15-03-2015 Bar-End Toertocht, Hoenderloo

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
Redbulletje
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 11 november 2013, 12:10
Mijn mountainbike: Redbull NPL Altanium 6013 Marathon + Cross Hybride

hey was er geen fotograaf? niet gezien althans.......nog meer gemist dus :wink:
''If you don't know where you going, any Road Will take you there''
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Ben zelfs terug gefietst maar heb er geen gezien :-(
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Vlak voor het eind stond een dame foto's te maken. Maar ik denk dat dat voor Bar end is, zag er niet uit als een vakfotograaf.
powerbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: za 19 januari 2008, 19:01

Ik herken me eigenlijk niet zo in de kritiek op deze tocht. Tuurlijk waren er wat meer grotere paden maar dat is met de drukte eigenlijk wel prima. Volop kansen om in te halen danwel ingehaald te worden zonder dat je elkaar in de weg rijdt.

Op de 75 km. had je een veelheid aan variatie qua landschap. Vergezichten rondom Hoog Buurlo, zicht op Radio Kootwijk en het dichtere bosgebied rondom Spelderholt. Daarnaast was nagenoeg de gehele route onverhard. Geen slootkanten-werk op de Veluwe. Mooi toch ?

Met betrekking tot Staatsbosbeheer en het Geldersch Landschap. Ik merkt dat deze organisaties in Apeldoorn al jarenlang klagen over de mtb-ers. Ik lees dit nu weer. Ben bang dat we daar met de huidige organisatie niets meer aan gaan veranderen. Jammer.

Resume: Heerlijk tochtje, prima verzorging op beide posten. Vrijwilligers bedankt. Ik heb genoten!
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Als ik het allemaal zo lees, dan begint NL een zielig MTB-landje te worden. Teveel baasjes die vergunningen moeten afgeven. Vandaag in Thuin (BE) niks gemerkt van vergunningsdrift: zelfde uitdagende parcours als voorgaande jaren met hier en daar een scherp randje. Zonde dat NL kapot gereguleerd wordt voor de mooiere natuursporten (daaronder valt dus NIET wandelen).
It never gets easier, you just go faster.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

powerbiker schreef:Op de 75 km. had je een veelheid aan variatie qua landschap. Vergezichten rondom Hoog Buurlo, zicht op Radio Kootwijk en het dichtere bosgebied rondom Spelderholt. Daarnaast was nagenoeg de gehele route onverhard. Geen slootkanten-werk op de Veluwe. Mooi toch ?
Dat is nu precies wat er toe doet. Het zijn immers toertochten. Het is niet op de eerste plaats een sportief gebeuren met uitdagingen en spannende singletracks. Daartoe dienen wedstrijden en marathons.
Voor mij mogen de vergunning verstrekkers hier aan vast houden en die dat nog niet doen daar toe overgaan.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Zoals al eerder aangegeven, kan Bar end niet samen met de Adelaar 1 (of liever 2) super mooie tocht regelen ipv 4 tochten? Is er geen mogelijkheid tot 1 mooi parcour van 35km en organiseer een marathon (meedere rondjes rijden)?

Ik vind het echt zonde dat de tochten nu neerkomen op 75km zandpad, met uitdagende klim en de een paar schaarse singletracks. Je hebt hier in ieder geval minder klachten of vervelende hardfietsers die mensen afnijden en dergelijke, want dat gaat moeilijk op zandpaden ;-) Gelukkig hebben we de full res foto's nog die je per gratis per mail ontvangt! Of wacht....
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Tsjibiti schreef:
powerbiker schreef:Op de 75 km. had je een veelheid aan variatie qua landschap. Vergezichten rondom Hoog Buurlo, zicht op Radio Kootwijk en het dichtere bosgebied rondom Spelderholt. Daarnaast was nagenoeg de gehele route onverhard. Geen slootkanten-werk op de Veluwe. Mooi toch ?
Dat is nu precies wat er toe doet. Het zijn immers toertochten. Het is niet op de eerste plaats een sportief gebeuren met uitdagingen en spannende singletracks. Daartoe dienen wedstrijden en marathons.
Voor mij mogen de vergunning verstrekkers hier aan vast houden en die dat nog niet doen daar toe overgaan.
Dat is dan einde toertocht.
Resist much, obey little.
Bob de Bouwer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: za 7 januari 2006, 20:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert
Contacteer:

Ik ben het helemaal eens met Powerbiker. Je kan nog zoveel fantasie hebben, en alle bestaande singletracks willen gebruiken, maar als het niet kan/mag, houdt het gewoon op. Het is en blijft een prachtige omgeving die lang niet overal te vinden is in Nederland. En ja, het waren veel brede, lange paden. Who cares. Ik heb er een geweldig effectieve 3u duurtraining van gemaakt. Ik heb overigens nog niemand horen klagen over onbenullig inhalen.... :~ Kortom; dit parcours is uitermate geschikt voor grote aantallen deelnemers. Het is ook niet snel goed. De stop te laat, te veel mul zand... Zucht. We mogen blij zijn dat er nog verenigingen zijn die nog een tocht willen organiseren. Zeker die 70 km aanbiedt. Want een pens werk is het zeker. Hoeveel vrijwilligers hebben jullie geteld?? Ik heb in ieder geval enorm genoten. Maar dat doe ik al snel buiten op mn mtb in de natuur :D èn kan genieten van een goed gepijlde tocht. Dat mag ook wel eens gezegd worden :-q . Ik hoop dat de vereniging nog het enthousiasme heeft om volgend jaar weer te organiseren. Ook al is het parcours exact hetzelfde; ik ben er weer bij. Ik hou trouwens wel van afwisseling na de stortvloed van singletracks in Eerbeek :tong.
Alleeez on y va!!
Gebruikersavatar
Redbulletje
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 11 november 2013, 12:10
Mijn mountainbike: Redbull NPL Altanium 6013 Marathon + Cross Hybride

hey Bob, je vergeet de kou !!

Nondeju, wat was die oosterse wind koud zeg, Siberisch koud :tong

Maar.... je hebt wel een punt(je). Kritiek is snel & makkelijk gegeven.
Onverlet blijft dat je met de andere geluiden ook iets kunt/moet doen. Hieruit zal je een conclusie moeten trekken, zodat de balans weer wordt hervonden (win/win situatie).

Naar alle waarschijnlijkheid zal het uiteindelijk allemaal weer om geld draaien - ben ik bang.
''If you don't know where you going, any Road Will take you there''
molenaars
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 4 maart 2011, 12:21

Organisatie Bar end het was een mooie tocht, bedankt daarvoor!
Was toch genieten, goed te rijden, prachtig bos! en wat voor alternatieve zijn er voor mij als Amsterdammer? Schoorl? Amerongen? dat haalt het toch niet bij deze tocht! Nee ik kan mij geheel niet vinden in de kritiek van lange paden en zand! Zou elke week wel zo willen rijden! Prachtig droog! Nee voor mijn niks dan lof!
Gebruikersavatar
MLW
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 00:09
Mijn mountainbike: Epic 29er

Bob de Bouwer schreef:Ik ben het helemaal eens met Powerbiker. Je kan nog zoveel fantasie hebben, en alle bestaande singletracks willen gebruiken, maar als het niet kan/mag, houdt het gewoon op. Het is en blijft een prachtige omgeving die lang niet overal te vinden is in Nederland. En ja, het waren veel brede, lange paden. Who cares. Ik heb er een geweldig effectieve 3u duurtraining van gemaakt. Ik heb overigens nog niemand horen klagen over onbenullig inhalen.... :~ Kortom; dit parcours is uitermate geschikt voor grote aantallen deelnemers. Het is ook niet snel goed. De stop te laat, te veel mul zand... Zucht. We mogen blij zijn dat er nog verenigingen zijn die nog een tocht willen organiseren. Zeker die 70 km aanbiedt. Want een pens werk is het zeker. Hoeveel vrijwilligers hebben jullie geteld?? Ik heb in ieder geval enorm genoten. Maar dat doe ik al snel buiten op mn mtb in de natuur :D èn kan genieten van een goed gepijlde tocht. Dat mag ook wel eens gezegd worden :-q . Ik hoop dat de vereniging nog het enthousiasme heeft om volgend jaar weer te organiseren. Ook al is het parcours exact hetzelfde; ik ben er weer bij. Ik hou trouwens wel van afwisseling na de stortvloed van singletracks in Eerbeek :tong.
+1

Ik kom wekelijks in dit gebied en er zijn zeker veel mooiere en uitdagende paden te vinden, maar daar is simpelweg geen vergunning voor. Binnen de mogelijkheden heeft Erik denk ik een heel afwisselende tocht neergezet. Lekker fietsen en genieten van de natuur. Mooi gebied en voor iedereen de ruimte.
Eerbeek vorige week was prachtig, maar dat was ook vaak een optocht, zonder mogelijkheid netjes in te halen.

Laten we genieten van wat er nog is. 75km met 500hm, ik vond 'm prima!
Het ligt altijd aan de banden!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Nielsefiets schreef:
Tsjibiti schreef:Dat is nu precies wat er toe doet. Het zijn immers toertochten. Het is niet op de eerste plaats een sportief gebeuren met uitdagingen en spannende singletracks. Daartoe dienen wedstrijden en marathons.
Voor mij mogen de vergunning verstrekkers hier aan vast houden en die dat nog niet doen daar toe overgaan.
Dat is dan einde toertocht.
Dat zou kunnen maar dan voor die een toertocht rijden alsof het een sportieve prestatierit is.
En dan is dat ook niet erg. Ik ken er heel wat die dat smalle draaien en keren met opgefokte jakkerende deelnemers niet zien zitten en er zelfs om wegblijven.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wellicht hebben de 50km rijders minder saaie lange zand/paarden paden gehad en zich daarom niet herkennen in de klachten van de 75km rijders...

Tocht was zoals ik al zei een soort verlengde Apeldoorn route.
Niets mis mee want die rijd ik ook regelmatig als training.
Gebruikersavatar
MLW
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 00:09
Mijn mountainbike: Epic 29er

Het mulle stuk tegen de wind in op de 75 was niet mijn favoriet nee ;-)
Het ligt altijd aan de banden!
Plaats reactie