20-11-2016 - Hoenderloo - Bar-End toertocht - AFGELAST!

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
ErikR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 17:29
Mijn mountainbike: GT+Surly

Wegens de slechte weersvooruitzichten voor aanstaande zondag (onstuimig, windsnelheden >80 km/u, veel regen) en de slechte omstandigheden in het bos is besloten de toertocht af te gelasten. Volgend jaar hopen we op beter weer en betere omstandigheden!

------------------------------

Op zondag 20 november is het weer zover: de jaarlijkse Bar End toertocht.

Startplaats en finish is restaurant de Ruggestee, Krimweg 152 te Hoenderloo. Hier zijn voldoende parkeerplaatsen, een afspuitplaats voor de fiets, en douches. Ook kan je er na de tocht je energie weer uitstekend aanvullen.

Dit jaar kun je genieten van een mooie route die in samenwerking met Natuurmonumenten is vastgelegd. Deze route gaat onder andere door het Deelerwoud, een gebied waar normaal gesproken niet gefietst mag worden! Er worden 3 routes over uitgezet, van 35, 55 en 75 km lengte. De 35 en 55km route hebben 1 verzorgingspost en zijn volledig uitgepijld. De 75km kent 2 verzorgingsposten, deze extra lus is te rijden mbv een gps-route.

Inschrijven (ook met Scan&Go van de NTFU) is mogelijk vanaf 8.30 uur in de centrale hal van de Ruggestee. Starten kan tussen 9u en 10u.
Startgeld is 7,00 euro en voor NTFU leden 5,00 euro. Jeugdige deelnemers (onder de 13 jaar) doen gratis mee!

Parkeren
U kunt uw auto gratis parkeren op de parkeerterreinen in de nabijheid van de startlocatie. U kunt vervolgens op de fiets stappen en naar de startlocatie fietsen. Let op! Er geldt een parkeerverbod buiten de door de organisatie aangegeven locaties. De politie treedt hiertegen hard op.
Laatst gewijzigd door ErikR op vr 18 november 2016, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

In de planning... Altijd een mooie tocht... :wink: :wink:
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Jammer van het GPS gedeelte. Ik rijd graag de 75, maar ik mis de GPS op mijn mountainbike.
It never gets easier, you just go faster.
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Hup, en op de agenda :-q
beter scheef erin dan recht ernaast
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Anho schreef:Jammer van het GPS gedeelte. Ik rijd graag de 75, maar ik mis de GPS op mijn mountainbike.
Als het niet kurkdroog is hoeft dat echt geen probleem te zijn. Vrij laat vertrekken en je kan zo op de sporen de route volgen.
Ik rijd een paar dagen later wel eens tocht na en dan zijn alle routepijlen of linten al weer weg en dus ben ik dan volledig op de sporen aangewezen en dat gaat vaak prima. De uitpijling is vaak overbodig na het passern van de eerste 100 deelnemers.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
yeahello
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 08:31

Prachtige omgeving, wij zijn er weer bij :-q
Anho schreef:Jammer van het GPS gedeelte. Ik rijd graag de 75, maar ik mis de GPS op mijn mountainbike.
Wellicht dat je bij anderen aan kunt haken om die lus van de 75 toch mee te pikken....
Ach ja....
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

De 75 is toch ook gewoon te volgen via pijlen?? Of is dit nu afgeschaft? Ik heb een Garmin dus waar is de gpx te downloaden??
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

De 75 van vorig jaar voel ik nu nog :o
#blubber #drek #nogmeerdrek #zwaar
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Tsjibiti schreef:
Anho schreef:Jammer van het GPS gedeelte. Ik rijd graag de 75, maar ik mis de GPS op mijn mountainbike.
Als het niet kurkdroog is hoeft dat echt geen probleem te zijn. Vrij laat vertrekken en je kan zo op de sporen de route volgen.
Ik rijd een paar dagen later wel eens tocht na en dan zijn alle routepijlen of linten al weer weg en dus ben ik dan volledig op de sporen aangewezen en dat gaat vaak prima. De uitpijling is vaak overbodig na het passern van de eerste 100 deelnemers.
Prima idee.
It never gets easier, you just go faster.
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

yeahello schreef:Prachtige omgeving, wij zijn er weer bij :-q
Anho schreef:Jammer van het GPS gedeelte. Ik rijd graag de 75, maar ik mis de GPS op mijn mountainbike.
Wellicht dat je bij anderen aan kunt haken om die lus van de 75 toch mee te pikken....
En nog een prima idee! Wordt dus de 75 in een zoggie ;-)
It never gets easier, you just go faster.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

waar kom de tekst in de startpost vandaan?
ik zie het gps gedeelte hier niet staan?
[url]http://bar-end.nl/events/bar-end-toertocht-3[/url]/ schreef:Er worden 3 fantastische (volledig gepijlde) routes over de mooie Veluwe uitgezet, met 35, 55 en 75 km lengte. De 35 en 55km route heeft 1 verzorgingspost en de 75km heeft er 2.
ErikR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 17:29
Mijn mountainbike: GT+Surly

De tekst op de website is onjuist en moet nog worden aangepast.

Er is voor een gps-route op de extra 20km lus gekozen omdat hier in de afgelopen jaren slechts een handvol fietsers aan deelnam. Bij goede weersvooruitzichten overwegen we de extra lus alsnog uit te pijlen.
Charlie Skeen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: za 13 juli 2013, 20:49
Mijn mountainbike: Mi-Tech Tyke ROEX 29, Radon Skeen Trail CF 10.0

Er is voor een gps-route op de extra 20km lus gekozen omdat hier in de afgelopen jaren slechts een handvol fietsers aan deelnam.
Op deze manier worden dat er nog minder, vrees ik. Ik heb de afgelopen jaren meerdere malen de 70km gefietst en vond het altijd een mooie tocht. Maar als ik constant op m'n Garmin moet gaan turen vind ik het toch minder aantrekkelijk (ik heb een oude Edge 605 waarop de kaart slecht is te zien als het wat donker is in het bos, of als de zon er juist op schijnt.)
Met slechts een handvol deelnemers zal de tactiek van het sporen volgen ook niet eenvoudig zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple and wrong.
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Charlie Skeen schreef:
Er is voor een gps-route op de extra 20km lus gekozen omdat hier in de afgelopen jaren slechts een handvol fietsers aan deelnam.
Op deze manier worden dat er nog minder, vrees ik. Ik heb de afgelopen jaren meerdere malen de 70km gefietst en vond het altijd een mooie tocht. Maar als ik constant op m'n Garmin moet gaan turen vind ik het toch minder aantrekkelijk (ik heb een oude Edge 605 waarop de kaart slecht is te zien als het wat donker is in het bos, of als de zon er juist op schijnt.)
Met slechts een handvol deelnemers zal de tactiek van het sporen volgen ook niet eenvoudig zijn.

100% eens, ik had hem graag wederom willen rijden, maar ik ga niet op de Garmin zitten turen.
Ik kom van de andere kant van het land, ik wil dus wel een knappe afstand fietsen, maar ik ben daar niet bekend.
het sporen volgen zie ik dan ook niet zitten.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Herma
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 11:33
Mijn mountainbike: Cannondale FSI Carbon 4 2016

Zou ook graag de 75 km willen rijden, maar ook met een grote voorkeur voor een uitgepijlde route. Kan wel een GPS inladen op m'n Bryton 330, maar is niet echt prettig fietsen wanneer je de route van zo'n klein schermpje moet aflezen.

Hou me dus ook zeer aanbevolen wanneer de extra lus uitgepijld wordt!
Plaats reactie