24-10-15 - Bergen op Zoom - Mellowbikers Saturday Night Ride

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Mellowbikers “Saturday Night Ride”

Zaterdag 24 oktober kunnen we ons weer opmaken voor de Mellowbikers Nightride. De Mellowbikers zijn fulltime mountainbikeverslaafd en hebben ook dit jaar weer een 5-sterrenroute gemaakt in de BoZ-Arena! Het evenement is verschoven naar de zaterdag en is dit jaar geïnspireerd door Saturday Night Fever. Iedereen kan dus funky discoaccenten verwachten, in het donkere bos en tijdens de gezellige Après-Bike.

De huisgemaakte trail bevat heidelandschap, smalle bospaadjes, singletracks, hoog opgeschoten grasstukken, dennenbos, pittige heuveltjes en paden met wortels. In het pikkedonker waan je jezelf soms in een onbewoonde wereld.

“Saturday Night Ride” Op deze manier krijgen deelnemers die van ver moeten komen ook de gelegenheid om de ware spirit van het Nightbiken te ervaren. De Mellowbikers gaan weer doen waar ze goed in zijn, op een zorgvuldige en veilige wijze hun Nightride organiseren. Kenners geven deze Nightride een zeer hoge waardering, ook dit jaar zullen alle leden het evenement weer tot een groot succes maken.

Je kunt zaterdag 24 oktober vanaf 19:00 uur starten, de route is 25km, binnen de grenzen van de gemeente Bergen op Zoom.
Voor de sportievelingen is het mogelijk de route twee keer achter elkaar te rijden.
Mits je vroeg start en over een goede conditie beschikt, vanaf 21:00 uur mag er immers niet meer gestart worden.
Als je dus bij het vallen van de avond start heb je de mogelijkheid de route twee maal te rijden om totaal 50km Nightbiken op de teller te zetten! De route is ook nog eens 99% in het bos, het gaat om de reis, niet om de bestemming…
Na afloop is het mogelijk om je mtb af te spuiten. Ook is er een bewaakte fietsenstalling en alle deelnemers kunnen na de tocht rekenen op kop verse Chouffe-Biersoep.

Laten we het simpel houden, de zesde editie van de Mellowbikers Nightride is voor de één een ontdekking en voor velen inmiddels een traditie. Ben jij klaar voor de Saturday Night Ride en wil je met een zo groot mogelijke grijns op je bakkes door het donkere bos biken? Dan is dit jouw kans! Na de Bike- Fever is er een gezellig discofeest bij de Stayokay, wie wordt de koning van de dansvloer?
Mellowbikers Saturday Night Ride
Startlocatie: Stayokay Bergen op Zoom
Starttijd: 19:00 - 21:00
Voorinschrijving: 10,- (inschrijven op de dag zelf niet mogelijk, enkel voorinschrijving)
Afstand: 25 km of 50 km
Deelnemers: max 300
Overnachten? De startlocatie Stayokay Bergen op Zoom is een mtb-vriendelijke accommodatie in het hart van de Brabantse Wal. Vanuit deze locatie start wekelijks de zondagse Let’s Ride van de Mellowbikers. Mocht je willen overnachten na de rit, mail even met bergenopzoom@stayokay.com voor het speciale Nightridetarief!
Zodra er ingeschreven kan worden zal dit via deze weg kenbaar gemaakt worden.
Zetten jullie de datum alvast in jullie agenda?

Groet,
De Mellowbikers
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Staat genoteerd en de Kaaimannen zijn inmiddels ook verwittigd deze datum met rood in de agenda te noteren :D
Verheug me weer op de Chouffe bier-soep :bier: :-q
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Cool! Sja, vaste gasten inmiddels :-q De route heb ik vandaag voor de eerste keer gereden, hulde voor Viperworldcup die de route in elkaar heeft gezet, de eerste 10km zijn zeker niet gemakkelijk. Veel draaien en keren, heel tof! Het wordt geen "snel rondje" en voor velen een uitdaging om op tijd aan de tweede ronde te kunnen starten schat ik zo in :winkie:
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
patje s
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: di 23 november 2010, 09:45

spijtig dat het een zaterdag geworden is nu staat hij samen met de night ride van Asten en ook Eerbeek staat op de zelfde avond op de kalender dit word een moeilijke keuze
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Keuze?: wil je nightbiken over een uitdagende route die 99% door het bos gaat tijdens een bewust kleinschalig gehouden evenement of met de massa mee in Eerbeek... (wat ook tof kan zijn weet ik uit ervaring maar is toch echt een totaal ander event)
Voor ieder wat wils zou ik zeggen, volgens mijn informatie is Eerbeek overigens 1 x per twee jaar en wordt de keuze al iets eenvoudiger.
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Mamba
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 februari 2014, 22:52
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy Lt

Gaaf, even in de gaten houden wanneer ik in kan schrijven..;-)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik schrijf me bij deze in ieder geval in. Wordt sowieso weer eens tijd dat op de Brabantse Wal kom fietsen, was veel te leuk daar.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Ninetech
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 481
Lid geworden op: do 18 augustus 2011, 12:34
Mijn mountainbike: Blauw Biggetje

Is er een verwachting qua opening vd inschrijving? Dan zet ik die namelijk ook in de agenda ;)
"Dont be fat and ugly, just be ugly!"

Alpe d'HuZes 2014: 6x
Alpe d'HuZes 2015: 5x Team 'Lachend naar Boven'
Tdam789
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 2 november 2014, 10:41

Dit is een leuke om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 1 december 2008, 23:41
Mijn mountainbike: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapierre Zesty 514
Contacteer:

Ik heb de informatie van de nightride doorgegeven voor opame in de kalender van http://www.mtb-you.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.mtb-you.be" onclick="window.open(this.href);return false; ! Na controle en goedkeuring door de site-admin komt de tocht dan in de loop van deze week in de kalender te staan. Grts.
Nieuws uit Vlaanderen: surf ook eens naar http://www.mtb-you.be" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.mtb-you.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en buienradar B NL en StrammerMax’s Papegaaienblog
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Dank StrammerMax, we rekenen natuurlijk weer op jouw komst, we rollen de groene loper uit voor je!
De route is "Classic Mellowbikersstyle" (thanks Viper), om de rit exclusief te houden gaan we voor max. 250 deelnemers. Chouffesoep is terug van eigenlijk nooit weg geweest :bier: :winkie:
De voorbereidingen zijn dus in volle gang :winkie:
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Gebruikersavatar
patronics
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: za 12 november 2011, 19:58
Mijn mountainbike: 2018 S-Works Custom

Lijkt me leuk, ik zal eens kijken of ik mee kan.
2018 S-Works Epic XX1
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Wanneer opent de inschrijving? :winkie:
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

nielsvo schreef:Wanneer opent de inschrijving? :winkie:

NU! :-q

http://www.ntfu.nl/Kalender/Tochtdetails.aspx?id=40875
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Ingeschreven! Verheug me al op de Chouffe soep :bier: :-q
Plaats reactie