Toertochten 2016/17 West-Brabant/België "ek-strava-ganza"

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Wouw 22 sept moet 11 december zijn zie ik in de omschrijving op mtb-you.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Aangezien dat in het verleden ligt en hij er ook op 11 december tussenstaat, laat ik het maar even zo. Mijn script heeft geen mogelijkheid om er een willekeurige uit te laten. Dat moet mtb-you.nl er maar vanaf gooien.

Ik kan wel filteren op handmatige plaatsnaam, maar dat moet nou net niet. Dat is juist om duplicaten te filteren die op mtb-you.nl, mtb-you.be of de kalender van grensloos toeren net een verschillende plaatsnaam hebben (bv. "St Job in 't Goor" vs. "St. Job-in-'t-Goor"). Bij exact dezelfde plaatsnaam (en datum) herkent het script automatisch dat het duplicaten zijn. Zomaar eventjes een kijkje in wat er allemaal nodig is om de lijst automatisch te genereren. :winkie:
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

16-10-2016 - Kapellen BE ANT (15-28-43 km, 08.00-10.30)
16-10-2016 - Meerle BE BE (18-28-34-45-55 km, 07.30-10.30)
16-10-2016 - Oirschot NL NB (25-45 km, 08.30-10.30)
16-10-2016 - Wouwse Plantage NL WB (15-25-45 km, 08.30-10.00)

4 tochten in mooie omgevingen, waar je makkelijk een tocht over leuke singletrails uit kan zetten.
welke van de bovenstaande clubs doet dat ook?
want als ik naar de websites kijk, krijg ik meer een "wielrenclub die in de winter ook wat doet" gevoel.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

sik schreef: 4 tochten in mooie omgevingen, waar je makkelijk een tocht over leuke singletrails uit kan zetten.
welke van de bovenstaande clubs doet dat ook?
want als ik naar de websites kijk, krijg ik meer een "wielrenclub die in de winter ook wat doet" gevoel.
Dat is natuurlijk niet zo gek want driekwart van toerfietsend NL en B rijdt in de zomer op de weg en alleen in de winter onverhard. Onverharde toertochten vind ik het leukst als ze juist over brede paden gaan en zo weinig mogelijk van dat korte draai en keer werk hebben.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Tsjibiti schreef: Onverharde toertochten vind ik het leukst als ze juist over brede paden gaan en zo weinig mogelijk van dat korte draai en keer werk hebben.
Juist, want anders kun je ook niet om de plassen heen rijden hè :winkie:
sik schreef: 4 tochten in mooie omgevingen, waar je makkelijk een tocht over leuke singletrails uit kan zetten.
welke van de bovenstaande clubs doet dat ook?
want als ik naar de websites kijk, krijg ik meer een "wielrenclub die in de winter ook wat doet" gevoel.
Ik ken de andere tochten niet, maar Wouwse Plantage is altijd wel okay.
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Tsjibiti schreef:Onverharde toertochten vind ik het leukst als ze juist over brede paden gaan en zo weinig mogelijk van dat korte draai en keer werk hebben.
En dat laatste kunnen die boscrossers nu eenmaal niet zo goed :tong :tong Enne, het heet niet voor niks 'Toertocht' (=toeren door het bos) :-q
Always ride with a smile!!!!!!
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

sik schreef:16-10-2016 - Kapellen BE ANT (15-28-43 km, 08.00-10.30)
16-10-2016 - Meerle BE BE (18-28-34-45-55 km, 07.30-10.30)
16-10-2016 - Oirschot NL NB (25-45 km, 08.30-10.30)
16-10-2016 - Wouwse Plantage NL WB (15-25-45 km, 08.30-10.00)

4 tochten in mooie omgevingen, waar je makkelijk een tocht over leuke singletrails uit kan zetten.
welke van de bovenstaande clubs doet dat ook?
want als ik naar de websites kijk, krijg ik meer een "wielrenclub die in de winter ook wat doet" gevoel.
Persoonlijk zou ik een voorkeur hebben voor Wauwse Plantage. Niet omdat die persé meer single track heeft maar de omgeving (bos tussen BoZ - Wauwse Plantage = de Kloof) prachtig rijden is. Is overigens al een oude organisatie en ik heb deze TT vanaf '94 al gereden (maar woonachtig in BoZ ook een beetje bevooroordeeld :wink: ). Vandaag(ochtend) was het redelijk nat in het bos na de regen van afgelopen nacht maar het trekt snel weg en het is ook gort droog geweest dus weer een lekker stukkie karren!
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Tsjibiti schreef:
sik schreef: 4 tochten in mooie omgevingen, waar je makkelijk een tocht over leuke singletrails uit kan zetten.
welke van de bovenstaande clubs doet dat ook?
want als ik naar de websites kijk, krijg ik meer een "wielrenclub die in de winter ook wat doet" gevoel.
Dat is natuurlijk niet zo gek want driekwart van toerfietsend NL en B rijdt in de zomer op de weg en alleen in de winter onverhard. Onverharde toertochten vind ik het leukst als ze juist over brede paden gaan en zo weinig mogelijk van dat korte draai en keer werk hebben.
Vlgs mij snap jij niet wat mountainbiken is :-{
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Prototype boswielrenner!
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

VanBiLL.com schreef:
Tsjibiti schreef:Dat is natuurlijk niet zo gek want driekwart van toerfietsend NL en B rijdt in de zomer op de weg en alleen in de winter onverhard. Onverharde toertochten vind ik het leukst als ze juist over brede paden gaan en zo weinig mogelijk van dat korte draai en keer werk hebben.
Vlgs mij snap jij niet wat mountainbiken is :-{
Dat zou kunnen maar weet wel heel goed wat toerfietsen is.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

nielsvo schreef:
Tsjibiti schreef: Onverharde toertochten vind ik het leukst als ze juist over brede paden gaan en zo weinig mogelijk van dat korte draai en keer werk hebben.
Juist, want anders kun je ook niet om de plassen heen rijden hè :winkie:
Ja onder andere en omdat ik geen bijzondere dingen onderweg wil missen wat op smalle , kronkelende paadjes eerder gebeurt. Daar heb je veel meer extra concentratie nodig op waar je rijdt.
Bovendien is er bij drukke tochten als er veel brede paden inzitten veel minder irritatie bij het inhalen en ingehaald worden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Vorige week TT hoogerheide gefietst, dat is alles behalve over brede lange bodpaden.
Dan zie je ook meteen wie er alleen maar hard rechtdoor kunnen fietsen bij de eerste de beste klim ;)

Wouwse plantage is zeker minder spannend maar altijd leuk om te rijden, tot morgen!
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Tsjibiti schreef: Ja onder andere en omdat ik geen bijzondere dingen onderweg wil missen wat op smalle , kronkelende paadjes eerder gebeurt. Daar heb je veel meer extra concentratie nodig op waar je rijdt.
lol: moet je vooral het bos in gaan als in een uur tijd zo'n 1000+ mtnbikers voorbij denderen, dát is idd het uitgelezen moment om die paarsgespikkelde zeldzame eendags blindevink te spotten die je anders gemist zou hebben, proest :winkie: :-q
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

On topic! TT Wauwse Plantage was weer lekker. Het was toch iets natter dan ik verwacht had, maar gelukkig droog genoeg om er niet vuil van te worden. Totaal geen onbekende paadjes maar dat mocht de pret helemaal niet drukken. Heerlijke herst geuren en kleuren (die, ondanks we behoorlijk doordenderde, allemaal opgevallen is). Uit en thuis weer lekker 82km gebiked. Opvallend detail, bijzonder veel oversteek hulp, erg goed geregeld! Met name het gedeelte rond het Woeste gedeelte aan de Kloof was weer op en top genieten...
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Het was een leukere toch dan ik me kon herinneren van vorig jaar. Prima vermaakt.
Wie kan er wat vertellen over volgende week zondag in Zundert?
Plaats reactie