27-12-2016 Wageningse Wintertocht 2

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Ga ook lekker naar buiten na de kerst en ga mountainbiken in de mooie omgeving van Wageningen. Vanuit het clubhuis van TCW zijn twee mooie routes, van 30 en 60 km uitgezet over voornamelijk onverharde wegen. Voor wie 60 km net wat te lang is kan er via een aangegeven afsteek 45 km van maken.

De routes zijn vorig jaar sterk vernieuwd en dat heeft weer een zeer afwisselend en pittig parcours opgeleverd . Variërend van langere klimmen op de Wageningse berg, paden dwars door de bossen en over de Edese hei, over landwegen en single-tracks, het zit er allemaal in en biedt iedereen de kans zich in eigen tempo uit te leven op de MTB. Voor alle deelnemers is er na ongeveer 15 km (en voor de lange tocht ook na 45 km) een ravitailleringspost op de parkeerplaats van restaurant het Koetshuis met het nodige eten en drinken om aan te sterken. Bij terugkomst in het clubhuis wacht iedere deelnemer een winterse lekkernij om aan te sterken of misschien wel om weer lekker warm te worden.

De tochten starten tussen 9.00 en 10.00 uur. De kosten zijn €5,00 en NTFU en KNWU leden krijgen €1,00 korting. NTFU leden wordt het makkelijk gemaakt en kunnen zich met "scan en go" inschrijven.

Voor wie vaker wil fietsen kan elke week bij TCW terecht voor een mountainbikerit. Verschillende groepen fietsen elke zaterdag vanuit het clubhuis in de omgeving en de MTB-afdeling heeft een heel programma van clubtochten samengesteld. Lid worden van de toerclub biedt u de gelegenheid daaraan mee te doen, maar diegenen, die de club eerst eens willen leren kennen kunnen natuurlijk vrijblijvend een paar keer komen meefietsen.
(http://www.tcw79.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
TonnyR
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 februari 2014, 17:46

Present
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Aanwezig met nog 3 vrindjes.
It never gets easier, you just go faster.
RogierR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 26 december 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Canyon exceed pro race 7.0

Dit lijkt me wel een mooie tocht voor morgen, hoe ligt het parcours erbij in die regio?
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Wilde morgen toch een stukje gaan fietsen dus denk dat ik deze eens mee ga pakken! :wink:
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Toptocht! Alles was goed.
It never gets easier, you just go faster.
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Het was een ok tocht maar zeer zeker niet de 3 sterren waard waarmee hij op de kalender stond. Als je wat meer tochten rijdt dan begin je de verschillen goed te zien en er zijn tochten van 1 of zelfs geen sterren welke mooier waren dan deze.

Grootste minpunt vond ik de vele km's asfalt. heb zeker 15 km van de 60 op asfalt gereden. Jammer...
Laatst gewijzigd door Idske op di 27 december 2016, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Gebruikersavatar
like.dirt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 18:30
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel 3 bbq 2017 / F29 carbon 2 2013
Contacteer:

Vandaag ook gereden leuke tocht gelukkig eens een keer geen regen en harde tegenwind op de dijk :D
Morgen naar Epe. Elke dag een tocht rijden
Met 1 poot kun je zeker fietsen !!!
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

like.dirt schreef:Vandaag ook gereden leuke tocht gelukkig eens een keer geen regen en harde tegenwind op de dijk :D
Morgen naar Epe. Elke dag een tocht rijden
Epe is ook zo plat als een pannenkoek, maar wat kun je er lekker boscrossen. Morgen aanwezig.
It never gets easier, you just go faster.
Trapperd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
Contacteer:

Lag er goed bij, lekker kunnen fietsen
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
RogierR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 26 december 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Canyon exceed pro race 7.0

Vanmorgen ook een leuk tochtje gehad, mooi weer en het lag er lekker bij. Vooral op de hei was het mooi fietsen met t zonnetje. Gelukkig was het niet superdruk waardoor je lekker door kon rijden.
Peter Vlaardingen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 31 januari 2011, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon Exceed cf7

Leuke tocht maar inderdaad wel een beetje veel verharde weg.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Idske schreef:Het was een ok tocht maar zeer zeker niet de 3 sterren waard waarmee hij op de kalender stond. Als je wat meer tochten rijdt dan begin je de verschillen goed te zien en er zijn tochten van 1 of zelfs geen sterren welke mooier waren dan deze.

Grootste minpunt vond ik de vele km's asfalt. heb zeker 15 km van de 60 op asfalt gereden. Jammer...
De ntfu-sterren worden niet (of niet alleen) gegeven voor de kwaliteit van de route, maar alles om de tocht heen. De voorzieningen tellen ook zwaar mee. Dus Hoe meer voorzieningen er zijn hoe groter de kans op 1, 2 of 3 sterren.

Wat ik voorgaande edities apart vond was de locatie van de pauze, die zat erg voor aan in de route. Of zo'n beetje aan het einde, als je op de terugweg was. Hoe was dat dit jaar?
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Lekker gefietst maar vond de route niet erg spannend, mede door de vele verharde km's, hierdoor wel een hoog gemiddelde kunnen behalen!
Pauze op ongeveer 15km en 45 km, 2de keer was dezelfde pauzeplaats.
Gebruikersavatar
Skippy73
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: di 18 juli 2006, 12:23
Mijn mountainbike: Scott Scale RC 910 pro

was er ook bij voor de 60.
mooie tocht fiets was nog niet eens zo vies!

nu nog even op oudjaarsdag toertocht rijden om het jaar af te sluiten
Increase Your Life Cycle!

Scott Scale RC910 - XTR
Plaats reactie