17/05/2014 - 7de HerderMarathon - Maarkedal (België)

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
De Herders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 13:40
Contacteer:

Waar: voetbalplein Vlaamse Ardennen - Tenhoutestraat - Schorisse (Maarkedal) België

Afstanden: 35km - 45km - 60km - 80km - 100km - 120km
Optielus: 6.5 km, mogelijk op alle afstanden; maximale afstand 126.5km

Starturen: 120km: 7u tot 9u - 80km, 100km: 7u tot 10u, 60km, 40km en 30km: 9u tot 14u - kids: 13u30

- tot 5 bevoorradingen
- gratis bewaakte fietsparking
- warme douches
- Herder pechdienst in samenwerking met Decathlon

Extra info: http://www.herdermarathon.be
Like: http://www.facebook.com/herdermarathon

In de komende weken zullen de afstanden en hoogtemeters nog correct worden ingevuld.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

ja dat is dus een heel mooie. Ik ga dit jaar weer eens starten.
Echt een aanrader als je kilometers in de benen moet zetten. De organisatie van bikers die weten wat je nodig hebt als biker maakt dit echt tot 1 vd best georganiseerde tochten. En het parkoer rondom Maarkedal is zeker de moeite waard. Met bergen als 'het beest' en het 'stekelvarken' als toppers.
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Dit was de ontdekking van het jaar 2013 voor mij. Schitterend daar. Dit jaar weer. Hopelijk ietsje droger dan vorig jaar.
It never gets easier, you just go faster.
Gebruikersavatar
De Herders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 13:40
Contacteer:

Dit weekend hebben we een verkenningstochtje gereden onder leiding van de parcoursbouwers van de meest zuidelijke lussen (Frasnes/Ellezelles).

Die lussen bevatten ook de meeste aanpassingen ten opzichte van de vorige edities. De aanpassingen aan deze lus zorgen er vooral voor dat we makkelijker last-minute shortcuts kunnen inleggen in geval van bagger tijdens de tocht. Op die manier besparen we jullie een modderachtige boswandeling. (Kwam voor nadat we vorig jaar ons Piet-gewijs de vraag stelden: Wat hebben we vandaah heleerd?)

Na de rit hadden bepaalde herders toch een vuile bike, maar dat waren dan ook diegene die met een vuile bike kwamen aandraven aan de start (meestal dezelfde, ahum). Het parcours lag er perfect bij, nergens bagger, hippieklim was perfect doenbaar (zelfs voor mij, met 200 fietskilometer op de 2014 teller). De houthakkers hadden langs een bospad wel een nieuw spoor achtergelaten met hun zwaarste materiaal (met bandbreedte van 1 meter!), maar niets dat voor problemen zorgt voor onze passage nu of straks in mei.

De boshyacinthen (ik ben geen tuinman, maar vermoed wel dat ik de juiste benaming gebruik) stonden volop in bloei en zorgden voor een sprookjesachtig blauw tapijt in de bossen. Daar zullen de deelnemers niet van kunnen genieten, maar boshyacinthen zullen toch het laatste van jullie zorgen zijn tijdens de Herdermarathon.

Onnodig misschien maar ik wil het er nog aan toevoegen: ik heb afgezien!

Hier kan je enkele foto's bekijken van onze verkenning: http://www.herders.be/fotos/2014/0412.html
Speedy G.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 7 maart 2012, 17:39
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 XXL 2012 & project X - Santa Cruz Tallboy XXL carbon 2013

Jammer maar ook dit jaar ga ik deze moeten missen.
Gebruikersavatar
De Herders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 13:40
Contacteer:

Onze Sponsor Decathlon organiseert een gratis technische workshop “hydrauliek en vorkonderhoud” om 15u, aan de inschrijving. Op deze manier willen ze de technische expertise van het Decathlon Service Center in de kijker zetten. Er zijn slechts 10 plaatsen ter beschikking!

Voorwaarden tot deelname:
- Uiteraard: aanwezig (kunnen) zijn! Zaterdag 17 mei om 15u, aan de start. Hou dus rekening met je aankomstuur!
- een méér dan gemiddelde interesse in het technisch onderhoud van je bike

Aanmelden voor deze workshop? Stuur een mailtje naar jeroen@herders.be - met een kort woordje motivatie.
cyclomania
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 323
Lid geworden op: do 13 juni 2013, 15:13
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 7.9

Iemand nog tips voor een niet al te dure overnachting in de buurt ?
Gebruikersavatar
De Herders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 13:40
Contacteer:

Het boodschappenlijstje voor de bevoorradingen werd ingediend! We voorzien alweer een breed aanbod van zoets en hartigs, met dit jaar een paar nieuwe snoepjes Glimlach.

Enkele cijfertjes? 750+ liter cola, 2000+ suikerwafels, 1500+ madeleinekes, 1500 pim’s, .. Voor het opbouwen van onze 5 bevoorradingen, inclusief tenten, tafels, voorraden, etc., zijn twee vrachtwagens en twee aanhangwagens nodig.

Er zijn nog enkele plaatsen vrij voor de gratis technische sessie “hydrauliek/onderhoud van de vork”, georganiseerd door Decathlon, om 15u. Meld je snel aan via jeroen@herders.be!
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Wat ziet het er lekker uit voor komende zaterdag!!!
It never gets easier, you just go faster.
Gebruikersavatar
De Herders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 13:40
Contacteer:

Voor elke afstand werd opnieuw een overzichtskaartje toegevoegd op de website.
http://www.herdermarathon.be/120km.html
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 591&type=1
cyclomania
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 323
Lid geworden op: do 13 juni 2013, 15:13
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 7.9

Vandaag de 80 Km gereden, in een woord: Super!
Het weer werkte wel mee natuurlijk maar de tocht is ook super geregeld en de omgeving is uitdagend (voor mij dan) en mooi om te rijden. Wat mij betreft echt een aanrader
Gebruikersavatar
like.dirt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 18:30
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel 3 bbq 2017 / F29 carbon 2 2013
Contacteer:

Gister de 120 km gereden was weer een geweldige dag :-q
Met 1 poot kun je zeker fietsen !!!
Gebruikersavatar
De Herders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 13:40
Contacteer:

Foto's Sportograf staan online:

http://www.sportograf.com/nl/shop/event ... -Marathon-" onclick="window.open(this.href);return false;

Blijkbaar was het niet altijd even gemakkelijk de stickers op de helm te scannen en zijn er veel ongesorteerde foto's. Daarom kan je ook altijd naar foto's zoeken in een bepaalde categorie (bvb niet gesorteerd: 18km voor de finish) in een bepaalde tijdsperiode (van 13.00 uur tot 13:30 uur)
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 1 december 2008, 23:41
Mijn mountainbike: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapierre Zesty 514
Contacteer:

In 2010 had ik de Herdermarathon (de 45 km) al eens gereden, maar sindsdien was ik hier niet meer geweest. Maarkedal ligt ook niet vlak bij de deur en deze streek is voor mij van een zwaar kaliber! De Herders kennen geen genade voor hun schapen! Het gezelschap van m'n maat heeft me gemotiveerd om door te zetten. We reden "maar" de 60 km en een verhaaltje daarover kan je hier lezen! Het staat ook op m'n site mtbwijzer.be waar de route te bekijken is op Google-Maps. Hetzelfde kan u nog eens vinden op m'n blog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Smoelenboek van De Papegaai Bike Team Stabroek
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog en m'n site * Winterkalender 2013-14 * ???
Nieuws uit Vlaanderen: surf ook eens naar http://www.mtb-you.be" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.mtb-you.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en buienradar B NL en StrammerMax’s Papegaaienblog
Gebruikersavatar
like.dirt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 18:30
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel 3 bbq 2017 / F29 carbon 2 2013
Contacteer:

Zal wel aan mij liggen, maar ik krijg alleen een paar impressie foto's te zien !
Mijn nummer kan die ook niet vinden. :~
Met 1 poot kun je zeker fietsen !!!
Plaats reactie