15-03-2015 Bar-End Toertocht, Hoenderloo

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik heb een KNWU pasje telt dat ook?
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Rayb81 schreef:Ik heb een KNWU pasje telt dat ook?
Dacht het wel. Probeer het.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Goed georganiseerde tocht. Prima uitgepeild. Wel saai vond ik. Veel paden, weinig singletracks. And lots of mul zand. Zo'n 450 hoogtemeters. (75km)
Laatst gewijzigd door Dtcrobin op zo 15 maart 2015, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

+1

Route was zeker niet spannend, wel een leuke training om km's te maken. Vond drukte ook erg meevallen. Onderweg vanochtend regen maar geen drup gehad op de fiets!! :-q
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Prima rondje voor een duurtraining. Al het gehobbel, vooral op de hei, deed me wel naar een fully verlangen.. Heb ik nu finaal de 1e verzorging bij de 75 gemist? Had geen tellertje en het duurde en duurde maar. Na 2 krentenbollen ging het laatste stukje weer aardig en was ik er ook zo. Zag wel vlak voor de verzorging een soort freeride parcours. Klein stukje meegepikt maar wilde niet afdwalen in onbekende omgeving. Zag er wel cool uit. Iemand enig idee waar dit was er hoe er te komen?
Den-Sas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 17:42
Mijn mountainbike: Specialized Epic /Cube Ams pro

Inderdaad weinig spannends en veel lange brede paden, de 55km gedaan en had na ik denk een km of 40 de eerste pauze. Wel wat laat vind ik persoonlijk.
peterreuvers
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: za 8 december 2012, 13:15
Mijn mountainbike: Cube pro 29er

Mooie tocht gefietst vandaag zonder asfalt helemaal top!
Goed uitgepijlt, mooie singletracks en prima organisatie!
ErikR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 17:29
Mijn mountainbike: GT+Surly

De eerste Pauzeplaats voor de 75 zat op de heide, nog voor Radio Kootwijk. De 35 en 55 hadden één Pauzeplaats, bij Beekbergen. Voor de 55 en 75 was er bij de oversteekplaats aan de Otterloseweg water beschikbaar.
XC-Mike schreef: Zag wel vlak voor de verzorging een soort freeride parcours. Klein stukje meegepikt maar wilde niet afdwalen in onbekende omgeving. Zag er wel cool uit. Iemand enig idee waar dit was er hoe er te komen?
Dat freeride parcours is 'Baantje Boer de Vries'. Het heeft een aantal keer in de toertocht gezeten. Nu is er zoveel in gegraven en aan geklust (schansen, diepe kuilen) dat het niet verantwoord meer is daar 1000 man overheen te sturen. Je kan het vinden naast Het Leesten.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Ik kan het wel verklaren waarom er weinig singletracks waren.
In het verleden had ik die ingebouwd en toestemming gekregen van SB en GL
Maar steeds meer worden deze stukken verboden cq dicht gegooid.
Het laatste stuk mag alleen nog maar over de bestaande route.
De vergunningen kregen we (BarEnd) pas op het laatste moment voor elkaar.

Zo'n tocht kan je gewoonweg niet de volle lengte aan singletracks aanbieden.

Zelf de 55km gefietst en mag mijn collega Erik wel een compliment geven.

Ik heb wel genoten :tong :-q
Laatst gewijzigd door RobSter op zo 15 maart 2015, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Net terug van de 75km.

KNWU pasje gold ook en kreeg zelfs 2 euro korting :P

Toertocht zelf allemaal prima geregeld. (en het was erg rustig, bijna niemand gezien)
Parcours was niet veel soeps, heel veel zandpaden en paden waar paarden lopen. (soort verlengde Apeldoorn route)

Het parcours van de Eerbeek toertocht was 10x leuker, dat was wel bijna allemaal singletrack.

Wel lekker gereden in een mooie omgeving, bedankt!
Laatst gewijzigd door Rayb81 op zo 15 maart 2015, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Vond het helaas ook een erg saaie tocht...laatste stuk ging nog iets maar ik zal hem de volgende x niet meer rijden.
Veel brede paden en weinig spannend of afwisselend terrein.
Resist much, obey little.
Gebruikersavatar
HansH
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 00:10
Mijn mountainbike: Specialized, Genesis, Salsa

De 75 gereden op de starre Salsa.
Lekker gefietst, en pannenkoeken met stroop bij de eerste verzorgingspost helemaal top :-q
http://www.xbionic.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated.
Gebruikersavatar
Redbulletje
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 11 november 2013, 12:10
Mijn mountainbike: Redbull NPL Altanium 6013 Marathon + Cross Hybride

Jammer dat het MTB'en hier in de omgeving (van apeldoorn e.o) dusdanig wordt ingeperkt dat de lol er wel vanaf gaat.
Heb de route gereden, maar gefietst met een zeer groot verlangen naar het oude! Het eerste stukje en laatste stuk was wel als vanouds, waarbij ik bijna gespietst werd door een van de bomen vlak voor dat korte klimmetje.

Organisatie bedankt!
ps...wellicht een idee om de frequentie naar beneden bij te stellen of samen te doen met de adelaar, perhaps?
''If you don't know where you going, any Road Will take you there''
Viper53
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 februari 2012, 00:06
Mijn mountainbike: santos 4.29 belt drive

wij hebben de 55km gefietst vandaag ,ik heb nog nooit zoveel paardepaden gefietst in een mtb toertocht erg veel rechte stukken gewoon erg saai en vervelend de verzorging post was op 37,5 km veel te laat natuurlijk , je kunt wel zeggen dat staatsbosbeheer hier geen vergunning voor geeft maar we hebben hier ook gefietst maar dan via de tocht van eerbeek en die kregen wel toestemming en die hadden toch wat meer fantasie in de tocht misschien moet die route uitzetter van eerbeek hier ook is aan de slag, nee wij gaan deze tocht ook maar niet weer fietsen.
No Chain driver
ErikR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 17:29
Mijn mountainbike: GT+Surly

Zoals Rob al aangaf wordt het telkens moeilijker de benodigde vergunningen te krijgen. De mooie singletracks zijn er absoluut in deze omgeving, het probleem is alleen dat je zonder vergunningen geen evenement kan en mag organiseren. Doe je dat wel, dan weet je zeker dat het je laatste tocht ooit was en dat je verder wordt verwezen naar de vaste mtb-route.
Bij het vergeven van de vergunningen zijn de landeigenaren steeds minder vrijgevig: mountainbikers worden door hun gezien als veroorzakers van onrust en problemen. Bij de diverse landeigenaren (o.a. SBB, Gelders Landschap) komen regelmatig klachten over mountainbikers binnen: Mountainbikers rijden (te) hard door het bos, laten mensen en dieren schrikken, laten afval achter, enzovoorts. Het gevolg hiervan is dat we - nog - wel een vergunning krijgen, maar dan een waar expliciet in vermeld staat waar wel en niet gefietst mag worden. De singletracks gaan er als eerste aan! Door het gedrag van onze collega-fietsers zitten wij als toertochtorganisatie en jullie als mede-mountainbikers dus met de gebakken peren.

Kortom: laat hetgeen hierboven staat goed op je inwerken en neem je verantwoordelijkheid. Gedraag je in het bos, zodat wij er allemaal nog lang van kunnen genieten en dat wij als mountainbikevereniging weer een mooie en uitdagende toertocht kunnen en mogen organiseren, zoals we dat altijd hebben gedaan.
Plaats reactie