07-01-201 7AFGELAST Rabo Veld Toer Tocht TC Heerde

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
B Rorije
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 13 januari 2011, 11:16

AFGELAST AFGELAST AFGELAST AFGELAST AFGELAST AFGELAST



TC Heerde organiseert zaterdag 7 januari de Rabo Veld Toer Tocht.

Zaterdag 7 januari 2017 staat de RaboVeldToerTocht van de Toerclub Heerde op het programma. De tocht is voorzien van 2 NTFU kwaliteit sterren.

Verschillende soorten parcoursterrein zijn opgenomen: single tracks, langzaam oplopende paden, pittige klimmetjes zoals de Haelberg en de drie Koningen en diverse heidevelden van de Noord Veluwe. De tocht wordt gereden onder auspiciën van de NTFU. Op de startlocatie en op de route is EHBO aanwezig. Het dragen van een goedgekeurde helm is noodzaak en is verplicht.

De 30-kilometerroute is ideaal om kennis te maken met het ATB ‘en. De rit leidt over vele mooie bos- en heide paden. De 50–kilometerroute is geschikt voor de meer geoefende ATB-er. Er moeten maar liefst 311 hoogtemeters overwonnen worden en de route beschikt over 15 STRAVA segmenten. De 60-kilometerroute is speciaal voor de geoefende ATB-er en de 75-kilometerroute is een ware marathon en een pittige uitdaging voor de conditioneel sterkere deelnemers.

De start is op zaterdag 7 januari bij de kantine van de voetbal vereniging Heerde aan de Veldweg 1 in Heerde. De route naar deze tocht is vanaf de snelweg (A50) met borden aangegeven. De starttijd is voor de 30- en de 50-kilometerroutes van 09.00 – 10.30 uur. De starttijd van de twee langste routes (60- en de 75- kilometer) is van 09.00 uur tot 10.00 uur. De deelnemers kunnen gebruik maken van de faciliteiten van de voetbal vereniging Heerde, zoals douche- en kleedgelegenheden. Ook is er daar voor en na de tocht een hapje en een drankje te verkrijgen. Tevens bestaat de mogelijkheid om na afloop de fiets af te spuiten. Onderweg is er voor de 30 km route een verzorgingspost. Voor de 50 en 60 kilometer routes twee verzorgingsposten en voor de deelnemers aan de 75-kilometer route drie verzorgingsposten. Hier worden de deelnemers getrakteerd op een beker bouillon, thee, een krentenbol en energydrank. Medewerkers van sponsor Dickhof Rijwielen uit Oosterwolde zullen op de route in geval van panne technische ondersteuning verlenen.

Deelname kosten €6,-
NTFU/KNWU leden €1,- korting.
Jonger dan 18 jaar: gratis maar wel graag inschrijven.

De TC HEERDE draagt 1 euro per deelnemer af aan de stichting SCHAAPSKUDDE Heerde Epe.

De routes voeren de deelnemers door het bosrijke gebied van de Noord Veluwe met uitzicht op de schitterende heidevelden die dit gebied rijk is. De routes gaan door de verrassend fraaie bospercelen van het Zwolse Bos en die van het Gelders landschap. Prachtig is het gebied dat in beheer is van de recreatiegemeenschap Veluwe (RGV) rond het Heerderstrand. Tot slot voert het parcours door het Heerderbos.
Laatst gewijzigd door B Rorije op vr 6 januari 2017, 21:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Eens kijken of ik vroeg uit mijn bed kan komen!
It never gets easier, you just go faster.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Voorspellingen zien er goed uit dus kom ook die kant op om trainingskilometers te maken, ga dus voor de 75! :-q
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Zijn er van de verschillende routes actuele gps tracks?
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik kom ook de tocht rijden. Waarschijnlijk de 75 KM
alero schreef:Zijn er van de verschillende routes actuele gps tracks?
Er is maar een enkel tocht die de gpx bestanden vrij geven @alero, ik verwacht niet dat er een gps track van deze tocht vrijgegeven word.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Twijfel nu toch wel of ik zal gaan, gezien de weersvoorspellingen! :((
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

als de omstandigheden op de weg het toelaten ben ik er ook bij,
Mtb Renkum
B Rorije
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 13 januari 2011, 11:16

I.v.m. de weersvoorspelling hebben wij de toertocht afgelast.
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

terecht
Mtb Renkum
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Denk een goede beslissing!
Plaats reactie