MTB Marathon Ruinen 4maart 2018

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

4 maart wordt er in Ruinen nog een tocht van 100km georganiseerd. Gaat door zuidwest Drenthe, Ruinen, Echten, Dwingeloo, Uffelte, Havelte. Start is van 8.30uur tot 9.00uur. Is mooi ritje voor duurtraining. Weet iemand of er daar sneeuw is gevallen.
Heb geen zin om zondag door natte blubber sneeuw te fietsen.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Er is in Havelte een klein beetje sneeuw gevallen, niet heel veel.
DeSiepel
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 29 maart 2017, 19:18
Mijn mountainbike: Oude Bulls 26 inch

Ik ga ook. Ben er gisteren toevallig nog langs gereden en er lag weinig sneeuw. Ik hoop dat de ijzige oostenwind zondag wat is gaan liggen..
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Het zou helemaal prachtig zijn als er die morgen een mooi laagje verse sneeuw zou liggen en dan liefst ook nog dat het niet weg dooit.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Onster
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 3 september 2013, 07:28

Vanochtend de marathon van Ruinen gefietst (80km, maar het bleken er uiteindelijk 87 te zijn). Bewegwijzering en bevoorrading waren super! Hulde. De route vond ik ietwat saai. Veel asfalt en ook veel brede, rechte paden. Was ik aan het einde echter best blij mee, zat aardig stuk. Al met al was het weer een heerlijke fietsochtend. Vrijwilligers, bedankt!
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

Mooie tocht, goed georganiseerd en goed uitgezet. Zeg alleen de laatste splitsing van de 80/100 km over het hoofd (stond die wel aangegeven?). Uiteindelijk wel snel de 100 weer gevonden. Vrijwilligers bedankt!
powerbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: za 19 januari 2008, 19:01

De laatste routesplitsing 80/100 was duidelijk zichtbaar vlak na de laatste controlepost. :wink:

Ik heb genoten vd 100. Mooie mix van langere paden en de smallere tracks. Verzorging op alle 3 de posten was dik voor elkaar. Dat het parcours er lekker hard bij lag was ook een voordeeltje! Ik ben er volgend jaar weer bij. :-q
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

powerbiker schreef:De laatste routesplitsing 80/100 was duidelijk zichtbaar vlak na de laatste controlepost. :wink
Dan zal het de vermoeidheid zijn geweest, was op dat moment niet fris meer. Aan de andere kant, was ik niet de enige die de splitsing voorbij fietste. Maar all good, dat was eigenlijk het enige punt waar ik even de mist in ging. Routeaanduiding was gewoon goed.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Marathon van Ruinen was top, dat kwam natuurlijk mede door de harde, snelle paden. Zandpaden soms wat saai misschien maar op de 100 km is een "beetje saai ook best lekker".

De routesplitsing 100/80 was prima zichtbaar hoor.
Plaats reactie