28-01-2018 VTT de Maasduinen - Ottersum

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Veldtoertocht over 35 of 50 km.
Een mooie MTB-tocht over een gevarieerd parcours door de bossen en heidevelden van Gennep, Heijen en Afferden. Niet zoveel klimmen als de Reichswald-Mookerheide-tocht in oktober, maar er is toch nog altijd een hoogteverschil te overbruggen van 670 hm.

Een deel van de route gaat via het Pieterpad. Gelieve hiermee rekening te houden.

Datum: zondag 28 januari 2018
Startlocatie: Koffiehuis ‘t Ottertje, St. Janstraat 1, 6595 AA Ottersum
Starttijd: 09:00-10:00 uur

Inschrijven

Er is geen voorinschrijving mogelijk, u schrijft u voor de start in. Scan & Go is mogelijk voor NTFU-leden.

Inschrijfkosten
•Standaard € 5,00
•NTFU-leden € 4,00
•Jeugd t/m 12 jaar € 1,00

Waarschuwing
U bent zelf verantwoordelijk voor uw kostbare fiets. Laat iemand van je team tijdens het inschrijven toezicht houden. Ben je alleen -en je hebt geen slot- vraag dan iemand van de organisatie die buiten staat.

Wandelaars
Gelieve rekening te houden met recreërende fietsers, wandelaars, paarden, grazende geiten en Schotse hooglanders.
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Ik weet dat NEOS normaal de informatie over de VTT de Maasduinen plaatst maar ik ben benieuwd naar een aantal reacties.

Vorig jaar viel Strava halverweg uit (en daarna weer verder) en toen haalde ik allang niet het aantal hoogtemeters zoals dat dit jaar wordt voorgesteld. Is de route flink gewijzigd?
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 januari 2018, 21:32
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

Ik fiets ook vaker in de maasduinen van uit velden richting klein vink in arcen stukje duitsland richting walbeck en via de hamert weer terug naar velden 45 km en dan kom ik op ongveer 300 hoogte meters dus die 700 hoogte meters lijken mij een beetje twijfel achtig maar met een beetje weer ben ik wel aanwezig bij deze tocht
NEOS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 358
Lid geworden op: di 14 oktober 2008, 20:14

Hallo.
Er zijn nieuwe singletracks bijgekomen en ook daar zitten klimmetjes in.
TonnyR
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 februari 2014, 17:46

Afgelopen 2 jaar deze tocht gefietst (50 km) even terug gegeken op Garmin, in 2016, 200HM .
In 2017; 176 HM.

Dan vraag ik me af hoe ze in 2018; 670 hm willen maken en waar.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

700 hm gaan ze nooit halen in deze omgeving of ze moeten een paar nieuwe bergen/heuvels aan hebben gelegd waar ik niks van weet. :o

Denk dat 200 hm of iets dergelijks realistischer is ook al zijn er nieuwe klimmetjes in verwerkt.
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 januari 2018, 21:32
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

Hebben ze niet per ongeluk de hoogte meters van reichswald -mookerheide tocht vermeld
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 januari 2018, 21:32
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

Koenuhhh schreef:700 hm gaan ze nooit halen in deze omgeving of ze moeten een paar nieuwe bergen/heuvels aan hebben gelegd waar ik niks van weet. :o

Denk dat 200 hm of iets dergelijks realistischer is ook al zijn er nieuwe klimmetjes in verwerkt.
Ik denk dat tussen de 200 en 300 hoogtemers wel mogelijk is
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 januari 2018, 21:32
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

boscrosser97 schreef:
Koenuhhh schreef:700 hm gaan ze nooit halen in deze omgeving of ze moeten een paar nieuwe bergen/heuvels aan hebben gelegd waar ik niks van weet. :o

Denk dat 200 hm of iets dergelijks realistischer is ook al zijn er nieuwe klimmetjes in verwerkt.
Ik denk dat tussen de 200 en 300 hoogtemers wel mogelijk is
670 hoogtemeters of niet maakt mij niet uit met een beetje weer ga ik deze wel rijden
NEOS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 358
Lid geworden op: di 14 oktober 2008, 20:14

http://tcgennep.nl/mountainbiketocht-de-maasduinen" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor meer info.
De HM's zijn gemeten met een Garmin ...........Dus als die het zegt gaan we er vanuit???
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Ook dit jaar ga ik deze toertocht weer rijden. Die hoogtemeters was ik gewoon benieuwd naar.

Volgens mij geeft die Garmin niet altijd de goede hoogtemeters aan. Ik merk bij mijn clubleden met Garmin dat ze bij een biljartvlakke ronde door west Maas & Waal het wel lijkt alsof ze naar Groesbeek zijn geweest. Volgens mij staat daar altijd standaard 100 hm hoger.
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 januari 2018, 21:32
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

We liggen allemaal over die hoogtemeters te discussieren of die kloppen maar gaat de tocht wel door?Ik weet niet hoe groot de ravage op de maasduinen is door de storm maar ik reed vandaag langs een stuk bos bij het zwarte water in venlo en ik schrok ervan hoeveel bomen er lagen daar hoef je de eerste paar weken niet meer te komen met de mountainbike zo,n ravage was het paden echt onbegaanbaar.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Jorden schreef:Ook dit jaar ga ik deze toertocht weer rijden. Die hoogtemeters was ik gewoon benieuwd naar.

Volgens mij geeft die Garmin niet altijd de goede hoogtemeters aan. Ik merk bij mijn clubleden met Garmin dat ze bij een biljartvlakke ronde door west Maas & Waal het wel lijkt alsof ze naar Groesbeek zijn geweest. Volgens mij staat daar altijd standaard 100 hm hoger.
GPS-toestellen zijn uitstekend om plaatsbepalingen te meten en dus om gereden routes vast te leggen en om tracks mee te volgen. Afgeleide gegevens (zoals actuele snelheid en hoogtemeters) blijken heel onnauwkeurig te zijn. Hoogtemeters meten met een GPS-navigator is vergelijkbaar met het proberen het gewicht te bepalen van een paracetamol tablet op een personenweegschaal.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

De korte lus is goed te rijden en de langere lus zal woensdag gecontroleerd worden heb ik vernomen.
NEOS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 358
Lid geworden op: di 14 oktober 2008, 20:14

De langere route is vandaag gereden en we hebben diverse bomen weggezaagd .

Dus op zondag zijn jullie weer van harte welkom bij onze tourtocht.
Plaats reactie