1 en 2 september 2018 Bike Festival Brabant

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
legend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 18 juli 2007, 21:30
Mijn mountainbike: Cannondale flash ultimate, cannondale Flash 29er 2, Cannondale Scalpel, focus CX

Afbeelding

In het weekend van 1 en 2 september 2018 wordt voor de 6de keer het Bike Festival Brabant georganiseerd.

Dit zal wederom plaatsvinden bij vakantiepark Herperduin en Horeca Centrum Kriekenput. De organisatie is dit jaar voor het eerst in handen van Mountainbike club Oss ondersteund door Rotaryclub Schaijk-Land van Ravenstein dmv de Stichting Bike Festival Brabant.

Een belangrijke missie van het evenement is om gezamenlijk een mooi en sportief evenement te organiseren met als doel gelden te verwerven voor het goede doel: Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting.

Cystic Fibrosis (CF, taaislijmziekte) is een ongeneeslijke, erfelijke aandoening. Bij mensen met CF is het slijm door een genetische afwijking uitzonderlijk taai. Het kan daardoor zijn functies onvoldoende vervullen, met als gevolg dat organen zoals de longen, alvleesklier en lever steeds slechter gaan functioneren.

De activiteiten die tijdens dit festival georganiseerd worden zijn:

zaterdag 1 september
  • 12 uurs MTB race in teamverband of Individueel
    6 uurs MTB race in teamverband of Individueel
    4 uurs Rotary/bedrijven competitie
    Kids and ride
    Mountainbike testdag van diverse fietsmerken
    Festival Event van diverse fiets en accessoires merken
    Pumptrack en trialshows
Zondag 2 september
Toertocht De “MCO Herperduin Classic” is dé aftrap van het MTB toertochtseizoen. Herperduin is met zijn stuifduinen, bossen en vennen, het prachtige decor van deze MTB toertocht.
Met 3 afstanden kan iedere mountainbiker deelnemen.

Meer informatie en inschrijven
http://www.bikefestivalbrabant.nl/
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

legend schreef:
Zondag 2 september
Toertocht De “MCO Herperduin Classic” is dé aftrap van het MTB toertochtseizoen.
Hi, hi....
(Ik doe 11 maart mee met Specialized Gulpen, is dat dan het einde? Realiseer me nu dat er eigenlijk geen begin/einde meer is...).

Maar: klinkt zeker als een mooi evenement met een mooi goed doel!!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

legend schreef: Zondag 2 september
Toertocht De “MCO Herperduin Classic” is dé aftrap van het MTB toertochtseizoen.
Je bent er wel erg vroeg bij met de aankondiging. Het nieuwe wegseizoen gaat moet nog beginnen en is begin sep. voor de meeste toerfietsers nog volop bezig. De meesten maken de 'overstap' pas een maand later. Ik zelf meestal nog later want laat dat van de temp. afhangen. Zolang die 's-morgens nog boven de ~10 graden is rijd ik op de weg. Betekent ook dat voor mij het wegseizoen vaak niet begin maart begint want dan is het vaak <10 graden, zeker in de voormiddag.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie