23-02-2014 Wilgenweard Wintermarathon 2014

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Nog ruim een maand tot de start van…
De Wilgenweard Wintermarathon


Een echte winter hebben we nog niet gehad. Toch is de voorbereidingscommissie alweer druk bezig met het organiseren van de negende Wilgenweard Wintemarathon 2014. De wintermarathon, die op Zondag 23 februari 2014 zal worden verreden, wordt georganiseerd door Wielerclub Cycling Lemelerveld.

Het is inmiddels de negende keer dat deze unieke 3-sterren mountainbiketocht onder de vlag van de NTFU zal worden georganiseerd. Ook deze editie streeft de organisatie naar een nog betere en mooiere tocht van een nog hoger niveau. Dit om de vele honderden deelnemers te kunnen laten genieten van een unieke mountainbiketocht door al even unieke natuurgebieden.

De Wilgenweard Wintermarathon voert de deelnemers door het schitterende Sallandse rivieren- en heuvellandschap van Regge en Vecht, Lemelerberg en Sallandse Heuvelrug.
Deelnemers kunnen kiezen uit 3 afstanden: 55, 75 en 100+ kilometer. De routes gaan voor 95% over onverharde paden die ruimschoots aanwezig zijn in de groene omgeving van de gemeentes Ommen, Hellendoorn en Nijverdal.

Sportieve uitdaging
Iedereen, of je nu recreant of wedstrijdrijder bent, jong of oud, man of vrouw, kan deelnemen aan deze unieke mountainbikebelevenis. En voor ieder type renner is er een passende afstand. Ook dit jaar zal er gestart en gefinisht worden bij het sportpark Heidepark aan de Verbindingsweg in Lemelerveld. Er kan gestart worden tussen 8.30 en 10.00 uur.

Tijdens de rit bestaat de mogelijkheid om de inwendige mens wat te laten bekomen bij één van de vier verzorgingsposten. Bij alle posten wordt er gratis een drankje of kleine versnapering verstrekt. Ook zijn bij alle verzorgingsposten mecaniciens aanwezig voor kleine noodreparaties.
Na de tocht bestaat er de mogelijkheid om te douchen en de fiets te reinigen op een speciaal ingerichte fietsen afspuitplaats. De inwendige mens kan worden versterkt met een heerlijke kop gratis snert
Meer informatie over deze tocht is te vinden op: http://www.wintermarathon.nl
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Ronald V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: di 8 november 2005, 22:21
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2013 /Specialized Stumpjumper HT 29
Contacteer:

Wij komen niet vaak naar het noorden voor een MTB-rit,..maar voor deze wel. Staat al in onze agenda's, en overnachting is geboekt.

Ik verheug me op een mooie 100km rit!
Jorisp
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 19 februari 2013, 17:58
Mijn mountainbike: Sensa sella

Hopelijk wordt het kwa weer weer net zo mooi als vorig jaar; was toen me eerste toertocht en zowel omstandigheden en organisatie waren toen super. Als het geen echte bagger omstandig heden worden zal gaan voor de 100km+ + mogelijk nog 20/40 km aanrijd route :)
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Present!
It never gets easier, you just go faster.
Foxhunter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 16 november 2009, 17:03
Mijn mountainbike: has a stiff upper lip and an attitude.

Ik hoop juist dat de omstandigheden niet zijn zoals afgelopen jaar. Wij waren onder de laatsten die de 100 wilden doen, maar het was echt spiegelglad. Zo glad dat het eigenlijk niet leuk meer was. Ik heb echt heel veel vervelende valpartijen gezien. We hebben uiteindelijk de 55 gedaan, maar daarvoor komen we niet naar Lemelerveld. Het was wel mooi, dat wel.
Dus als de weergoden het willen, zijn de omstandigheden zoals in 2012. Dan zijn mijn broer en ik erbij.
Gang is alles!
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Vorig jaar de 75 gedaan, samen met mijn broer.
We spraken af dit jaar de 100 te doen.
Ik heb er een hard hoofd in, dat hij dat zal redden. :-D
Maar goed, we zijn erbij. :-q

Van mij mogen diezelfde omstandigheden nog wel een keer.
Mede daardoor was het een tocht om niet te vergeten.
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Vroeg starten is de oplossing met sneeuw.
Dit jaar niet nodig. Ik verwacht een droog en snel parcours met een zonnetje bij 15 graden 8)
It never gets easier, you just go faster.
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Mag wel weer naar boven deze mooie tocht
It never gets easier, you just go faster.
colingraham
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 15:11
Mijn mountainbike: Cube GTC SL

anyone know what is the time limit to finnish this 100km tocht? often i start at back because of my slower moving wife, she does 55km i do 100km. Too busy for her to start near front because of all the super snel Dutchies streaming past her. So when i did the hoenderloo 75km tocht, the feeding/water pause control was closing down when i got there. I am not that slow, often end up in top 45% of the field.
-- if it not on Strava, it did not happen --
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

The track will be like this, ridden clockwise:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=pytgkrzuftqforyl" onclick="window.open(this.href);return false;
The first part has some climbing, after a break you get a roundtrip to Junne/Beerze. She can skip/cutoff that part. Or maybe not, it's a flat part so the speeds will differ less and your wife can keep up with you. A next part to skip/cutoff is at Hellendoorn. It's an option, I wouldn't recommend it because it's the nicest part of the day.
Ronald V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: di 8 november 2005, 22:21
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2013 /Specialized Stumpjumper HT 29
Contacteer:

Laten we niet te vroeg juichen, maar de weersvooruitzichten lijken uitstekend! Heel wat anders dan die sneeuw van vorig jaar. Zaterdag een rondje duurtraining bij jullie in de buurt,.zondag de Wintermarathon.

Laat het weekend maar komen!
colingraham
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 15:11
Mijn mountainbike: Cube GTC SL

Opperhoofd schreef:The track will be like this, ridden clockwise:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=pytgkrzuftqforyl" onclick="window.open(this.href);return false;
The first part has some climbing, after a break you get a roundtrip to Junne/Beerze. She can skip/cutoff that part. Or maybe not, it's a flat part so the speeds will differ less and your wife can keep up with you. A next part to skip/cutoff is at Hellendoorn. It's an option, I wouldn't recommend it because it's the nicest part of the day.
- debank! iets te denken.
-- if it not on Strava, it did not happen --
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Wat kan je +/- aan hoogtemeters verwachten op de 100+km?

Lemelerberg en Holterberg zitten hier toch in?
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Holterberg niet. Wel wat leuke klimmetjes, maar de uitdaging zit IMHO vooral in de afstand.

3 Klimmetjes bij de Lemelerberg. Als je de vaste route kent, je begint aan de westzijde en rijdt dan iets meer dan de helft, bij de Nieuwe Brug gaat de route naar de bossen bij Ommen. Daar is het vlak en is het draaien met die handel. Bij Beerze nog een paar leuke technische stukjes met een klein beetje hoogteverschil. Weer terug bij de Nieuwe Brug en dan is het langs de Regge naar Hellendoorn/Nijverdal. Daar zijn wat leuke stukken met ook wat klimmetjes, o.a. Sanatoriumlaan en bij het Ravijn. Dan is het naar Luttenberg en weer naar Lemelerveld.

Met de voorspelde zuidwestenwind (ZW4) kan het langs de Regge en het laatste stuk nog wel tegenvallen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

wulu schreef:Wat kan je +/- aan hoogtemeters verwachten op de 100+km?
Niet al te veel, zo'n 500 hm.
Volgens mijn Strava 2 jaar terug 505 hm http://app.strava.com/activities/20350970

Polar kwam op 416 hm uit.
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie