26-10-2014- Kacheltocht-Nederweert

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
americaneagle96
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: za 7 september 2013, 16:18
Mijn mountainbike: cube acid

Afstanden 28,36,52,60 km uitgepijlde routes bosrijke omgeving.Inschrijving Le Winne,Boeket 6,Nederweert inschrijven tussen 8.30 en 10.00 uur.Er is een bewaakte fietsenstalling aanwezig.Inschrijfgeld ntfu leden 4,00 euro niet leden 5,00 euro.De kacheltocht gaat door natuurgebieden van Brabants Landschap.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Wegens gebrek aan wat anders zal ik deze waarschijnlijk wel rijden mits mijn schouder herstelt is van de valpartij van gisteren.
tyodeblyo
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 2 oktober 2017, 21:34

Ik heb vandaag de 52 kilometer gefietst. Leuk stukje fietsen, goed uitgezet en prima verzorgt!
tyodeblyo
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 2 oktober 2017, 21:34

Whaha maar niet die van 2014..
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

tyodeblyo schreef:Ik heb vandaag de 52 kilometer gefietst. Leuk stukje fietsen, goed uitgezet en prima verzorgt!
Zou je mij de gpx willen bezorgen ?
Ik woonde vroeger in die regio, zou hem eens willen narijden wanneer ik mijn ouders bezoek.

Alvast bedankt

Dirk
Info@adventurebybike.be
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

De 60 gereden. Als inwoner van Weert leuk om niet vroeg uit bed te hoeven, maar route is al jaren uitgezet over de vaste routes (althans, 80% ervan). Er is wel meer uit te halen in deze omgeving, maar ik denk dat het een vergunningskwestie is....
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

endorfin schreef: Zou je mij de gpx willen bezorgen ?
Ik woonde vroeger in die regio, zou hem eens willen narijden wanneer ik mijn ouders bezoek.

Alvast bedankt

Dirk
Info@adventurebybike.be
Een beetje zoeken op Strava of Garmin Connect en je hebt een GPX zo gevonden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Voor de geinteresseerden:
Morgen (voor het eerst op zaterdag denk ik) is de 2019 versie van deze tocht.

Afbeelding
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Morgen maar eens kijken daar. Heb in die richting nog nooit gefietst.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
PaganiProductions

ik heb ook gereden en uitgereden in totaal 3.24 uur met erheen rijden van ns station weert.
Veel singletracks met weinig hoogtemeters maar niet verkeerd om te rijden.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Ikzelf vond het aantal singletracks wat tegenvallen, er zitten er veel meer in dat gebied (zag ik). Wellicht vergunningen zaak...
Wel een razend snelle route, gravel+zandweg voor de rest.
Inderdaad, hoogteverschillen vindt je daar minder.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Voor hoogtemeters moet je hier inderdaad niet zijn. De 2 heuvels bij het keelven (vlak voor de pauzeplek van 52 en 60 KM) zijn letterlijk de enige klimmetjes.
Veel voorgaande edities waren met veel modder (en vorig jaar zelfs redelijk wat stof), maar de route was pijlsnel vandaag. De snelsten op strava redelijk de 60KM met 30KM/u gemiddeld. Dat zijn eigenlijk geen mountainbike snelheden meer. Lijkt meer boswielrennen. Maar voor een keer wel leuk.
En de singletracks. Ik ken het gebied op mijn duimpje en we hebben weinig/geen mooie singletracks gemist in de directe nabijheid van de route.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Gister ook deze tocht gereden. Was inderdaad erg snel en heb de 60km voor mijn doen snel gereden. Was een leuke verder, niet uitdagend maar wel afwisselend en mooi. Fiets nooit in die hoek, dus alles is nieuw

Las bij een eerdere tocht dat het veelal vaste route was. Had nu verwacht dat het meer buiten de routes zou lopen, vanwege de tekst over samenwerking/toestemming Brabants Landschap. Maar nog steeds veel vaste route.

En de uitpijling kan ook wat beter. Op langere rechte stukken heel weinig pijlen, bij kruisingen van paden hingen vaak geen pijlen en pijlen hingen soms na de bocht pas.

Verder goed verzorgd en genoten van de route en het mooie weer.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

@FranX78: dan heb ik het mis, het leek af en toe dat er op de langere rechte brede paden nog singletracks uitkwamen (rechte singletracks). Maar ik ken het gebied ook totaal niet.

@deefdeef: 4 jaar geleden 35km gereden..... 20km te weinig, ook pijl gemist. Ik kwam uit op de retour route. Daarom probeer (vragen) ik meestal een track te bemachtigen. Of ik gebruik die van het jaar eerder, vaak lijkt het er veel op.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@wpee: dat geloof ik ja, want er zaten deze keer 2 of 3 momenten in dat je een pad in beide richtingen reed.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Plaats reactie