10-10-2015 - Ermelose ATB Tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
atbking
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 17 februari 2008, 13:20
Mijn mountainbike: specialized epic 29 er 2012

Iemand enig idee hoeveel verzoringsposten er op de 100 km zitten?
Dit ivm wel of geen kameel op de rug :D
Als de benen van zondag bb hersteld zijn wil ik hem nog wel even mee pakken :-q
When nothing goes right go left
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Vorig jaar waren er wel 4 dacht ik. De meest memorabele was degene waar een man-op-leeftijd honderden broodjes met ei en spek aan het bakken was!
Op circa 90km was er ook nog een post, welke voor mij wat onverwacht kwam, zo bijna op het einde.

Die camelbak is dus niet strikt noodzakelijk wat dat betreft. (Al rij ik er wel altijd mee :) )
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
JVCbike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 november 2011, 20:06
Mijn mountainbike: KTM Ultra 1964

http://youtu.be/PglL4kRLQiw" onclick="window.open(this.href);return false; Een van de leukere stukjes vind ik zelf, langs de Hierdense beek.
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

atbking schreef:Iemand enig idee hoeveel verzoringsposten er op de 100 km zitten?
Dit ivm wel of geen kameel op de rug :D
Als de benen van zondag bb hersteld zijn wil ik hem nog wel even mee pakken :-q
Op de 100 kilometer zijn 4 verzorgingsposten die wat ons betreft goed verdeeld zijn over de totale afstand.
Wij verwachten dat je nog lang na zult praten (als je van de partij bent aanstaande zaterdag) over stop 2.
We zeggen nog niet wat je daar te wachten staat maar denken wel dat het een bijzondere stop is.
atbking
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 17 februari 2008, 13:20
Mijn mountainbike: specialized epic 29 er 2012

VWV ATB schreef:
atbking schreef:Iemand enig idee hoeveel verzoringsposten er op de 100 km zitten?
Dit ivm wel of geen kameel op de rug :D
Als de benen van zondag bb hersteld zijn wil ik hem nog wel even mee pakken :-q
Op de 100 kilometer zijn 4 verzorgingsposten die wat ons betreft goed verdeeld zijn over de totale afstand.
Wij verwachten dat je nog lang na zult praten (als je van de partij bent aanstaande zaterdag) over stop 2.
We zeggen nog niet wat je daar te wachten staat maar denken wel dat het een bijzondere stop is.

hahaha top ga maar is even met het thuisfront overleggen :tong
When nothing goes right go left
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

De 100km blijft wel boeien. Als ik op de site van de club kijk dan lijkt het erop dat de 100 eerst een lus van 40km maakt en dan de route van de 60 mee pakt. Dan zou je dus eerst die lus van 40 kunnen maken en dan als nog beslissen om bvb de 35 er aan te plakken Ipv de 60. Heb ik dat juist gezien of komt de lus van 40 na de 60?
V-biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: za 25 januari 2014, 20:22
Mijn mountainbike: Focus Raven

@"Rolla78"

bieden ze in Ermelo zelfs keuze uit 4 routes , wil jij nog graag een tussenliggende afstand van 75km rijden ? ?
Dit is je kans om een keer een 100km te rijden.
Het gebied heeft geen ellenlange klimmen, dus je trapt de kilometers "zo weg" ,zeker omdat er ook nog eens voldoende pauzeplekken zijn om even weer op krachten te komen !
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

V-biker schreef:@"Rolla78"

bieden ze in Ermelo zelfs keuze uit 4 routes , wil jij nog graag een tussenliggende afstand van 75km rijden ? ?
Dit is je kans om een keer een 100km te rijden.
Het gebied heeft geen ellenlange klimmen, dus je trapt de kilometers "zo weg" ,zeker omdat er ook nog eens voldoende pauzeplekken zijn om even weer op krachten te komen !
Ik begrijp je reactie, maar zo bedoel ik het helemaal niet.

Ik twijfel of ik de 100 wel ga trekken. En het zou dus mooi zijn om hem eventueel te kunnen inkorten. Met zeker wel het doel voor ogen om de 100 vol te maken zonder me helemaal kapot te rijden.
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Rolla78 schreef:De 100km blijft wel boeien. Als ik op de site van de club kijk dan lijkt het erop dat de 100 eerst een lus van 40km maakt en dan de route van de 60 mee pakt. Dan zou je dus eerst die lus van 40 kunnen maken en dan als nog beslissen om bvb de 35 er aan te plakken Ipv de 60. Heb ik dat juist gezien of komt de lus van 40 na de 60?
Vorig jaar deed je eerst het rode gedeelte op de site en kwam vlak voor het einde van de 60 de splitsing met de 100.
In de 60 route zit een heel leuk stuk langs de spoorbaan dus die zou ik zeker meepakken als ik jou was. :-q :-q
That which does not kill us makes us stronger
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

Kijk das een duidelijk antwoord. Dan ga ik dit jaar gewoon de 60 doen en dan heb ik voor volgend jaar een mooi doel! :-q :-q
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Rolla78 schreef:Kijk das een duidelijk antwoord. Dan ga ik dit jaar gewoon de 60 doen en dan heb ik voor volgend jaar een mooi doel! :-q :-q
Als je de 100 doet kom je dus langs hetzelfde stuk plus nog een extra lus richting Garderen :-D
Het prentje op de website maakt een en ander wel duidelijk :-q
That which does not kill us makes us stronger
atbking
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 17 februari 2008, 13:20
Mijn mountainbike: specialized epic 29 er 2012

Nou zo nieuwschierig geworden naar de 2e verzorgings post dus erbij voor de 100 km zaterdag !!
When nothing goes right go left
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb 2 jaar geleden de 100 KM mee gefietst en toen stond bij de tweede post min of meer een brunsch klaar, er stonden nog net geen stoelen om de tafel heen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Denk ook maar weer eens mijn Flash onder het stof vandaan te halen voor de 100 km. Na alle lange tochten op de racefiets, de hoogste tijd om weer terug te keren in het bos.
Proberen wel zo vroeg mogelijk te starten (dus om 08:00u), dan hopelijk redelijk op tijd terug en wie weet daarna nog rondje op de motor in de middag. Te veel hobby's bij mooi weer.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

Rolla78 schreef:De 100km blijft wel boeien. Als ik op de site van de club kijk dan lijkt het erop dat de 100 eerst een lus van 40km maakt en dan de route van de 60 mee pakt. Dan zou je dus eerst die lus van 40 kunnen maken en dan als nog beslissen om bvb de 35 er aan te plakken Ipv de 60. Heb ik dat juist gezien of komt de lus van 40 na de 60?
Het idee van de routes is als volgt: de "moeder" van alle routes is de 60 kilometer tocht. Alle deelnemers (of ze nu kiezen voor de 30km, de 45km, de 60km of de 100 km) rijden de eerste kilometers van de 60 kilometer tocht. Op die 60 kilometer tocht zijn twee splitsingen van de routes, op de eerste splitsing kun je kiezen voor de 30 kilometer de ene kant op en de 45, 60 en 100 kilometer de andere kant op, op de tweede splitsing kun je nog kiezen voor de 45 kilometer de ene kant op en de 60 en de 100 kilometer de andere kant op. Op de 60 kilometer route kun je bij stop 3 nog kiezen voor de 60 of de 100 kilometer. Met andere woorden: de deelnemers maken niet eerst een lus van 40 kilometer en dan de 60 kilometer maar precies andersom!
Plaats reactie