij mij toch vraagtekens op.
Laat mij maar gewoon in een kantine of zo inschrijven en een mooie tocht rijden voor een schappelijke prijs dan geef ik zo wel wat aan goede doelen.
De rustplaatsen waren inderdaad goed voor elkaar.
Bij mij heerst in ieder geval een gevoel van teleurstelling , jammer.
Volgend jaar wat minder bling bling en minder ping ping en meer aandacht voor het fietsen. :winkie:
Trailz043 mocht gebruik maken van de faciliteiten van een ander evenement: http://www.rondevanwolder.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel leuk dat je het als positief hebt ervaren maar de gemiddelde sportkantine voldoet idd prima :-) Dat was vandaag echter niet nodig.
shit happens when you are NOT biking
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Ben wel benieuwd naar de foto's. Heb zeker 1 keer iemand zien flitsen. Weet iemand waar we die straks terug kunnen vinden?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

En hoe beviel de Enduro? Daar hoor ik wel mooie verhalen over, leuke stages?

Zonder te hebben meegereden met de toertocht: ik schat in dat de Pietersberg wel prima zal zijn bevallen, maar dat het stuk in België, voorbij de brug in Kanne, dan het stuk was dat tegenviel?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie