Toertochten 2016/17 West-Brabant/België "ek-strava-ganza"

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

Vandaag het vernieuwde parcours ook gereden in Terheijden. TT was weer perfect geregeld (vrijwilligers staan ook maar de hele ochtend in de regen voor jou), maar ik vind het oude parcours ook mooier. Het uitgezette parcours op de wielerbaan is wel leuk, maar de heen en terugweg ernaartoe gaat over te saaie rechttoe rechtaan paden (die vandaag zeker een uitdaging waren door de regen). Mezelf toch wel weer vermaakt en de snert na afloop was weer ouderwets goed :-q
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Mede door het slechte weer na de pauze naar huis gereden, wij vonden het een waardeloze route (tot de pauze iig dan) en dat lag niet aan de regen.
Verder begrijp ik dat je voor 4€ niet teveel mag verwachten op een bevoorradingspost maar er lag echt werkelijk niks op tafel, vraag dan 6€ en zorg dat een biker wat kan eten.
Ondanks mijn kritiek wel dank aan alle vrijwilligers die er toch maar stonden in de regen zodat ik(we) veilig over kunnen steken.
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Biezem01 schreef: En dat terwijl ik ook hier in Roosendaal had kunnen biken :-{
Oh, daarom was het in Roosendaal zo rustig? :lol: (of zou het aan het slechte weer gelegen hebben :-{ )
Voor mij een thuiswedstrijd en hoewel ik verwachtte helemaal niks nieuws te zien (gebruikelijke rondje Visdonk, Horendonk en Rucphense Heide) was ik toch wel blij verrast met een stukje singletrack dat ik nog niet kende en blijkbaar net is aangelegd, net voor de rustpauze (pal naast de Grensstraat, die brede zandweg die ook langs het miniatuurvliegveld loopt). Leuk gedaan, ben benieuwd of het opengesteld terrein is en of er buiten de toertocht ook gefietst mag worden?
Verder viel het met de modder nog wel mee, het was wel pekkig, maar gelukkig nauwelijks door echt diepe plassen hoeven rijden op stukken waar ik het eigenlijk wel verwachtte na alle regen die was gevallen.
Verder erg goed verzorgd, alle oversteken dubbel bemand en meer dan voldoende versnaperingen tijdens de rustpauze :-q
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

nielsvo schreef:
Biezem01 schreef: was ik toch wel blij verrast met een stukje singletrack dat ik nog niet kende en blijkbaar net is aangelegd, net voor de rustpauze (pal naast de Grensstraat, die brede zandweg die ook langs het miniatuurvliegveld loopt). Leuk gedaan, ben benieuwd of het opengesteld terrein is en of er buiten de toertocht ook gefietst mag worden? :-q
Klinkt "spectaculair"! Een singletrack dat ik ook niet ken. Het is daar toch alleen maar weiland etc?? En nee, vandaag heerlijk thuisgebleven 8)
Always ride with a smile!!!!!!
Gebruikersavatar
Magoo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 16 oktober 2008, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Ik vond de route ook behoorlijk teleurstellend. Het leek wel alsof ze het bos vergeten waren! Ook na de pauze gingen we weer vrolijk (nou ja vrolijk, ruim een kilometer over een modderveldweg was echt niets om vrolijk van te worden) de polder in, terwijl ik toen wel wat bos had verwacht. Dat kwam er uiteindelijk alleen maar in een stuk vaste route van Vrachelen. Ik snap er werkelijk niets van, een omgeving met zoveel bos (wat over het algemeen prima te rijden is, ook met slecht weer) en dan een route met 80% polder samenstellen. Had dit te maken met vergunningen? Want dan is deze tocht wat mij betreft ten dode opgeschreven.

De vrijwilligers deden zeker hun werk goed, complimenten voor hen. Ondanks dat ik wist dat de bevoorrading niet best is bij deze tocht (bananen hoef je hier niet te verwachten) was ik erg blij met de warme thee. Die had ik echt even nodig!

Hopelijk heeft de Jonge Renner het in december beter voor elkaar in deze omgeving (de tocht van de Kleppers uit Dongen bestaat helaas ook al niet meer).
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Magoo schreef: Had dit te maken met vergunningen?
Dat vroeg ik me dus ook af, maar goed, we hebben dankzij de vrijwilligers toch kunnen fietsen en ik ben daar altijd dankbaar voor......maar beetje kritiek mag toch? :wink:
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Magoo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 16 oktober 2008, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Black Scotty schreef: maar beetje kritiek mag toch? :wink:
Natuurlijk, waarom zou dat niet kunnen? Ik heb een korte versie van mijn post ook op het gastenboek van de organisatie geplaatst.

Uiteindelijk ben ik ook blij dat ik vlak bij huis een tocht heb kunnen rijden, maar het parcours was andere jaren gewoon veel mooier.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Zondag Ossendrecht, aanrader!
https://www.youtube.com/watch?v=gTmqL_aRfOM" onclick="window.open(this.href);return false;

nu hopen op niet al te slecht weer zondag...
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Updateje gedaan. Volgens mij staan er nauwelijks meer op, maar zijn er wel een boel van de Grensloos Rijden lijst vervangen door toevoegingen (en dus links naar de organisaties) op mtb-you.nl/.be.
Araldo
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 22:30
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Volgens mij is er aanstaande zondag ook een toertocht in Alphen. Die zie ik niet in de lijst staan.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Dank voor de tip. Hij staat netjes op mtb-you.nl, maar Google vind kennelijk dat 'Alphen' gelijk is aan 'Alphen aan den Rijn', en tja, dat ligt buiten de rechthoek... Heb 'Alphen' maar in het handmatige 'accepteer' lijstje gezet.
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Ossendrecht is een mooie, ik rij die al jaaaaren maar verveelt nooit. :D
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Zondag maar weer eens baggeren in Galder. Na de BBC even de buik vol van biken, maar als mijn modderfietsje op tijd gereed is stappen we weer op.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Ossendrecht was een fijne afgelopen zondag, parcour was heel goed te rijden en erg mooi, zelfs de drukte viel me mee, op de 55 reden we zowat alleen leek het wel.
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Black Scotty schreef:Ossendrecht was een fijne afgelopen zondag, parcour was heel goed te rijden en erg mooi, zelfs de drukte viel me mee, op de 55 reden we zowat alleen leek het wel.
ja, was niet druk hè op de lange versie. Parcours is er altijd mooi. Maar misschien een beetje teruggang in de toertochten over het algemeen???? Ik rij er zelf namelijk ook bijna geen één meer.
Begin trouwens nu al een hekel aan de bagger te krijgen :-? tijd voor het wegseizoen? :lol:
Always ride with a smile!!!!!!
Plaats reactie