01-06-2013 - Rijssen - Theo de Rooij classic zomermarathon

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
MaReVin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 01:51
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 26

De 75km gefietst (werden er uiteindelijk 80 door het missen van wat lintjes, maar zo te zien hadden er meer last van).

Respect voor de mannen op de zijspan, vroeg me op bepaalde stukken toch echt af hoe ze het voor elkaar kregen om met die (overigens geweldige) constructie omhoog te slingeren op de nauwe paadjes! :o

Met uitzondering van de bewegwijzering verder een prima tocht, mooie omgeving en er was (meer dan) genoeg te krijgen op de twee controle posten. Wat mij betreft een aanrader!
"Work to Eat. Eat to Live. Live to Bike. Bike to Work."
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Ze namen niet alle paden volgens mij, af en toe fietsten ze opeens weer voor ons. Tenzij je een handicap hebt op welk vlak dan ook zie ik er de lol niet echt van in. Mocht je wel een handicap hebben dan is dit natuurlijk voor diegene geweldig!!!
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

zenegroen schreef:Ze namen niet alle paden volgens mij, af en toe fietsten ze opeens weer voor ons. Tenzij je een handicap hebt op welk vlak dan ook zie ik er de lol niet echt van in. Mocht je wel een handicap hebben dan is dit natuurlijk voor diegene geweldig!!!
Het mountainbiken wordt zo een heel andere discipline (en ook erg zwaar lijkt me), maar ik zie er de lol wel van in! Respect voor deze mannen! :-q
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Vond het alleen handig om achter te fietsen tijdens de harde wind haha..
MaReVin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 01:51
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 26

bouwpakket schreef:
Monster schreef:Ook nog een nieuwigheid (voor mij) gespot: een mountainbike met zijspan! 8)
Bewijzen! Foto! :o
Ik heb geen foto's van tijdens de toertocht zelf, maar volgens mij was het deze zijspan: http://www.utwente.nl/ctw/pt/Files/2009/TX-sidecar/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Work to Eat. Eat to Live. Live to Bike. Bike to Work."
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Nu nog meer respect.... 50kg....
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Dat is hem idd.
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

Dank MaReVin, wel leuk om even te lezen.

(off topic: jouw avatar lijkt erg veel om de Bullgod van Monster Magnet. Toeval?)
MaReVin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 01:51
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 26

Monster schreef:Dank MaReVin, wel leuk om even te lezen.

(off topic: jouw avatar lijkt erg veel om de Bullgod van Monster Magnet. Toeval?)
Geen dank ;)

(off topic: gaaf logo, dat Bullgod logo van Monster Magnet, maar "the resemblance is purely coincidental" :tong

On topic: het gedeelte in de route waar je langs de motorcrossbaan rijdt - zo'n baan ziet er "in het echt" toch wel behoorlijk indrukwekkend uit, volgens mij zaten er daar een paar flinke jumps in :o
Is dit gedeelte van de route onderdeel van een vaste (of vrij te rijden) route?
"Work to Eat. Eat to Live. Live to Bike. Bike to Work."
Robert-JanS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: di 27 november 2012, 22:19
Mijn mountainbike: Merida FLX-3000Disc

Ah, dit draadje was me ontschoten.

Ik zat in de vrijwilligerspoule voor de TDRC. Kilometers 60 tot 70 ongeveer heb ik de lintjes gecontroleerd.. leek me goed volgbaar, af en toe wat aangepast (waren vrijdag's al uitgelint, zaterdagochtend vroeg gecontroleerd) Ik heb zelf ook al aangegeven dat die knal oranje lintjes beter werken / zichtbaar zijn.

Ik zal het nogmaals doorgeven dat er vrij veel klachten zijn over de manier van uitlinten/foutrijden!
(Allen op 12-okt welkom bij de Waypoint ATB Marathon, lekker via GPS rijden, geen lintjes nodig!)

@MaReVin, nee, volgens mij is het gedeelte rond de crossbaan van Markelo geen vaste mountainbikeroute.
Wel mag je daar volgens mij gewoon vrij rijden.

In het deel van de eerste kilometers en de laatste kilometers zijn we bezig om een vaste mountainbikeroute aan te gaan leggen. (http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 10&t=98846)

Ergens werd nog het aantal deelnemers gevraagd.
Wat ik gehoord heb waren het er in totaal ongeveer 875 waarvan ruim 150 mountainbikers.
Ton 3ox
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 12 juni 2013, 20:51

Leuk om het commentaar over onze zijspan te lezen. Het was inderdaad de tweede keer dat we meededen. Vorig jaar de 45 km gefietst. We hebben alleen in het allerlaatste deel van de route een stukje (150 m) overgeslagen omdat dit te smal is. De rest hebben we gewoon gefietst. We gaan niet super snel, dus een bordje slaan we niet snel over. Ook de zeer smalle stukken bij Markelo zijn we gewoon boven gekomen, al moesten we soms de boel over een hek tillen of namen we een "boompje" mee. Om 08.45 uur begonnen en voor drie uur weer terug... en als eerste zijspan binnen. Waarom doe je het? Omdat het gaaf is en het rijden zoveel anders dan met een "solo"bike (wat we trouwens ook veel doen). Het samenwerken, het hangen in de bochten en de uitdaging maken het altijd weer leuk. Wie weet tot volgend jaar!
Plaats reactie