29-06-2013 - Maastricht - TRAILZ 043 MTB-toertocht/enduro.

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

ermo schreef:
marco-turn-me-on schreef:Zoals ik al eerder schreef , dik twee keer de gemiddelde prijs van een vergelijkbare toertocht; way to much.
Maar 15€ vragen waarvan een hoop naar een fancy inschrijf/ start / finish plaats gaat waar zelfs de Bart b Challenge nog jaloers op is roept bij mij toch vraagtekens op.
Laat mij maar gewoon in een kantine of zo inschrijven en een mooie tocht rijden voor een schappelijke prijs dan geef ik zo wel wat aan goede doelen.
De rustplaatsen waren inderdaad goed voor elkaar.
Bij mij heerst in ieder geval een gevoel van teleurstelling , jammer.
Volgend jaar wat minder bling bling en minder ping ping en meer aandacht voor het fietsen. :winkie:
Trailz043 mocht gebruik maken van de faciliteiten van een ander evenement: http://www.rondevanwolder.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel leuk dat je het als positief hebt ervaren maar de gemiddelde sportkantine voldoet idd prima :-) Dat was vandaag echter niet nodig.


Waar het dan ook allemaal aan uitgegeven is maakt verder niet zo veel uit.
Ondanks dat de route perfect aangegeven was, de start en finish goed verzorgd waren, de redbull meisjes mooi en aardig waren vond ik (en velen met mij) de prijs kwaliteitsverhouding ver uit elkaar liggen.
Zeker niet slecht georganiseerd maar niet bovengemiddeld tov andere toertochten.
Ik weet zeker dat er meer deelnemers waren geweest als de prijs op gemiddeld toertocht niveau had gelegen ondanks het wat slechte weer.
Jammer, want feit blijft dat een tt opzetten een hele opgave is en dat iedere poging de moeite waard is wanneer het de mtb sport promoot.
Dus strakke organisatie behouden, parcours binnen de mogelijkheden aantrekkelijk maken en prijs verlagen dan komt het goed. :winkie:
Gebruikersavatar
Bruce Wayne
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 20 april 2010, 15:07
Mijn mountainbike: Salsa Fargo, Kona Kahuna dl een oude s works FSR
Contacteer:

vandaag ook weer eens een toertocht in nl gaan rijden. had er hoge verwachtingen van. helaas niet helemaal uitgekomen. na een paar km zat mr c zijn stuur al los. ok aangedraaid. mijn ust banden hadden ook weer leegloopp zin vandaag, paar keer opgepompt had al zoiets van wordt het vandaag zo een dag. de eerste km's waren de moeite waard. na de rust vond ik het minder worden. veel brede paden. en toen kwammen de modderstukken. in een zandgroeve ging mr c onderuit. probeerde alternatief te gaan. en schoof ook onderuit. opgestaan en rij door een plasje. was me dat een groot gat. tot mijn as erin en ging nogal knullig over mijn stuur. mijn schoen ook nog kapot. even daarna aan de afgraving: wat een slijk stuk. mijn banden liepen zo vol dat ze niet meer rond gingen. helemaal vast. het was een paar meter lopen. banden en fiets schoon maken. zo erg had ik het nog nooit meegemaakt. was niet leuk meer. we waren zowieso de laatste rijders dus het pad was ook al wat kapot gereden. mischien een half uur over 1.5 km gedaan. was ook nog iemand kleiduiven aan het schieten dat gaf ook een niet zo veilig gevoel. mr c wilde niet meer doorgaan. de volgende 5 km waren over veldwegen. bij de grote weg zijn we dan ook teruggegaan. uiteindelijk na 38 km terug aan de start.
de organisatie was voor een 1e keer erg goed. heb minder meegemaakt een paar verbeterpunten:
meer schoonmaakmiddelen: een hogedrukreiniger met ook nog een vuilfrees is niet ok
zorgen voor betere parkeerplaatsen
rijdt de route smorgens na zodat je evt extremen kunt verwijderen
15 euro is echt over de top
maar elk initiatief om een toertocht te organizeren moet worden toegejuigd.
ga zo door. ben ook benieuwd naar de foto's
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ervaring Enduro:

We komen dankzij TomTom in 1x aan bij de plaatselijke FC. We treffen een vrijwel verlaten parkeerplaats, met slechts 3 andere Endurorijders. (achteraf blijken de meeste een willekeurige straat verkozen te hebben om te parkeren)
Voordeel van parkeren bij de FC blijkt achteraf, douches bij de hand zodat we voor de 2 uur durende terugreis fris en fruitig in de auto zitten.

We zetten de bikes in elkaar en rollen naar de kerk. Mooie startlocatie, voordeel van meeliften met een wielerwedstrijd.
De eerste stage van de enduro boezemt al enig ontzag in. De rest is omdat moment nog een verrassing.

De briefing is goed geregeld, voordeel dat een Endurorijder (Michel Romen) de briefing doet.
De start volgt, met enige spanning neem ik plaats op de stappelpallets, de daarna volgende houten kombocht heb ik in gedachte al geskipt, te glad naar mijn idee. (alle andere rijden er overheen, verkeerde inschatting van mijn kant)

Wat volgt is een geweldige Enduro met uitdagende stages, goede organisatie met zelfs een verzorgingspost. (daar zal zeker een deel van de 25 euro inschrijfgeld in zitten)

De Servant af is stricky met al die harpins, nog wat te oefenen om die met volle snelheid te slechten, het stuk wat volgt, langs het Albert kanaal is vanuit een tourrijder gezien saai, voor mij als enduro rijder een welkom stuk om bij te komen. :wink:

Vette klei en löss allom, met als hoogte punt een motorcross parcours waar het op goed geluk doorheen glijden is, nadeel van 2.4 banden met 1.4 bar 8)
Met doodsverachting je bike een klei kuil in laten glijden om maar te zien welke kant je bike op glijdt. Ik haal de lachers op mijn hand met het volledig missen van de eerst daarop volgende bocht. Op mijn gezicht verschijnt een nog grotere grijns, enduro is gaaf.

De sfeer is relaxt, het haantjes gedrag wat ik wel eens zie bij menig xc wedstrijd of marathon mis ik geen moment. Ik heb mijn tak van het mountainbiken wel gevonden :winkie:

Wij staan volgend jaar weer aan de start.

(foto's zie ook ik graag)
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

@ Jurriaan, had jij die Blauwe Commencal?
De sfeer was inderdaad heel erg leuk bij de Enduro. Lekker los zoals in de beginjaren van het biken.
De motorcross was erg zwaar maar wel heel erg leuk.
Vooral de fall-in van bovenaf. Maar eenmaal in die afdaling viel het nogal mee, voordeel van een
29'er misschien?
Het was wel een mega pudding zooitje maar gelukkig is het tijdens de dag zelf droog gebleven.
(dat zijn dingen waar een organisatie niets aan kan doen, jammer maar helaas.)

Wat altijd fijn is. Je bike de startpallets op tillen om er dan achter te komen dat je achterband zo slap
als een vaatdoek is... Even bijpompen en aan het wiel draaien en het klusje was weer geklaard.
Lang leve latex.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Wat slechte fotos van de start etc op http://www.pinkbike.com/u/leov/" onclick="window.open(this.href);return false;
Genomen met ps camera, dus scherpstelling is ruk :)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

@pat. ik was idd op een blauwe mtb, een cube.
Droog onderweg..zo leuk vond Pat. het dat ie dat de regen niet gemerkt heeft. Ik merkte het wel nadat ik klaar was met de stage richting Albert kanaal. :wink: Jack aan en het werd droog.
Gebruikersavatar
YAWYD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 10 maart 2012, 18:27

Fijn om te lezen dat de enduro en de stages goed zijn bevallen!
Vooral voor de toertocht zijn inderdaad een aantal zaken voor verbetering vatbaar. Persoonlijk vond ik het inschrijvingsgeld aan de hoge kant en een aantal paden horen gewoon niet in een toertocht thuis (zoals het stuk bergop lopen langs het hek en een aantal 'kleipaden'). Ik zal jullie kritiekpunten doorspelen aan de organisatie zodat we volgend jaar met een nog betere versie kunnen komen :-q
The mountains are calling and I must go
Gebruikersavatar
Bruce Wayne
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 20 april 2010, 15:07
Mijn mountainbike: Salsa Fargo, Kona Kahuna dl een oude s works FSR
Contacteer:

waar zijn de foto's terug te vinden van de toertocht? van de enduro is het nodige te vinden maar vd toertocht heb ik nog niks gezien helaas...
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Ben zelf ook al een paar keer aan het rond zoeken geweest naar de foto's. Nog niets kunnen vinden helaas..
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

YAWYD schreef:Fijn om te lezen dat de enduro en de stages goed zijn bevallen!
Vooral voor de toertocht zijn inderdaad een aantal zaken voor verbetering vatbaar. Persoonlijk vond ik het inschrijvingsgeld aan de hoge kant en een aantal paden horen gewoon niet in een toertocht thuis (zoals het stuk bergop lopen langs het hek en een aantal 'kleipaden'). Ik zal jullie kritiekpunten doorspelen aan de organisatie zodat we volgend jaar met een nog betere versie kunnen komen :-q
Het omhoog lopen vond ik niet ergmaar die F' :evil:íng modderpaden over akkers. Wie heeft ooit bedacht dat akkerbouw en weilanden tof zijn om op te nemen in je toertocht :~
If you wanna ride....
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Bruce Wayne schreef:waar zijn de foto's terug te vinden van de toertocht? van de enduro is het nodige te vinden maar vd toertocht heb ik nog niks gezien helaas...
Enduro al foto's gevonden? Heb je linkjes? :-q
Gebruikersavatar
Bruce Wayne
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 20 april 2010, 15:07
Mijn mountainbike: Salsa Fargo, Kona Kahuna dl een oude s works FSR
Contacteer:

op de facebook pagina van 043 trailz staat het een en ander. moet je wel even lid/vriend van hun worden.
staat een tabblad met foto's en dan naar beneden scrollen
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Jammer, heb geen facebook.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Foto's op facebook zijn ook van beroerde kwaliteit. Daar mis je weinig aan.
Schijnt dat er iemand nog een stuk of 300 heeft maar niet weet hoe die ze op picasa moet zetten.

Maar dan vraag ik me af wie al die fotografen langs de zijkant waren.... Ik heb er genoeg gezien
in ieder geval. Met een paar leuke camera's.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

http://www.maastrichtaktueel.nl/tag/ronde-van-wolder/" onclick="window.open(this.href);return false; Hier zijn een stuk of 20 foto's te vinden.
Plaats reactie