Toertochten 2016/17 West-Brabant/België "ek-strava-ganza"

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

A.s. zondag Bergen op Zoom of Kalmthout? Ik neig naar Kalmthout omdat de kalmthoutse heide zo prachtig is.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Toertocht van Bergen op Zoom start niet meer langs het industrieterrein, en ook andere stukken zijn verandert.
Zie de Facebook pagina van TC de Markies: https://www.facebook.com/ATB-toertocht- ... /timeline/" onclick="window.open(this.href);return false;
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Pronghorn73
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 08:56

Zondag ook toertocht in Galder zie http://www.mtb-you.nl/toertochten/Cafe- ... er/tt-4672" onclick="window.open(this.href);return false;. Ga dit weekend op familiebezoek in West Brabant en wil zondagochtend hier ook een toertocht gaan rijden. Bij welke van de toertochten op zondag is de minste bagger te verwachten?
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Pronghorn73 schreef:Zondag ook toertocht in Galder zie http://www.mtb-you.nl/toertochten/Cafe- ... er/tt-4672" onclick="window.open(this.href);return false;. Ga dit weekend op familiebezoek in West Brabant en wil zondagochtend hier ook een toertocht gaan rijden. Bij welke van de toertochten op zondag is de minste bagger te verwachten?
Iig niet bij die van Galder ;-)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Pronghorn73
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 08:56

Har77 schreef:
Pronghorn73 schreef:Zondag ook toertocht in Galder zie http://www.mtb-you.nl/toertochten/Cafe- ... er/tt-4672" onclick="window.open(this.href);return false;. Ga dit weekend op familiebezoek in West Brabant en wil zondagochtend hier ook een toertocht gaan rijden. Bij welke van de toertochten op zondag is de minste bagger te verwachten?
Iig niet bij die van Galder ;-)
Bij welke dan wel?
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Veiligste is om 3 luik Dorst te doen. Blijft relatief droog. Maar alleen als je belooft om wel door de plassen die er wel liggen heen te gaan, anders wordt de singletrack een snelweg.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Pronghorn73
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 08:56

Har77 schreef:Veiligste is om 3 luik Dorst te doen. Blijft relatief droog. Maar alleen als je belooft om wel door de plassen die er wel liggen heen te gaan, anders wordt de singletrack een snelweg.
Bedoel je de vaste route?
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Hij bedoelt "MTB Tracks Oosterhout", ofwel "Dorst + Cadettenkamp + Vrachelen" ofwel "Dorst + Teteringen + bestaat niet bij mtb-routes.nl".

Maar ga lekker ergens anders de routes slopen. :tong
Pronghorn73
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 08:56

Ik ben bang dat discussie die hier loopt, mede het gevolg is van een gebied met veel bikers en weinig vaste routes. Zeker als je dan een mooie vaste route hebt, trekt dit veel volk. Met alle gevolgen van dien. Ik zal je gerust stellen, als het te nat is blijft de bike in Drenthe. Ga hier ook de trails niet op de na veel regen.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Er zijn zat vaste routes, maar weinig worden goed onderhouden.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Har77 schreef:Veiligste is om 3 luik Dorst te doen. Blijft relatief droog. Maar alleen als je belooft om wel door de plassen die er wel liggen heen te gaan, anders wordt de singletrack een snelweg.
Ik rijd nooit door plassen , er altijd om heen. Ten eerste omdat ik mijn fiets niet onder de bagger wil hebben en ten tweede omdat het er door rijden gevaarlijker is want je kan nooit goed zien hoe diep een plas is en of er onverwachte opstakels in liggen. Dat een singletrack een ''snelweg'' zou worden lijkt me flauwekul en als dat al zo is is dat eerder een pluspunt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Tsjibiti schreef:
Har77 schreef:Veiligste is om 3 luik Dorst te doen. Blijft relatief droog. Maar alleen als je belooft om wel door de plassen die er wel liggen heen te gaan, anders wordt de singletrack een snelweg.
Ik rijd nooit door plassen , er altijd om heen. Ten eerste omdat ik mijn fiets niet onder de bagger wil hebben en ten tweede omdat het er door rijden gevaarlijker is want je kan nooit goed zien hoe diep een plas is en of er onverwachte opstakels in liggen. Dat een singletrack een ''snelweg'' zou worden lijkt me flauwekul en als dat al zo is is dat eerder een pluspunt.
Deze discussie hoort hier m.i. niet thuis. Er zijn al tig andere discussies hier op het forum over 'trail respect' en ander geneuzel :roll:
Terug naar toertochten in West-Brabant/België :-q
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Pfff wat een regen, buitje is niet erg maar zondag 10mm regen is de voorspelling.
Dan is met 1000 man een toertocht pakken niet ideaal voor de natuur.
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

nielsvo schreef:Deze discussie hoort hier m.i. niet thuis. Er zijn al tig andere discussies hier op het forum over 'trail respect' en ander geneuzel :roll:
Terug naar toertochten in West-Brabant/België :-q
Precies!! Mountainbiken blijft een zomersport :tong Dus terug naar het veldrijden en modderworstelen: Kalmthout is helaas afgelast http://www.mtb-you.be/nieuwsarchief/toe ... ut/na-2957. Schijnt te gaan stormen.....
Always ride with a smile!!!!!!
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Kan op de website van Galder niks vinden, maar advies regio Breda luidt "mijdt de bossen"
Neem aan dat Galder dan ook niet zal doorgaan, hetgeen voor de paden ook het beste is.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Plaats reactie