26-08-2017 - Moers (D) - 1. Moerser CTF

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
grizzly
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 30 december 2011, 21:35

Wielervereniging RSC Moers 1978 e.V. organiseert elk jaar een tour voor wielrenners die ook bij Nederlanders bekend is. Dit jaar wordt parallel voor het eerst ook een mountainbiketourtocht georganiseerd.
Moers ligt op 20 autominuten van Venlo, of 30 minuten vanaf de A77 bij Boxmeer.

Er is keuze uit een parcours van 35 km (340 hoogtemeters) of 67 km (660 hoogtemeters). Bij Moers was vroeger mijnbouw. Daarbij zijn halden (steenkoolafvalbergen) ontstaan. Rond Moers vind je er 3, Halde Rheinpreußen, Halde Pattberg en Halde Nord-Deutschland. Deze halden moeten allemaal beklommen worden in de korte en lange variant. De tocht van 67 km gaat daarnaast ook noch naar de Schaephuysener Höhen, een heuvelgebied dat net als het Rijk van Nijmegen is ontstaan in de ijstijd.

Starten doe je op zaterdag 26 augustus van 8 tot 11 uur bij het scholencomplex BBZ aan de Repelenerstraße 101, 47441 te Moers. Via afrit 9 aan de A57 snel te bereiken.
Meer info op de homepage van RSC Moers: http://www.rsc-moers.de/termine/ctf-s/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier kan je ook de routes van gpsies downloaden.

De stad Moers valt net buiten de Duitse Umweltzone, dus je auto heeft geen Umweltplakette nodig op de voorruit.

Afbeelding Halde Rheinpreußen
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Bedankt voor de tip Grizzly. Die ga ik denk ik is proberen :-q
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Plaats reactie